וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן לנתניהו: יש להשיג פשרה וקונצנזוס רחבים ביותר שאפשר בכל הנוגע לרפורמה המשפטית

17.7.2023 / 19:59

בהודעה שפרסמה לשכת נתניהו נכתב שהוא הודיע לביידן שביטול עילת הסבירות יעלה להצבעה, ושבפגרה בכוונתו לגבש "הסכמה ציבורית רחבה לגבי יתרת התהליך". דובר הבית הלבן אמר שהשניים הסכימו להיפגש עד סוף השנה: "זה לא אומר שיש לנו פחות דאגות מהרפורמה או הקיצונים בממשלה"

נשיא ארה"ב ביידן קורא לנתניהו לגנוז את המהפכה המשפטית/טוויטר

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן הדגיש הערב (שני) בפני ראש הממשלה בנימין נתניהו במהלך שיחת הטלפון ביניהם כי יש צורך להשיג פשרה וקונצנזוס רחבים ביותר האפשריים בכל הנוגע לרפורמה המשפטית והדגיש כי ערכים דמוקרטיים היו וצריכים להישאר הבסיס ליחסים בין המדינות, כך אמר דובר הבית הלבן לענייני חוץ וביטחון ג'ון קירבי בתדרוך לכתבים. קירבי אמר כי ביידן ונתניהו הסכימו להיפגש עד סוף השנה אך ציין כי הפרטים עדיין צריכים להיות נידונים בין הצדדים. "תהיה פגישה בין ביידן לנתניהו כאן בארה"ב מתישהו בסתיו. זה לא אומר שיש לנו פחות דאגות לגבי הרפורמה המשפטית או לגבי הקיצונים בממשלת ישראל. הדאגות שלנו נותרו בעינן", אמר.

מלשכת נתניהו נמסר מוקדם יותר כי השניים שוחחו על קידום חוקי המהפכה המשפטית וכי הנשיא ביידן הזמין את ראש הממשלה נתניהו "למפגש קרוב בארצות הברית". כפי שצויין בהודעה, נתניהו הוזמן למפגש בארצות הברית, ולא בבית הלבן, וככל הנראה הכוונה היא למפגש בשולי עצרת האו"ם בניו יורק.

עוד מסרו בלשכת ראש הממשלה כי "במוקד השיחה עמדו חיזוק הברית האיתנה בין המדינות; בלימת האיומים מצד איראן וגרורותיה והרחבת מעגל השלום האזורי; והמשך המאמצים לרגיעה ויציבות ביהודה ושומרון".

השניים שוחחרו גם על חקיקת המהפכה המשפטית. מלשכת ראש הממשלה נמסר כי החוק לצמצום עילת הסבירות יעלה בשבוע הבא להצבעה בכנסת. עוד אמר ראש הממשלה לביידן כי במהלך פגרת הקיץ בכוונתו לנסות לגבש "הסכמה ציבורית רחבה לגבי יתרת התהליך".

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן בנאום על מדיניותו הכלכלית בשיקגו, 28 ביוני 2023. רויטרס
ג'ו ביידן/רויטרס

בריאיון לרשת CNN בשבוע שעבר אמר ביידן כי הממשלה הנוכחית בישראל היא הקיצונית ביותר מאז החל לעבוד עם ראשי ממשלה ישראלים לפני 50 שנה. בנוסף, נשאל ביידן בראיון מדוע ראש הממשלה נתניהו לא הוזמן עוד לבית הלבן, והשיב בהתחמקות כי הנשיא יצחק הרצוג יגיע בקרוב לביקור בוושינגטון.

נשיא המדינה הרצוג יבקר מחר בבית הלבן בפעם השנייה בשנה האחרונה, ובכירים אמריקנים אמרו כי ביידן רצה לשוחח עם נתניהו עוד לפני פגישתו עם הרצוג ולכן יזם את השיחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully