וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חקירה נפתחה נגד מועמד אמסלם למנכ"לות משרדו - אך השר ימשיך לקדמו

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 10:40

המשטרה פתחה בחקירה נגד משה סוויסה, לאחר שלפי החשד הסתיר מנציבות המדינה את עברו המשמעתי. בין היתר כשעבד במערך הכבאות הורשע בעבירות משמעת, ולפני כ-3 שנים הורשע בקבלת תרומה אסורה. על אף החקירה וההרשעות הקודמות, השר לשיתוף פעולה אזורי ימשיך לקדם את מינויו

בווידאו: השר אמסלם נגד היועמ”שית גלי בהרב-מיארה: “הבן אדם הכי מסוכן למדינה”/ערוץ הכנסת

המשטרה פתחה היום (ראשון) בחקירה נגד משה סוויסה, המועמד של דוד אמסלם לתפקיד מנכ"ל המשרד לשיתוף פעולה אזורי. כך, נחשף בכאן רשת ב'. החקירה נפתחה ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בלהב 433, בעקבות ממצאים לפיהם סוויסה הסתיר מנציבות המדינה, האחראית על מינויי בכירים בשירות הציבורי, חלקים מעברו המשמעתי בגופים ממשלתיים בהם הועסק.

השר דוד אמסלם, 11 במרץ 2019. יונתן זינדל, פלאש 90
דוד אמסלם/פלאש 90, יונתן זינדל

לפי הפרסום בכאן רשת ב', מינויו של סוויסה התעכב בשל החלטת הייעוץ המשפטי לממשלה. בזמן שעבד במערך הכבאות הורשע בעבירות משמעת, אך כשהתמודד במכרז על תפקיד נציב הכבאות הראשי ועל תפקיד בכיר נוסף, הסתיר זאת מוועדת המכרזים. על כך הורשע סוויסה בהליך נוסף, שבו נקבע כי "כשל כשלון ערכי חרוץ עת לא גילה את עברו המשמעתי שעה שהתמודד על שתי משרות בכירות ביותר ברשות הכבאות". עוד נכתב אודותיו כי "הפסול שדבק במעשיו הוא ערכי ושורשי, ופגיעתו בטוהר המידות בשירות הציבורי קשה".

משה סויסה, מפקד כבאות והצלה במחוז ירושלים לשעבר, מזוכה בבית המשפט השלום, ינואר 2014. נועם מושקוביץ
משה סויסה, 2014/נועם מושקוביץ

לפני שלוש שנים הורשע שוב סוויסה במסגרת הסדר טיעון, לאחר שהודה כי קיבל תרומה אסורה, למימון הליך משמעתי אחר נגדו, שהיה בה ניגוד עניינים מובנה וניצול מרות. על אף החקירה וההרשעות הקודמות, השר אמסלם ימשיך לקדם את מינויו של משה סוויסה למנכ"ל משרדו.

  • עוד באותו נושא:
  • דוד אמסלם

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully