וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רבבות הפגינו מול הכנסת וחסמו את הכניסה לירושלים, הפגנת ענק בקפלן

הצעדה נגד המהפכה המשפטית הגיעה למשכן הכנסת בבירה, שם הקימו המוחים מאהל. מארגני ההפגנות מעריכים שמספר שיא של 550 אלף איש השתתפו במחאה ברחבי הארץ, מהם 220 אלף בהפגנת ענק בתל אביב. מפגינים בירושלים חסמו את הכניסה לעיר. בת"א מפגינים צעדו לבית ההסתדרות

בווידאו: צעדת מפגיני המהפכה המשפטית, כביש 1, 22 ביולי 2023/דנה רעני, רעיה ברקן, דרור הבלנה, נעמה פרנק עזריאל

צעדת המחאה נגד המהפכה המשפטית, הגיעה אתמול אחר הצהריים (שבת) ליעדה, משכן הכנסת בירושלים - חמישה ימים לאחר שיצאה לדרך מרחוב קפלן בתל אביב. הלילה שוהים הצועדים במאהל מחאה שיקימו בגן סאקר בעיר, סמוך למשכן, זאת לקראת ההצבעה על ביטול עילת הסבירות ביום שני הקרוב. בתום הצעדה ולקראת שעות הערב המאוחרות התפתחו עימותים בין מפגינים שניסו לפרוץ גדרות באזור סינמה סיטי לבין שוטרים. מפגינים חסמו את הכניסה לירושלים לסירוגין. המשטרה נערכת לפנותם.

כמו כן, בשעות הלילה החלו עשרות פעילי ימין להגיע למתחם האוהלים בגן סאקר, הטרידו את הפנגינים שבמקום ומחו נגדם. במהלך הערב, אף נורו זיקוקים אל עבר מתחם האוהלים. מוקדם יותר הופצו הודעות ברשתות החברתיות בקרב פעילי ימין שקראו "לשבש את השיבוש" וקראו למפגינים: "לצאת לבקר במתחם האוהלים החדש שלהם בגן סאקר- על מנת להסביר להם מדוע ואיך הם טועים בדרכם. ללא אלימות".

במקביל למחאה בירושלים, מתקיימות הפגנות נוספות בשורת מוקדים ברחבי הארץ - בתל אביב יצאו הצעדות השבועיות לרחוב קפלן בעיר, שם התקיימה הפגנת ענק, שעל פי המארגנים השתתפו בה 220 אלף איש. בתום ההפגנה יצאו חלק מהמוחים לכיוון בניין הוועד הפועל של ההסתדרות ברחוב ארלוזרוב. מפגינים נוספים יצאו לכיוון איילון. ארבעה מפגינים נעצרו בחשד להפרת הסדר הציבורי לאחר שחסמו את נתיבי איילון באזור מחלף ארלוזרוב.

הפגנה נגד המהפכה המשפטית, כנסת ירושלים, 22 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
ההפגנה באזור הכנסת, 22 ביולי 2023/פלאש 90, חיים גולדברג
עימותים בהפגנה נגד המהפכה המשפטית, כנסת ירושלים, 22 ביולי 2023. חיים גולדברג, פלאש 90
עימותים בירושלים בעת ההפגנה, 22 ביולי 2023/פלאש 90, חיים גולדברג
הפגנה נגד המהפכה המשפטית,בית ההסתדרות ת"א, 22 ביולי 2023. OM, אתר רשמי
המפגינים ליד בית ההסתדרות בתל אביב/אתר רשמי, OM

בחיפה צעדה גדולה הגיעה למרכז חורב בעיר, ועל פי המארגנים יש בה כ-45 אלף מפגינים. על פי מארגני המחאה, מספר המפגינים היום הגיע לשיא של כ-550 אלף.

בצומת נהריה קיימו המפגינים "מצעד שפוטים", ובצומת הגומא חסמו המפגינים את התנועה. במקביל, הפגנות נוספות מתקיימות בשורת מוקדים ברחבי הארץ, ובהם ברחובות, צומת העוגן, רמת השרון, רמלה, עמיקם ובצומת נהלל - שם להערכת המארגנים הגיעו כ-2,500 מוחים.

רז ספיר, תושב צרעה, שצעד עם בתו בת התשע. "אני רוצה שייפסק הטירוף הזה. שביבי יעזוב אותנו בשקט", אמר ספיר, מורה לחינוך מיוחד. "החום לא מעניין אותי, אני דואג לבת שלי. אפשר מזגן גם מחר. אתמול גירד לי בגוף, רציתי לעלות למאהל בשורש לא הצלחתי למצוא פרטנר. עכשיו צועדים בשביל שישחררו אותנו מהחוקים ההזויים האלה".

מפגינים חוסמים את הכניסה לירושלים, 22 ביולי 2023. ינון שלום יתח, אתר רשמי
מפגינים חוסמים את הכניסה לירושלים, 22 ביולי 2023/אתר רשמי, ינון שלום יתח
הפגנה נגד המהפכה המשפטית, קפלן תל אביב, 22 ביולי 2023. גלעד פירסט, אתר רשמי
ההפגנה בתל אביב, הערב/אתר רשמי, גלעד פירסט
עמית בכר, עמי דרור, משה רדמן, שקמה ברסלר ורן הר נבו, כנסת, 22 ביולי 2023. בן כהן, אתר רשמי
מארגני המחאה בתום הצעדה בכנסת, 22 ביולי 2023/אתר רשמי, בן כהן
חסימת נתיבי איילון במסגרת הפגנה נגד המהפכה המשפטית,ת"א, 22 ביולי 2023. אבשלום ששוני, פלאש 90
חסימת נתיבי איילון במהלך ההפגנה בתל אביב/פלאש 90, אבשלום ששוני

ראש השב"כ לשעבר יובל דיסקין אמר בנאום בהפגנה בקפלן נגד המהפכה המשפטית: "הגיע הרגע להחליט על השהיית ההתנדבות למילואים עד לעצירה מוחלטת של החקיקה. אין זו הפיכה צבאית, אין זה מרד, זו קריאה נואשת למי שעוד שכל בראשו". דיסקין הוסיף: "עצרו את החורבן עכשיו, עוד לפני ט' באב. אחיי ואחיותי לנשק, התנדבות והירואיות הצילו את המדינה שלנו מאויביה. כיום הקרב הוא על דמותה של המדינה".

שקמה ברסלר אמרה על הבמה בקפלן: "אנחנו קוראים לכולם להגיע לכנסת מחר ב-16:00 ולהתחיל לחשוב במונחים של להישאר שם לפחות עד יום שני, אבל עד כמה שיידרש. אם תעבור החקיקה ממשלת ישראל תגלה שאולי חוקקו ואולי ממשלה אבל אין להם מדינה, אין להם עם, אין להם צבא, אין להם משטרה. אין להם כלום. הם יגלו שמולם עומדים אזרחים שהפחד מלכתחילה מוציא אותם לרחובות. לא נחיה בפחד בארצנו. נפתח מאהל בגן סאקר מחר. אין דבר יותר חשוב שאפשר לעשות מללכת ולהילחם ולהציל את החופש שלנו".

הגעת המפגינים נגד המהפכה המשפטית לגשר המיתרים, ירושלים, 22 ביולי 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
המפגינים בכניסה לירושלים, היום/פלאש 90, יונתן זינדל

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ אמר הערב (שבת) בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בגבעת שמואל: "לנתניהו יש רוב של 64 מנדטים, אבל אין לו רוב בציבור להרס הדמוקרטיה וקריעת העם. מנהיג אמיתי, יודע להקשיב לאזרחים, יודע לעשות את הדבר הנכון. אסור לתת לקיצוניים לקבוע את עתידנו. אני קורא לו לעצור, לנהוג באחריות, ולהגיע להסכמות. אם לא - פנינו לאסון ערב תשעה באב".

ראש האופוזיציה יאיר לפיד אמר בעצרת מחאה במודיעין: "לממשלת ישראל יש ביומיים הקרובים רק שתי אפשרויות. היא צריכה לבחור. להרוס את המדינה, או לא להרוס אותה. להרוס את צה"ל, את הכלכלה, את היחסים עם האמריקאים - או לא לעשות את זה. הם יכולים להמשיך ועם ישראל ייקרע לגזרים. או לעצור את החקיקה, לחזור לשיחות, ומדינת ישראל תנצל. נתניהו צריך לבחור: מה הוא מעדיף - את צבא ההגנה לישראל, או את עילת הסבירות".

בצומת כרכור עצרה המשטרה מפגין שתקף רוכב קטנוע בעזרת מקל הדגל שבידוע. הרוכב נפצע קל. בצומת כברי נעצר אדם בן 31 שחשוד בתקיפת מפגינים. בהפגנה בהרצליה, על פי המארגנים, משתתפים 15 אלף איש.

צעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית, 22 ביולי, 2023. צילום: צביקה קליר, מערכת וואלה!
צעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית, 22 ביולי, 2023/מערכת וואלה!, צילום: צביקה קליר
צעדת מחאה בחיפה נגד המהפכה המשפטית, 22 ביולי, 2023. צילום: ליאון ברוקשטין, מערכת וואלה!
המחאה במרכז חורב בחיפה/מערכת וואלה!, צילום: ליאון ברוקשטין

ספיר, שצעד לירושלים, אמר כי השאלה החוזרת בקרב המפגינים לאורך חודשי המחאה היא מידת היכולת שלה להשפיע על קבלת ההחלטות, גם כשנראה שהן סופיות. בסיבוב הקודם של החקיקה היא הוכחה כיעילה, אמר, ועכשיו המוחים מקווים לשחזר את ההישג, יומיים לפני העברת הצעת החוק לביטול עילת הסבירות בקריאה שנייה ושלישית. "האווירה פה היא שננצח בסוף", אמר ספיר. "אנחנו לא מתייאשים ומקווים שנשפיע. הולכים פה אלפי אנשים ואנחנו גאים בכולם. זה לא שמאל וימין - זה בשביל העם שלנו. שלא תהיה פה דיקטטורה אלא רק דמוקרטיה".

צעדת מחאה בתל אביב נגד המהפכה המשפטית, 22 ביולי, 2023. צילום: שלומי גבאי, מערכת וואלה!
צעדת מחאה בתל אביב/מערכת וואלה!, צילום: שלומי גבאי

בצד הדרך עמדו מכוניות שהפכו לעגלת קפה ארעית. קרטיבים, מים, לימונדה, עוגות ועוגיות, ושלט עם שם הדוכן - "דמוקרטיה" באותיות צבעוניות. בחמשת הימים האחרונים עסקים רבים ואנשים פרטיים הגיעו לספק את המעטפת הנלווית להפקה.

בתנאים כאלה, היה קשה אחרת. "חם לנו, אבל זה כלום לעומת הגיהנום שיהיה פה אם לא נלך", הצטרפה לדבריו חברתו רותי טובי צור, שיחד עם בניה - 12 ותשע - צעדה לצדו. אחד מהם קרא "לכולם לבוא בערב לירושלים". כדבריו, מארגני המחאה ריכזו מאמצים כדי ליצור אפקט לכניסת המפגינים לירושלים, שם כאמור ישהו מול הכנסת ב"עיר אוהלים", לפחות עד יום שני אך ללא תאריך תפוגה ודאי. לאחר עצירת צהריים במוצא, המפגינים יצאו ב-16:00 אל הבירה והגיעו אליה כאמור בשעה האחרונה.

צעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית, 22 ביולי, 2023. צילום: צביקה קליר, מערכת וואלה!
צעדת המחאה, היום/מערכת וואלה!, צילום: צביקה קליר

הצועדים הקימו במקום עיר אוהלים בגן סאקר, סמוך למשכן הכנסת. לפי מארגני המצעד, מחר הם יקיימו מספר אירועי מחאה בעיר, ובהם, תפילה המונית "לשלמות העם" ברחבת הכותל, צעדה לקמפוס האוניברסיטה העברית בגבעת רם, כנס חירום של הסתדרות הרופאים הרופאים בבנייני האומה ופתיחה רשמית של "מאחז הדמוקרטיה" בגן סאקר. בשני, יום ההצבעה הצפוי לביטול עילת הסבירות, יתמקדו המוחים בצעדות מחאה והפגנות בסמוך למשכן הכנסת וברחבי העיר.

צעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית מגיעה לגשר חמד, 22 ביולי, 2023/צילום: רעיה ברקן
צעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית, 22 ביולי, 2023. צילום: דנה רעני, מערכת וואלה!
צעדת מחאה נגד המהפכה המשפטית, 22 ביולי, 2023/מערכת וואלה!, צילום: דנה רעני

חסימות כבישים ורחובות

מחר משעות הבוקר ולמשך היום ייחסמו לתנועת כלי רכב רחובות קפלן, זוסמן ועזה. כמו כן, במהלך היום ייסגרו לתנועת כלי רכב הרחובות הבאים, לסירוגין ובהתאם לצורך: רחוב רבין בקטע שבין לורך לבן צבי בשני הכיוונים, ורחוב רופין בקטע שבין צומת הזז ועד כיכר השעון (צומת המוזיאון) לשני הכיוונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully