וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזמן סיור בגבול הקוריאות: חייל אמריקני חצה לשטח הצפון

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 8:35

החייל, שלפי דיווח חמק מטיסה שהייתה אמורה להחזיר אותו מדרום קוריאה לארה"ב בשל עבירות משמעת, ברח אל מעבר לאזור המפורז בזמן סיור במקום. התקרית מגיעה בזמן של מתיחות מול משטרו של קים, שעשוי לנצל אותה לטובתו

בווידאו: בשל שיגור לוויין מצפון קוריאה: אזעקות נשמעו ברחבי סיאול/רויטרס

חייל אמריקני חצה את הגבול מקוראיה הדרומית אל קוריאה הצפונית בזמן סיור, וככל הנראה מוחזק במעצר - כך הודיעו הכוחות האמריקניים במדינה. הוא השתתף בסיור באזור הביטחון המשותף, כפר גבול באזור המפורז המפריד בין שתי הקוריאות ושבו מוצבים חיילים משתי השכנות.

הכוחות האמריקניים בקוריאה הדרומית מסרו בהצהרה קצרה כי החייל חצה מרצונו וללא אישור את הגבול, בזמן סיור באזור הביטחון המשותף. "אנחנו מאמינים שהוא נמצא בידי הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה ואנחנו עובדים עם עמיתנו בצבא העם של קוריאה כדי לפתור את התקרית", מסר דובר מטעם הכוחות.

לפי גורמים אמריקניים, החייל שחצה את הגבול הוא טוראי שני טרוויס קינג. ברשת CBS דווח מפי גורם אמריקני כי החייל לווה בחזרה לארצות הברית בשל בעיות משמעת ועבר כבר את הבדיקות הביטחוניות בנמל התעופה, אך הצליח בדרך כלשהי לשוב ולהצטרף לסיור בגבול המפריד בין הקוריאות מאז שמלחמת קוריאה הסתיימה ב-1953 בשביתת נשק בלבד.

"אזרח אמריקני חצה, ללא אישור, את קו ההפרדה הצבאי אל הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה בזמן סיור באזור הביטחון המשותף", נכתב בחשבון הטוויטר של פיקוד האו"ם בגבול. "אנחנו מאמינים שהוא נמצא במעצר הרפובליקה העממית הדמוקרטית של קוריאה ואנחנו עובדים עם עמיתנו בצבא הצפון קוריאני כדי לפתור את התקרית".

חיילים דרום קוריאנים מאבטחים סיור תקשורתי באזור הביטחון המשותף בגבול עם קוריאה הצפונית, 3 במרץ 2023. רויטרס
בארה"ב אומרים כי החייל חצה את הגבול מרצונו. חיילים דרום קוריאנים באזור הביטחון המשותף, מרץ/רויטרס

לפי דונגה וצ'וסון אילבו, שני עיתונים מקומיים, הוא היה יחד עם קבוצה של מבקרים, שכללה אזרחים, בכפר הפסקת האש פנמונג'ום כשלפתע הוא פתח בריצה לעבר הגבול. עד ראיה, שהיה חלק מהקבוצה ודיבר בעילום שם, אמר ל-CBS כי החייל "החל לצחוק בקול" ואז פתח בריצה בין כמה מבנים לכיוון הגבול עם קוריאה הצפונית.

"חשבתי בהתחלה שזו בדיחה גרועה, אבל אחרי שהוא לא חזר, הבנתי שזאת לא בדיחה, ואז כולם החלו להגיב וזה נהיה משוגע". הוא הוסיף כי הוא לא הבחין בחיילים צפון קוריאנים. לפי CBS, לקבוצה נאמר בזמן הסיור כי מאז פרוץ מגיפת הקורונה, כשפיונגיאנג ניסתה לאטום את גבולותיה, לא מוצבים חיילים צפון קוריאנים בחלק זה של הגבול.

התקרית מגיעה בזמן של מתיחות הולכת ומחריפה בין ארצות הברית לבין קוריאה הצפונית, ורק היום הגיעה צוללת גרעינית אמריקנית לביקור בנמל דרום קוריאני במטרה לחזק את ההרתעה הגרעינית מול פיונגיאנג. מעצר, או עריקה, של חייל אמריקני יכול להניב לקים ג'ונג הון הישג דיפלומטי בימים מתוחים אלו.

ארצות הברית אוסרת על אזרחים אמריקנים להיכנס למדינה הקומוניסטית המבודדת, בשל "הסכנה המשמעותית המתמשכת למעצר ומאסר ארוך טווח של אזרחים אמריקנים".

האיסור הוטל אחרי שהסטודנט האמריקני אוטו וורמבייר נעצר על ידי המשטר הצפון קוריאני במהלך סיור במדינה ב-2015. הוא מת ב-2017, ימים אחרי ששוחרר מהכלא והוחזר לארצות הברית כשהוא בתרדמת.

העצורים האמריקנים האחרונים שככל הידוע הוחזקו על ידי קוריאה הצפונית שוחררו ב-2018, בעת תקופת ההפשרה ביחסים והפסגות ההיסטוריות שקיימו קים ג'ונג און ונשיא ארצות הברית דאז דונלד טראמפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully