וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכירים בבית הלבן: המסר הפומבי לנתניהו נועד לתקן את הרושם שנוצר מהודעות לשכתו

עודכן לאחרונה: 19.7.2023 / 21:38

יועצי ביידן מאוד לא אהבו את הודעות רה"מ לאחר השיחה בין השניים, ולפי בכירים בבית הלבן, נתניהו ניסה להציג את השיחה בצורה מעוותת. לדבריהם, ריאיון הנשיא ל"ניו יורק טיימס" נועד להבהיר את התנגדותו לחקיקה. "לנשיא יש תחושות חזקות בנושא הרפורמה והוא הבהיר אותן"

נשיא ארה"ב ביידן קורא לנתניהו לגנוז את המהפכה המשפטית/טוויטר

בכירים בממשל האמריקני אמרו הערב (רביעי) בשיחה עם וואלה! כי הדברים שאמר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן לעיתונאי טום פרידמן בכל הנוגע לסוגיית המהפכה המשפטית נועדו לתקן את הרושם שנוצר, בעקבות התדרוכים של לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו לגבי השיחה בין השניים. בנוסף, דבריו של הנשיא נועדו להבהיר את התנגדותו לחקיקה החד-צדדית והמהירה שהממשלה מקדמת, ואת רצונו לראות מהלך שזוכה לקונצנזוס רחב.

בבית הלבן לא מחפשים לריב עם נתניהו, אך יועציו של הנשיא מאוד לא אהבו את ההודעה שפרסם ראש הממשלה לגבי השיחה ואת ההודעות וההתבטאויות של ראש המל"ל צחי הנגבי היום בעניין המאמר של פרידמן. התחושה בבית הלבן היא שנתניהו ואנשיו ניסו להציג את שיחת הטלפון בין הנשיא לבין ראש הממשלה בצורה מעוותת, כדי ליצור רושם כאילו הנשיא ביידן אינו מתנגד לחקיקה בנושא ביטול עילת הסבירות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן. אימג'בנק GettyImages, עיבוד תמונה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא ארה"ב ג'ו ביידן/עיבוד תמונה, אימג'בנק GettyImages

"זה פשוט לא המצב", אמר בכיר אמריקני. "רצינו להבהיר כי העובדה שביידן דיבר עם נתניהו על פגישה מתישהו בהמשך השנה לא אומרת שלא אכפת לנו מהחקיקה שנתניהו מנסה לקדם בנושא מערכת המשפט. שאף אחד לא יטעה - לנשיא ביידן יש תחושות חזקות בנושא הרפורמה המשפטית והוא הבהיר אותן באלף דרכים שונות".

בכירים אמריקנים מדגישים כי המאמר שפרסם פרידמן היום משקף את עמדתו של הנשיא ביידן ובמיוחד את הדאגה שלו ממה שמתחולל בישראל, מהתערערות היציבות במדינה ומההשלכות של כל אלה על עתיד היחסים עם ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully