וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן במסר פומבי לנתניהו: עצור את חקיקת עילת הסבירות

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 20:14

נשיא ארה"ב התראיין לפרשן ה"ניו יורק טיימס" טום פרידמן, שם העביר מסר פומבי ברור לראש הממשלה בנוגע למהפכה המשפטית וקרא לא להתקדם עמה ללא הסכמה רחבה. לפי הדיווח, ביידן מודאג מעתיד ישראל וכי המשך קידום החקיקה עלול לפגוע ביחסים עם ארה"ב. הנגבי: "לא עלה בשיחה"

בווידאו: הרצוג נפגש עם ביידן בבית הלבן: "יש לנו ויכוחים פנימיים, עלינו לחפש הסכמה רחבה"/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן התראיין אמש (שלישי) לפרשן ה"ניו יורק טיימס" טום פרידמן שם העביר מסר פומבי ברור לראש הממשלה בנימין נתניהו בנוגע למהפכה המשפטית. במהלך הריאיון, ביידן קרא לנתניהו לעצור את החקיקה המשפטית ולא להתקדם בה תתקדם ללא הסכמה רחבה.

מה הם אומרים

  • "זה נושא שבו לישראלים יש דעות נוקבות - כולל תנועת המחאה המתמשכת שמדגימה את עוצמתה של הדמוקרטיה הישראלית שנמצאת בליבת היחסים בין ישראל לארה"ב. כדי למצוא קונצנזוס בנושאי מדיניות בהם קיימת מחלוקת צריך לקחת את הזמן. זה חיוני כשמדובר בשינויים משמעותיים. ההמלצה שלי למנהיגי ישראל היא לא למהר. אני חושב שהתוצאה הטובה ביותר תבוא מכך שיימצא הקונצנזוס הרחב ביותר האפשרי", אמר ביידן לפרידמן.
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. יוסי אלוני\פלאש 90, רויטרס, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, יוסי אלוני\פלאש 90, רויטרס

למה זה חשוב

  • הפגישה בין פרידמן לביידן התקיימה אתמול אחרי הפגישה בין הנשיא האמריקני לנשיא הרצוג. נראה כי הנשיא האמריקני רצה להשתמש בפגישתו עם העיתונאי האמריקני כדי לחדד את המסר לנתניהו אחרי שבבית הלבן סברו כי המסר לא עבר בצורה ברורה וטובה מספיק בשיחת הטלפון בין השניים ביום שני.

מאחורי הקלעים

פרידמן כתב במאמר בניו יורק טיימס כי ביידן מודאג מאוד מהתערערות היציבות בישראל ומעתידה של המדינה. פרידמן ציין כי המסר של ביידן לנתניהו הוא לעצור מיד את החקיקה כיוון שהמשך קידומה יפגע בדמוקרטיה הישראלית וכתוצאה מכך גם ביחסים עם ארה"ב - ייתכן בצורה חסרת תקדים.

עם זאת, ראש המל"ל צחי הנגבי הכחיש את הדברים: "שיחת הטלפון בין נשיא ארה"ב לראש הממשלה הייתה, כפי שתואר על ידי שני הצדדים, 'טובה, לבבית וקונסטרוקטיבית'. הדברים המיוחסים לנשיא במאמר ב'ניו יורק טיימס' כלל לא נאמרו בשיחה. ראש הממשלה נתניהו עדכן את הנשיא כי בשבוע הקרוב תשלים הכנסת את החקיקה הנוכחית, וכי במהלך חודשי פגרת הקיץ של הכנסת יפעל לגבש הסכמה ציבורית רחבה לגבי יתרת התהליך".

פגישת ביידן הרצוג בבית הלבן  18 ביולי 2023. Chris Kleponis, אתר רשמי
ביידן והרצוג בפגישתם, אתמול/אתר רשמי, Chris Kleponis

אמש אמר ביידן אמר להרצוג בפגישתם כי המאבקים בישראל סביב המהפכה המשפטית והרעש סביבם מקשים על התקדמות התהליכים האזוריים - כך אמרו לוואלה! גורמים מדיניים המעורים בפרטי הפגישה.

הרצוג אמר לביידן כי הוא ממשיך במאמצים למציאת פתרון וליציאה מהמשבר בצורה הטובה ביותר וכי הוא מאמין שאפשר וניתן להגיע להסכמות באמצעות הידברות. ביידן חזר בפגישה על הצורך להגיע להסכמות רחבות בענין המהפכה המשפטית ואמר להרצוג כי השיחה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע הייתה "טובה, לבבית וקונסטרוקטיבית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully