וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרצוג נפגש עם ביידן בבית הלבן: "יש לנו ויכוחים פנימיים, עלינו לחפש הסכמה רחבה"

ברקע המשבר בישראל, נשיא המדינה נועד עם נשיא ארצות הברית: "המחלוקת שעוברת על החברה מעידה גם על גדולתה של הדמוקרטיה הישראלית". ביידן: "המחויבות לישראל מוצקה". בסיום פגישתם, אמר הרצוג: "צריך לכבד את הדאגה העמוקה של הנשיא ביידן ולקחת את זה כשיקול"

בווידאו: הרצוג נפגש עם ביידן בבית הלבן: "יש לנו ויכוחים פנימיים, עלינו לחפש הסכמה רחבה"/רויטרס

נשיא המדינה יצחק הרצוג נפגש הערב (שלישי) בבית הלבן עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן. הרצוג התייחס בפתח הפגישה למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה ואמר כי "אני פה, אבל הלב שלי בישראל במחלוקת המתוחה שעוברת על החברה שלנו. היא מעידה גם על גדולתה של הדמוקרטיה הישראלית - הדמוקרטיה הישראלית חזקה ועמידה".

"אנחנו עוברים בעיות, ויכוחים פנימיים ורגעים מאתגרים, אבל תמיד עלינו לחפש קונצנזוס רחב", הוסיף הרצוג, בפגישה השנייה עם ביידן מאז שנבחר לתפקידו. "אני מחפש הסכמה רחבה עכשיו, כדי למצוא יציאה מהמשבר הזה".

הנשיא הרצוג בירך את ביידן והודה לו "מכל עם ישראל ומכל צדי המפה הפוליטית" על עמידתו לצד מדינת ישראל. הרצוג התייחס לשיחה שקיים אמש ביידן עם ראש הממשלה בנימין נתניהו וציין: "שמחתי לשמוע על שיחתך עם נתניהו, שבה התמקדת בשיתוף הפעולה הצבאי שלנו, כי יש לנו אויבים שלפעמים טועים לחשוב שהעובדה שיש לנו מחלוקת מנפצת את הקשר בינינו. אני מאמין שאם הם היו יודעים כמה שיתוף הפעולה בינינו צמח בשנים האחרונות, הם לא היו חושבים כך".

פגישת ביידן הרצוג בבית הלבן  18 ביולי 2023. רויטרס
הרצוג וביידן בבית הלבן, הערב/רויטרס

ביידן לא התייחס כלל בדבריו למהפכה המשפטית או לפתרון שתי המדינות. מדברי הרצוג עולה כי הוא ציפה שביידן ייתייחס למהפכה המשפטית, אך זה לא קרה. בפתח הפגישה הוא בירך את הרצוג. "ברוך הבא, יש לנו הרבה על מה לדבר", אמר הנשיא האמריקני: "אהבתי לישראל היא עמוקה וארוכת ימים, וכפי שאמרתי אם לא הייתה ישראל היינו צריכים להמציא אותה. 75 שנים - קשה להאמין. זוהי ידידות שבלתי ניתנת לשבירה, ויחד אנו בונים אינטגרציה במזרח התיכון וזו עבודה קשה, יש לנו הרבה מה לעשות אבל חלה התקדמות".

"אנו מארגנים את הכנס הגדול ביותר של ערבים וישראלים, הקמנו את הגבול הימי בין ישראל ללבנון, פתחנו שטח אווירי לישראל מעל ערב הסעודית ורבת עמון, וקרבנו ישראלים ופלסטינים ברמה הפוליטית", הוסיף ביידן. "כפי שאישרתי לראש הממשלה נתניהו אתמול, המחויבות של ארצות הברית לישראל היא איתנה וחזקה ואנו מחויבים גם להבטיח שאיראן לעולם לא תרכוש נשק גרעיני".

בסיום פגישתם, אמר הנשיא הרצוג בהצהרה לתקשורת: "סיימתי פגישה חמה וטובה מאוד עם הנשיא. כשביידן נחת בביקורו ביולי שעבר בישראל הוא צעק לעברי בקצה השטיח האדום - אני בבית. זו ההרגשה שהוא נתן גם לי, הוא אוהב ישראל ותומך בביטחונה. זהו קשר משפחתי. אלו לא יחסים רגילים בין ארה"ב למדינות שחשובות לה מאוד, אלה יחסים עם אלמנטים משפחתיים".

עוד בוואלה!

נתניהו לביידן: אין עם מי לנהל מו"מ באופוזיציה - הם שבויים בידי המחאה

לכתבה המלאה
פגישת ביידן הרצוג בבית הלבן  18 ביולי 2023. רויטרס
"הלב שלי בישראל במחלוקת המתוחה שעוברת על החברה שלנו". הרצוג בפגישה עם ביידן, הערב/רויטרס

הרצוג סיפר כי "השיחה נסובה סביב עניינים אזוריים כמו האיום האיראני וחיזבאללה בלבנון אבל גם על המצב הפנימי, ואנחנו צריכים לכבד שכשנשיא המעצמה הגדולה שואל שאלות זה לא כדי לקנטר או להרגיז אלא דאגה עמוקה, וזה עוד שיקול שצריך להיות לנו כדי להגיע להבנות והסכמות - ישראל חשובה מאוד לעולם, לאזור ולארה"ב".

במסגרת ביקורו המדיני במדינה, יפגוש הרצוג בהמשך השבוע את סגנית הנשיא קמלה האריס, ינאם בפני שני בתי הקונגרס האמריקני וייפגש עם ראשי הקהילה היהודית בניו יורק. באופן חריג, הנשיא מגיע לוושינגטון לפני ראש הממשלה בנימין נתניהו, שלא הוזמן עדיין לבית הלבן מאז שהוקמה ממשלתו השישית, ועל רקע משבר עמוק בין הממשל בוושינגטון והממשלה בישראל, וביקורת חריפה בארצות הברית על המהפכה המשפטית.

לביקור הרצוג הצטרפה גם לאה גולדין, אמו של סגן הדר גולדין שנפל במבצע 'צוק איתן', והיא תצטרף לפגישותיו בבית הנבחרים ועם מזכ"ל האו"ם בהמשך השבוע, כדי להעלות את עניינם של השבויים והנעדרים בעזה.

פגישת ביידן הרצוג בבית הלבן  18 ביולי 2023. רויטרס
"מחויבים לישראל". ביידן בפגישה עם הרצוג, הערב/רויטרס

לפני שהמריא, שב והתייחס הנשיא עם עלייתו למטוס למשבר הפנימי בישראל ולמחאה הגוברת נגד המהפכה המשפטית, על רקע כוונת הקואליציה להעביר את החוק לביטול עילת הסבירות בשבוע הבא. "גם כשאהיה שם בארצות הברית, לבי ומחשבותיי יהיו נתונות למה שקורה בישראל. אני חוזר וקורא לחברי הכנסת ולכל פעילי הציבור - אפשר להגיע לנוסחאות סבירות, גם בנושא הסבירות וגם בדברים אחרים.

"זה פשוט מחייב מאמץ, זה מחייב לוותר קצת, זה מחייב להיכנס לחדר, זה לא חייב להיות בבית הנשיא, זה יכול להיות גם מאחורי הקלעים בכנסת. תתאמצו, המחיר גדול מדי. תשעה באב בעוד שבועיים ואנחנו צריכים להיזכר במחירים של פילוג, של ריב, של מתח פנימי, של מחירים גדולים מאוד שאומה משלמת על כך שעם קצת רצון טוב במקום זאת היא הייתה יכולה לפתור את האתגרים הללו. אני קורא לכולם לעשות את המאמץ הנוסף הזה, דווקא בשבוע הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully