וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שר החוץ האמריקני: ביידן מעוניין לראות קונצנזוס רחב בכל הקשור לחקיקת המהפכה המשפטית

עודכן לאחרונה: 21.7.2023 / 19:31

בלינקן אמר כי ביידן ניגש לנושא "כידיד של ישראל", ולכן הוא מביע את הדאגה שלו. שר החוץ האמריקני הוסיף כי מה שמחבר בין המדינות הם ערכים דמוקרטיים והתייחס לתנועת המחאה: "רואים את הדמוקרטיה הישראלית בכל חיוניותה והיא מספרת סיפור יוצא דופן כעת"

בווידאו: הרצוג נפגש עם ביידן בבית הלבן: "יש לנו ויכוחים פנימיים, עלינו לחפש הסכמה רחבה"/רויטרס

שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן אמר היום (שישי) בכנס הביטחון באספן כי נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן רוצה כחבר של ישראל לראות קונצנזוס רחב בכל הקשור לחקיקה בנושא מערכת המשפט. "אנחנו ניגשים לנושא הזה כידידים של ישראל. הנשיא ביידן מחויב לביטחון ישראל בכל מאודו. זה אצלו בקישקעס. וכידידים של ישראל אנחנו מביעים את הדאגה שלנו", אמר בלינקן.

שר החוץ האמריקני אמר כי מה שמחבר בין ארה"ב לבין ישראל אלה ערכים דמוקרטיים. "כשמנסים לעשות שינויים גדולים שישפיעו על כל החברה צריך לבנות קונצנזוס אם רוצים שהשינויים האלה יישארו על כנם לטווח ארוך", אמר בלינקן.

בלינקן אמר כי תנועת המחאה בישראל היא עדות לדמוקרטיה החזקה במדינה והדגיש כי הוא בטוח שהמערכת הפוליטית בישראל תדע להתמודד עם המחלוקות הנוכחיות בצורה טובה.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום על מדיניותו הכלכלית בשיקגו, 28 ביוני 2023. רויטרס
נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן "ידיד של ישראל"/רויטרס

ביום שלישי ביידן התראיין לפרשן ה"ניו יורק טיימס" טום פרידמן שם העביר מסר פומבי ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למהפכה המשפטית. במהלך הריאיון, ביידן קרא לנתניהו לעצור את החקיקה המשפטית ולא להתקדם בה תתקדם ללא הסכמה רחבה.

לאחר הראיון, בכירים בממשל האמריקני אמרו בשיחה עם וואלה! כי הדברים שאמר ביידן בכל הנוגע לסוגיית המהפכה המשפטית נועדו לתקן את הרושם שנוצר, בעקבות התדרוכים של לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי השיחה בין השניים. בנוסף, דבריו של הנשיא נועדו להבהיר את התנגדותו לחקיקה החד-צדדית והמהירה שהממשלה מקדמת, ואת רצונו לראות מהלך שזוכה לקונצנזוס רחב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully