וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביידן: הממשלה הנוכחית בישראל - מהקיצוניות ביותר שראיתי

נשיא ארה"ב נשאל בריאיון ל-CNN על כך שנתניהו טרם הוזמן לבית הלבן, ואמר: "הנשיא הרצוג מגיע". לדבריו, נתניהו מנסה "לנווט בתוך הבעיות" בממשלה, שאותה היא כינה כקיצונית ביותר שראה מימיו. על הנורמליזציה עם סעודיה אמר: הדרך עוד ארוכה

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן אמר כי הממשלה בישראל היא "מהקיצוניות ביותר" שראה אי-פעם, על רקע עמדותיהם של חלק משריה בנוגע לבנייה בהתנחלויות. בריאיון לרשת CNN, שחלקים ממנו פורסמו היום (ראשון), נשאל ביידן מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוזמן עוד לבית הלבן, והשיב בהתחמקות כי הנשיא יצחק הרצוג יגיע בקרוב לביקור בוושינגטון.

ביידן ביקר במרץ האחרון את המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, בביקורת פומבית חריגה של נשיא ארצות הברית על ראש ממשלה ישראלי. הוא לא הזכיר עכשיו מפורשות את המאמצים של הקואליציה להחליש את מערכת המשפט, אך אמר כי נתניהו עוד מנסה "לפתור" את הבעיות בתוכה.

הנשיא הדמוקרטי אמר בריאיון כי הוא עדיין מאמין בפתרון שתי המדינות כדרך לסיים את הסכסוך בין ישראל לפלסטינים. "זאת לא רק אשמתה של ישראל בגדה המערבית, אבל הם חלק מהבעיה, במיוחד אלו בממשלה שאומרים 'אנחנו יכולים להתיישב בכל מקום שאנחנו רוצים', אין להם זכות להיות כאן וכו'", המשיך ביידן במתקפה על חברי הממשלה. "אני חושב שאנחנו מדברים איתם בקביעות, מנסים לרכך את מה שקורה ומקווים שביבי ימשיך להתקדם לעבר התמתנות ושינוי".

ראש הממשלה בנימין נתניהו וסגן נשיא ארה"ב ג'ו ביידן נפגשים בירושלים, 9 במרץ 2016. לשכת העיתונות הממשלתית
הזמנה לבית הלבן עוד לא נראית באופק. נתניהו וביידן/לשכת העיתונות הממשלתית

הוא גם אמר כי יש עוד דרך ארוכה עד לנורמליזציה בין ישראל לערב הסעודית, שאותה מקדמים בכירים בממשלו כבר חודשים ארוכים. "אנחנו עוד רחוקים משם, יש לנו הרבה על מה לדבר", אמר על הדרישות שהציבו בריאד לקבלת אור ירוק לתכנית גרעין אזרחית תמורת כינון יחסים עם ישראל.

ביידן הצביע על החלטתה של ערב הסעודית, ערב ביקורו בממלכה בקיץ שעבר אחרי עצירה בישראל, לפתוח את המרחב האווירי שלה עבור כל חברות התעופה הזרות ואת השיחות על סיום המלחמה שהיא מנהלת בתימן.

"אנחנו רושמים התקדמות באזור, וזה תלוי בהתנהלות ובמה שיבקשו מאתנו עבור הכרה בישראל", אמר נשיא ארצות הברית. "בכל הכנות, אני לא חושב שיש להם ממש בעיה עם ישראל. ואם נספק או לא נספק להם את האמצעים שיאפשרו להם תכנית גרעין אזרחית או שנעניק להם ערבויות לביטחונם, אני חושב שזה עוד רחוק".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully