וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמסלם התבקש להעביר סכום עתק מהחברות הממשלתיות לקופת המדינה. תגובתו: "אל תפנו אליי יותר"

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 11:59

מנהלת רשות החברות ביקשה מהשר הממונה עליה למשוך דיבידנדים בהיקף של כשני מיליארד שקלים שיגיעו לאוצר המדינה, בעקבות המתח בין השניים נכתבה חוות דעת של המשנים ליועמ"ש. בתגובה, אמסלם השתלח בשלושתם: "איני יכול ואיני מעוניין לקחת אחריות על הרשות"

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

השר דודי אמסלם שוב מתבטא בצורה חריפה במכתבים רשמיים כלפי מנהלת רשות החברות, עו"ד מיכל רוזנבוים, ותוקף גם את המשנים ליועצת המשפטית לממשלה, מאיר לוין וגיל לימון, כך עולה ממכתבים מסוף השבוע האחרון שהגיעו לידי וואלה. הסיבה הפעם: בקשתה של רוזנבוים כי אמסלם ימשוך דיבידנדים מהחברות הממשלתיות - עבור קופת המדינה.

רוזנבוים ביקשה מאמסלם למשוך דיבידנדים מחברות ממשלתיות בסכום המוערך בכשני מיליארד שקלים. במכתבה הסבירה רוזנבוים כי "מדובר בהישג חסר תקדים, לאחר מאמצים רבים, לרבות מצד רשות החברות הממשלתיות, אשר תוצאתו העמדת סכום משמעותי ביותר לטובת תקציב המדינה. סכום זה ישרת את הציבור במדינת ישראל ויתמוך בפעילות ובמדיניות הממשלה". בנוסף, רוזנבוים העלתה במכתבה את החשש כי "הותרת הכספים שהוכרזו כדיבידנד בקופתן של החברות הציבוריות עלולה להיות פתח לשימוש לא ראוי בכספים, למטרות זרות, חלף שימוש לטובת האינטרס הציבורי במסגרת הקופה הציבורית".

בנוסף למכתב, המשנים ליועצת המשפטית לממשלה כתבו חוות דעת שניסתה לעשות סדר בחלוקת העבודה בין מנהלת רשות החברות הממשלתיות לבין השר הממונה עליה, וכתבו בין היתר כי על השר להקשיב לעמדתה המקצועית של רשות החברות. "במסגרת קביעת מדיניות מצד הדרג המיניסטריאלי, נדרש להקפיד כי מדובר במדיניות כללית ועקרונית, וכי גיבושה נעשה בהתאם לכללי המשפט המנהלי הבסיסיים, על יסוד עבודת מטה מתאימה, לאחר שמיעת גורמים קשורים לעניין ובחינת השיקולים הרלוונטיים, לרבות לימוד התשתית העובדתית. על כן, לדוגמה, השר רשאי לשקף למנהלת הרשות מדיניות עקרונית שגיבש בנוגע לחלוקת דיווידנדים לבעלי המניות בחברה הממשלתית, או לחלוקת בונוסים לעובדי החברות הממשלתיות, לאחר קיומו של הליך מנהלי סדור ותקין, הכולל, בין היתר, גם שמיעת עמדת הרשות. מנהלת הרשות, בתורה, צריכה להתחשב במדיניות זו כשיקול רלוונטי במדיניות הרשות ולשקול אותה בכובד ראש. מנגד, גם השר נדרש לשקול את עמדת הרשות, שכן ברשותה ידע מקצועי מצטבר בענייני החברות הממשלתיות שיש בו כדי לסייע בראיית התמונה השלמה לגבי השלכות ומשמעויות של מדיניות חדשה או שונה שהשר שוקל לאמץ", נמסר.

עוד בנושא
אמסלם למנהלת רשות החברות: "אל תפני אליי יותר. המשנה ליועמ"שית שותף לפוטש"
מנהלת רשות החברות לשר אמסלם: "הרחקת לכת וייחסת לי מעשים פליליים"
מנהלת רשות החברות: "עומדת במתקפות בלי למצמץ"

דוד אמסלם, הכנסת. דצמבר 2022. ראובן קסטרו
התבטאות חריפה נוספת. אמסלם/ראובן קסטרו

בתגובה השר אמסלם שיגר מכתב חריף למדי, שבו הוא כלל לא התייחס לפנייתה של רוזנבוים בנוגע למשיכת הדיבידנדים לטובת הציבור אלא הוא בחר לתקוף את המשנים ליועמ"שית: "היות ואיני רואה את עצמי כעציץ במשרד ובוודאי לא כחותמת גומי שלכם אזי אני מביא לידיעתכם כי במצב שנוצר איני יכול ואיני מעוניין לקחת אחריות על רשות החברות, הן על החלטותיה של מנהלת הרשות והן על מצבם הנפשי והפיזי של עובדי הרשות".

במכתבו החריף למדי הזכיר אמסלם גם את הניסיון לפסול את המנכ"ל המיועד מטעמו למשרת מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי, משה סוויסה, שנפתחה נגדו חקירה פלילית בעקבות טענה כי מסר לכאורה פרטים לא נכונים על עברו המשמעתי לנציבות שירות המדינה. אמסלם טען נגד המשנים ליועמ"שית כי מאחר שמדובר במשרת אמון, אין בעיה בהתנהגותו של האחרון: "גם במקרה של מינוי מנכ"ל למשרדי (המשרד לשיתוף פעולה אזורי - ב.א) פעלתם באופן תמוה, חמור וחסר תקדים וזאת על מנת לסכל את מינויו של מר משה סוויסה לתפקיד על אף שכידוע לכם מדובר במשרת אמון. אני רואה בהתנהלותכם בשני המקרים המפורטים לעיל שימוש לרעה חמור בסמכויות שניתנו לכם העולה לכל הפחות עד לכדי הפרת אמונים".

בסיום מכתבו, אמסלם הוסיף: "אני שמח על היחסים הטובים שיש לכם עם מנהלת הרשות, דבר שבוודאי ישפיע לטובה על ניהולכם המשותף של רשות החברות. אבקשכם שלא לפנות אליי מכאן ולהבא בכל נושא הנוגע לרשות החברות".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מיכל רוזנבוים מנהלת רשות החברות הממשלתיות. צילום: איגוד התאגידים העירוניים, אתר רשמי
רוזנבוים/אתר רשמי, צילום: איגוד התאגידים העירוניים

זו לא הפעם הראשונה שמתפתח עימות בין הצדדים. חוות דעתם של המשנים נכתבה לאחר שהשר אמסלם פיטר את יו"ר הדואר מישאל ועקנין והחליפו במקורב פוליטי לשר לכאורה, וכן בעקבות כך שהתגלעו חילוקי דעות בין השניים לגבי מינויים והפעלת רשות החברות הממשלתיות. במסוך לכך, השר אמסלם כתב בעבר לנציב שירות המדינה פרופ' דניאל הרשקוביץ כי רוזנבוים היא "עובדת מופקרת ואלימה שנוהגת במערכות הממשלתיות כבתוך שלה". לטענות אלה השיבה רוזנבוים לשר במילים הבאות: "הניסיון להפעיל עליי לחץ באמצעות ביטויים מסוג זה לא פוגע בנחישותי להוסיף ולשרת את הציבור נאמנה ולהבטיח כשומרת סף את השמירה על כללי מינהל תקין לרבות מינויים לחברות הממשלתיות על בסיס עניינני ומקצועי וללא שיקולים פוליטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully