וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המהפכה תצא לדרך ללא הסכמות: הקואליציה צפויה להעביר את החוק לביטול עילת הסבירות

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 8:38

נתניהו הפעיל בסוף השבוע האחרון מכבש לחצים על חברי הקואליציה במטרה להבטיח את אישור החוק. במוקד - שר הביטחון יואב גלנט וחברי הכנסת יולי אדלשטיין ודוד ביטן שעשויים להימנע או להתנגד. הבוקר ייפתח דיון ארוך על הצעת החוק השנויה במחלוקת | מה צפוי בכנסת?

נתניהו: עילת הסבירות לפי המתווה שקבע סולברג - לא קץ הדמוקרטיה/ללא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פעל במהלך סוף השבוע האחרון להבטיח כי כל חברי הכנסת בליכוד ובקואליציה יצביעו בעד צמצום עילת הסבירות, בהצבעה המתוכננת מחר (שני), הראשונה במסגרת המהפכה המשפטית. נתניהו ביקש מכמה מאנשי לשכתו וכן מראשי הקואליציה לוודא את הצבעתם של כל חברי הכנסת, וחלקם אף קיבלו טלפונים באשר להצבעתם השבוע. בליכוד מעלים את שמותיהם של שר הביטחון יואב גלנט וחברי הכנסת יולי אדלשטיין ודוד ביטן ככאלה שעשויים להימנע או להתנגד בהצבעה. לחברי כנסת אחרים במפלגה שמתלבטים איך להצביע הבטיחו בלשכת נתניהו כי מכאן והלאה החקיקה תעשה בהסכמה רחבה.

בתוך כך, בעקבות המחאות שצפויות להתקיים היום בירושלים יחולו שינויים בהסדרי התנועה בעיר. משעות הבוקר ייחסמו רחובות קפלן, זוסמן ועזה, ובמהלך היום ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות: רבין בקטע שבין לורך לבן צבי בשני הכיוונים, ורופין בקטע שבין צומת הזז ועד כיכר השעון (צומת המוזיאון) לשני הכיוונים. בעקבות המחאות הצפויות, ייתכן וייחסמו מקטעים נוספים באזור, וכן ייתכנו עומסי תנועה גם ברחובות הסמוכים.

הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את צמצום עילת הסבירות, 10 ביולי 2023. דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת
הכנסת אישרה בקריאה ראשונה את צמצום עילת הסבירות, 10 ביולי 2023/דוברות הכנסת, דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ

מה מתוכנן בכנסת?

מליאת הכנסת צפויה להיפתח הבוקר (ראשון) באופן חריג בשעה 10:00 לקראת דיון ממושך על הצעת חוק יסוד: השפיטה לצמצום עילת הסבירות. הדיון צפוי להימשך כ-26 שעות, אלא אם האופוזיציה תנסה להפתיע מוקדם יותר את הקואליציה עם הצבעה לא מתוכננת.

בסוף הדיון, יסכמו אותו יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן שהוביל את הדיונים בכנסת על החוק ושר המשפטים יריב לוין מהליכוד. לאחר מכן, תהיה לאופוזיציה אפשרות להצביע על 140 הסתייגויות מתוך 27,000 שהגישו ובסוף ההצבעות תעלה ההצעה להצבעה בקריאה שניה ושלישית. גם אחרי פתיחת הדיון וכל עוד לא אושרה ההצעה במליאה, תהיה עדיין אפשרות לעשות שינויים בנוסח ההצעה אם הקואליציה והאופוזיציה יגיעו להסכמות. אף שהסיכוי נמוך, הקואליציה תוכל לעצור את הדיון, להחזיר את ההצעה לוועדה, לערוך בה שינויים ולאשר אותה מחדש ואז להביאה להצבעה נוספת במליאה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו מחייך במליאת הכנסת. נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת, דוברות הכנסת
ראש הממשלה בנימין נתניהו מחייך במליאת הכנסת/דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת

מדובר בתהליך ארוך ומורכב יחסית ובשל לוח הזמנים הצפוף - סיכוי נמוך שיקרה. אפשרות נוספת היא לקבל את אחת ההסתייגויות המהותיות שהגישה האופוזיציה כדי לרכך את הצעת החוק.

לפיכך, בכנסת מעריכים כי הצעת החוק תאושר ביום שני בצהריים, והדריכות במשכן גדולה מאד. קצין הכנסת, ניצב יובל חן, הודיע בסוף השבוע כי קיבל מידע לפיו מתוכננות הפרות סדר בבניין הכנסת, ובמכתב ששיגר לחברי הכנסת ולעובדיה, הודיע כי כפי שכבר נהג בעבר, בכוונתו לאפשר בימים אלו את כניסתם החופשית למשכן של בעלי האישורים הקבועים ובכללם: חברי הכנסת, עובדי הכנסת, היועצים הפרלמנטרים, אנשי התקשרות ועוד; ולא לאפשר את קיומם של סיורים, אירועים וביקורים באישורים חד-יומיים. במצב כזה, אורחים או מבקרים לא יוכלו להיכנס למשכן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully