וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אלפים ליוו את הסייר חן אמיר בדרכו האחרונה: "תשמור עלינו, איזה לוחם היית"

עודכן לאחרונה: 6.8.2023 / 21:03

אלפי בני אדם השתתפו בהלווייתו של אמיר שהתקיימה בבית העלמין בקיבוץ רעים, שם מתגוררים הוריו. "אתה גיבור ישראל, המלך שלנו", זעקו מעל קברו חבריו ליחידה. אלמנתו ורד ספדה לו: "אתה הגיבור שחירף את נפשו למען אחרים"

בוידאו: הלווייתו של הנרצח בפיגוע בתל אביב, חן אמיר בקיבוץ רעים,/אבי רוקח

אלפי בני אדם השתתפו היום (ראשון) בהלווייתו של חן אמיר, סייר הביטחון שנרצח אתמול בפיגוע בתל אביב. ההלוויה נערכה בבית העלמין שבקיבוץ רעים, שם מתגוררים הוריו, אליה הגיעו גם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי, מפקד מחוז תל אביב במשטרת ישראל ניצב פרץ עמר ושר החדשנות, המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס.

"אתה גיבור ישראל, המלך שלנו", צעקו מעל קברו חבריו ליחידה. "הוא בא אלייך מאחורה כמו כלב", זעק הסייר שהיה עתו בעת ההיתקלות עם המחבל. "תשמור עלינו, איזה לוחם היית", הוסיף.

הלווית הנרצח בפיגוע, חן אמיר, סייר מיחידת האופנועים של אגף סלע בשיטור העירוני, קיבוץ רעים, 6 באוגוסט 2023. אבי רוקח, צילום מסך
"אתה הגיבור שחירף את נפשו למען אחרים". אלמנתו של חן אמיר, ורד אסייג אמיר/צילום מסך, אבי רוקח

אלמנתו, ורד אסייג אמיר ספדה לו: "חן שלי, אהוב שלי. אני רוצה להודות לך על הזוגיות המדהימה שהענקת לנו. על הבנות היפות ששואלות כל רגע איפה אבא?".

"אתה הגיבור שחירף את נפשו למען אחרים", אמרה. "באמת שלוקחים את הטובים ביותר. לפני שלושה ימים היינו בפסטיבל האהבה, ואמרת לי אני 'רוצה להזדקן איתך'. אתה תחסר לכולנו, השארת לנו מכתש".

השר אקוניס הוסיף: "חן הוא גיבור גדול שמנע אסון גדול. בהרצחו ציווה חיים לישראלים רבים. באומץ ליבו, הציל ישראלים רבים".

עוד בוואלה!

הנרצח בפיגוע הירי בתל אביב: חן אמיר, סייר ביטחון עירוני ואב לשלוש

לכתבה המלאה
רון חולדאי בהלווית הנרצח בפיגוע, חן אמיר, סייר מיחידת האופנועים של אגף סלע בשיטור העירוני, קיבוץ רעים, 6 באוגוסט 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ראש עיריית תל אביב רון חולדאי בהלוויתו של חן אמיר/פלאש 90, חיים גולדברג

אמיר נורה על ידי המחבל לאחר שהוא ושותפו קראו לו לעצור כשעורר את חשדם. אחרי שנורה אמיר, ירה שותפו במחבל, שמת מפצעיו מאוחר יותר. אלמנתו ורד סיפרה הבוקר: "חן הוא האיש הכי נפלא שיש בעולם, בעל מדהים, אדם מופלא ואב לשלוש בנות. בן מקסים ואח מדהים, גיס מדהים. הוא לוחם. תמיד ידעתי שיהיה הראשון לחתור למגע ולהיות הראשון בעניינים. מקווה שנצליח לעבור את זה, אני והבנות".

היא סיפרה כי גם בפיגועים קודמים אמיר חתר למגע והציל חיי אדם. "הוא תמיד היה הראשון לחפש ולעזור, יש לו ארון ענק מלא בתעודות הוקרה, הארון קטן מלהכיל את תעודות ההערכה. תמיד היה מוכן לעזור ולתת מעצמו".

חן החליט לתרום את איבריו, ורקמותיו יצילו חיים של כ-50 מטופלים. "לא היה צריך לחשוב על זה, ברגע שמכירים את חן יודעים. תרומת איברים זה הפינאלה. הטאץ' האחרון שלו". אחותו, עדיה, ציינה כי מגיל 18, חן ביקש לתרום את איבריו.

הנרצח בפיגוע, חן אמיר, סייר מיחידת האופנועים של אגף סלע בשיטור העירוני בנקודת הפיגוע בנחלת בנימין. 5 באוגוסט 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
"תמיד היה הראשון לעזור". חן אמיר/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

שעות לפני הפיגוע בו נרצח, ביקר חן את משפחתו בקיבוץ בו גדל. "הוא התעקש להגיע והביא איתו מתנות", סיפרה עדיה, אחותו. אביו שבתאי הוסיף, "הוא הפתיע אותנו, בא עם הילדות שלו. הוא מלאך".

אחותו המשיכה לספר, "הוא גיבור ישראל. ספג בגופו את הכדורים. תמיד היה בחוד וחתר למגע, היה לוחם. תמיד רצה להגן על אנשים". הוא שיתפה כי המונים מתקשרים למשפחה, "מכל קצוות הארץ, לא משנה הדעות הפוליטיות". האחות עדיה שחזרה את רגעי ההבנה, בהם איבדה את אחיה. "אשתו התקשרה אליי, אמרה שניידת הגיעה", נזכרה. "בשלב מסוים שאלתי מה מצבו, והיא אמרה לי שהגרוע מכל קרה".

אביו סיפר כי חן הציל אדם גם בפיגוע בכניסה למועדון הדולפינריום בתל אביב ב-2001. "הוא תמיד ידע לחתור למגע, הוא הציל המון אנשים, זה היה באופי שלו", אמר שבתאי. "הוא היה טוב לב. תמיד עוזר לאנשים, תמיד עזר לי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully