וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן להרצוג: המאבקים סביב המהפכה המשפטית מקשים על התקדמות התהליכים האזוריים

גורמים המעורים בפרטי הפגישה בבית הלבן אמרו לוואלה! כי נשיא ארה"ב חזר על הצורך להגיע להסכמות רחבות על הרפורמה. עוד הזהיר מאירועי תג מחיר ואמר שמדינתו עוקבת מקרוב אחר התקדמות תוכנית הגרעין האיראני. עוד נאמר להרצוג כי תוכנית הפטור מוויזות צפויה להסתיים בקרוב

בווידאו: הרצוג נפגש עם ביידן בבית הלבן: "יש לנו ויכוחים פנימיים, עלינו לחפש הסכמה רחבה"/רויטרס

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר לנשיא המדינה יצחק הרצוג בפגישה ביניהם הערב (שלישי) כי המאבקים בישראל סביב המהפכה המשפטית והרעש סביבם מקשים על התקדמות התהליכים האזוריים - כך אמרו לוואלה גורמים מדיניים המעורים בפרטי הפגישה.

הרצוג אמר לביידן כי הוא ממשיך במאמצים למציאת פתרון וליציאה מהמשבר בצורה הטובה ביותר וכי הוא מאמין שאפשר וניתן להגיע להסכמות באמצעות הידברות. ביידן חזר בפגישה על הצורך להגיע להסכמות רחבות בענין המהפכה המשפטית ואמר להרצוג כי השיחה שקיים עם ראש הממשלה בנימין נתניהו השבוע הייתה "טובה, לבבית וקונסטרוקטיבית".

פגישת ביידן הרצוג בבית הלבן  18 ביולי 2023. רויטרס
ביידן והרצוג בבית הלבן, הערב/רויטרס

נושא נוסף שעלה בפגישה היה הטרור הפלסטיני. לפי הגורמים המדיניים, ביידן הדגיש את זכותה של ישראל להגן על עצמה אך הזהיר מאירועי אלימות של תג מחיר. בנושא האיראני ביידן אמר לנשיא הרצוג כי ארה"ב עוקבת מקרוב אחר התקדמות תוכנות הגרעין האיראנית וכן התעצמות חיזבאללה. בנוגע למאמצים לקדם הסכם עם סעודיה, שני הנשיאים הדגישו את חשיבות הנורמליזציה, ואת מורכבויותיה.

פגישת שני הנשיאים החלה בפגישת ארבע עיניים שנמשכה כ-40 דקות, והמשיכה בפגישה מורחבת שבה השתתפו גם שר החוץ האמריקני אנתוני בלינקן והיועץ לביטחון לאומי ג'ייק סאליבן. בפגישה המורחבת עלתה גם ההתקדמות לקראת כניסת ישראל לתוכנית הפטור מוויזות לארהב. לפי גורמים מדיניים, האמריקנים ציינו בפגישה כי התהליך מתקדם והם צופים שיסתיים בקרוב.

עוד בוואלה!

נתניהו לביידן: אין עם מי לנהל מו"מ באופוזיציה - הם שבויים בידי המחאה

לכתבה המלאה
פגישת ביידן הרצוג בבית הלבן  18 ביולי 2023. Chris Kleponis, אתר רשמי
ביידן והרצוג בבית הלבן, הערב/אתר רשמי, Chris Kleponis

בפתח הפגישה בין השניים התייחס הרצוג למהפכה המשפטית ואמר כי "אני פה, אבל הלב שלי בישראל במחלוקת המתוחה שעוברת על החברה שלנו. היא מעידה גם על גדולתה של הדמוקרטיה הישראלית - הדמוקרטיה הישראלית חזקה ועמידה".

"אנחנו עוברים בעיות, ויכוחים פנימיים ורגעים מאתגרים, אבל תמיד עלינו לחפש קונצנזוס רחב", הוסיף הרצוג, בפגישה השנייה עם ביידן מאז שנבחר לתפקידו. "אני מחפש הסכמה רחבה עכשיו, כדי למצוא יציאה מהמשבר הזה".

בסיום פגישתם, אמר הנשיא הרצוג בהצהרה לתקשורת כי "השיחה נסובה סביב עניינים אזוריים כמו האיום האיראני וחיזבאללה בלבנון אבל גם על המצב הפנימי, ואנחנו צריכים לכבד שכשנשיא המעצמה הגדולה שואל שאלות זה לא כדי לקנטר או להרגיז אלא מתוך דאגה עמוקה, וזה עוד שיקול שצריך להיות לנו כדי להגיע להבנות והסכמות - ישראל חשובה מאוד לעולם, לאזור ולארה"ב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully