וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פגישה דרמטית של טייסי המילואים: "צעד נוסף שאין ממנו דרך חזרה"

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 14:52

בצל האיומים הביטחוניים הגוברים, הערב יתכנסו בכירי המילואימניקים של חיל האוויר לישיבה מיוחדת שבה יחליטו על המשך צעדיהם. אנשי המילואים מעוניינים להבין את המשמעות של התקדמות החקיקה, ובסיומה - כמה מהם אף עשויים להכריז על צעדי מחאה נוספים

ד' מחיל האוויר מודיע על הפסקת שירות המילואים עקב התקדמות חקיקת צמצום עילת הסבירות/מעריב

בצל האיומים הגוברים מחיזבאללה בצפון, ומגורמי טרור פלסטיניים ביהודה ושומרון, הערב (רביעי) בשעה 19:00, יתכנסו לישיבה דרמטית בכירי המילואימניקים של חיל האוויר לפגישה מיוחדת בבניין משרדים בבני ברק, שבה הם צפויים להחליט על המשך צעדיהם בנוגע לעתיד שירות המילואים שלהם.

בין אותם בכירי מילואים שיגיעו הערב לפגישה, ניתן למנות עשרות טייסי מילואים בכירים, מפעילי כלי טיס בלתי מאוישים (כטב"מים) במילואים, מפקדים לשעבר מיחידות מיוחדות בחיל, אנשי בקרה והגנה אווירית. בתוך כך, ראשי מחאת הטייסים במילואים הזמינו למפגש הדרמטי גם את שר המשפטים לשעבר דן מרידור, את פרופסור אסא כשר - ממחברי "רוח צה"ל", את ד"ר יואב הלר - יו"ר תנועת הרבעון הרביעי וגם את תמי ארד - אשתו של נווט הקרב הנעדר רון ארד.

דן מרידור, 29 במרץ 2023. שלומי גבאי
שר המשפטים לשעבר דן מרידור/שלומי גבאי
אסא כשר 11 ביוני 2017. ניב אהרונסון
פרופסור אסא כשר/ניב אהרונסון

גורמים המעורים בפרטי הפגישה המתוכננת הערב הבהירו כי "אין גוף שמחליט עבור כולם". לדבריהם, "כל אחד יחליט לעצמו מה לעשות". אחד מהגורמים ציין כי ייתכן וכמה מהטייסים ואנשי חיל האוויר עשויים להחריף את צעדי המחאה שלהם מאחר ומרגישים שמה שעשו עד כה - "אינו מספיק", וכי יש לעשות "צעד נוסף יותר מידי, שאולי ממנו אין חזרה".

כשנשאל על ידינו אם בתום הפגישה יהיו טייסי מילואים נוספים שיכריזו על הפסקת טיסה, או לחלופין על פרישה משירות מילואים - הגורם סירב להתייחס לדברים, אך סבר כי בתום הפגישה, יהיו כאלה שיבחרו להצהיר בפומבי על כוונותיהם.

עוד בוואלה!

נסראללה זורק גפרורים על רצפה מלאת בנזין, ישראל מתעלמת - והסיכוי למלחמה גובר

לכתבה המלאה
הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי בשיחה עם טייסים, 3 בספטמבר 2021. ראובן קסטרו
טייסי חיל האוויר, תמונת ארכיון/ראובן קסטרו

גורם נוסף אמר כי ההתכנסות הערב נועדה לא רק לתת רוח גבית לאנשי חיל האוויר במילואים, אלא גם כדי להבין את המשמעות של התקדמות החקיקה, וכיצד הם יושפעו בעתיד מהמהלכים שמובילה כעת הקואליציה. חשש מרכזי שעולה בקרב טייסי המילואים, כך לטענת אותו גורם, הוא שלאחר שתושלם החקיקה המשפטית - לא יעמדו לזכותם של אנשי חיל האוויר ההגנות המשפטיות מהן "נהנו" עד היום.

גורמים מסוימים במערכת הביטחון מעריכים כי המילואימניקים של חיל האוויר ינסו לשרטט את הקווים האדומים מבחינתם, מאחר והם מבינים כי אם יפרשו סופית, הם "לא יוכלו לחזור בעתיד לשירות צבאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully