וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנהלת רשות החברות במתקפה על אמסלם: "נזק חמור לאינטרס הציבורי"

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 10:28

לאחר שהשר דודי אמסלם אמר למנהלת רשות החברות הממשלתיות מיכל רוזנבוים שלא לפנות אליו יותר, היא פנתה לראש הממשלה נתניהו וביקשה את התערבותו: "נתקלתי בדרישות מצד אמסלם להדחת נושאי משרה ללא כל הצדקה, יש למנוע את הנזק החמור"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

מנהלת רשות החברות הממשלתיות, מיכל רוזנבוים, פנתה לראש הממשלה בנימין נתניהו וביקשה ממנו להתערב ולגרום לכך שהשר הממונה על הרשות - דודי אמסלם, יפעיל את סמכויותיו ואף להציג את הדברים בישיבת ממשלה. הסיבה לפנייתה של רוזנובים היא סירובו של השר אמסלם לאפשר לה למשוך דיבידנדים מקופת החברות הממשלתיות בסכום של כ-2 מיליארד שקלים לטובת תקציב המדינה.

נושא נוסף שהשר לא מאפשר לרוזנבוים לקדם הוא מינוי יו"ר דירקטוריון למספר חברות ממשלתיות, בנושא זה יש לציין את העימות בין השניים לאחר פיטוריו של יו"ר דואר ישראל מישאל ועקנין והחלפתו במקורב פוליטי לשר לכאורה.

מיכל רוזנבוים, דודי אמסלם. איגוד התאגידים העירוניים, יונתן זינדל/ פלאש 90, עיבוד תמונה
מיכל רוזנבוים, דודי אמסלם/עיבוד תמונה, איגוד התאגידים העירוניים, יונתן זינדל/ פלאש 90

לאור סירובו של השר פנתה רוזנבוים ליועמ"שית גלי בהרב מיארה כדי שזאת תנחה אותה ואת השר כיצד לפעול, אך גם חוות דעת מנומקת שנכתבה על ידי המשנים ליועצת - גיל לימון ומאיר לוין זכו לתגובה חריפה מצידו של אמסלם, שאף אמר שאין לפנות אליו יותר בנושא רשות החברות.

עתה החליטה רוזנבוים לערב את נתניהו וכתבה: "מאז העברת רשות החברות הממשלתיות, נתקלתי בשורה של דרישות מפורשות ומשתמעות מצידו של השר אמסלם ואנשי לשכתו לפעול בעניינים שונים המצויים בסמכות הרשות בניגוד לשיקול דעת הרשות, וחמור מכך - בניגוד לאינטרס הציבורי ותוך סטייה מכללי מנהל ציבורי תקין, בעיקר בתחומי המינויים לתפקידים בכירים בחברות ממשלתיות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מישאל וקנין, יו"ר הדואר. ערוץ הכנסת, צילום מסך
יו"ר דואר ישראל המודח מישאל וקנין/צילום מסך, ערוץ הכנסת
רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 30 ביולי 2023. מארק ישראל סלם, אתר רשמי
האם יתערב? נתניהו/אתר רשמי, מארק ישראל סלם

היא הוסיפה וכתבה: "הדברים נעשו בניגוד לקריטריונים ותנאי סף מחייבים או שלא על בסיס מנגנון פומבי, תחרותי ושוויוני; בדרישות ליתן יד למהלכים להדחת נושאי משרה בחברות ממשלתיות מבלי שיש לכך הצדקה עניינית ומקצועית ותוך פגיעה באינטרסים ציבוריים; בדרישות לאפשר חלוקת בונוסים לעובדים בחברות הממשלתיות בניגוד לחוזרי רשות ובניגוד לאינטרס ציבורי ולהתנהלות עסקית מקובלת ועוד".

בסיום מכתבה כתבה רוזנבוים: "על רקע זה ובנסיבות בהן השר הודיע כי אין לפנות אליו שוב ביחס לחברות הממשלתיות, מצאתי לנכון מתוקף אחריותי כמי שאמונה על אינטרס המדינה בחברות הממשלתיות ומייעצת לממשלה ביחס לנושאים הנוגעים לכלל החברות הממשלתיות, לפנות במישרין לכבוד ראש הממשלה, ולבקש את התערבותך הדחופה למניעת הנזק החמור לאינטרס הציבורי כתוצאה מהוואקום השלטוני בו אין שר המפעיל בפועל את הסמכויות הקבועות בחוק. בהתחשב בנסיבות העניין ובהשלכות המעשיות של הודעת השר, אבקש להרחיב על אודות האמור במכתבי והצורך בקבלת החלטה דחופה בפני כל פורום רלוונטי, ובפרט מליאת הממשלה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully