וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

9 שנים אחרי שנמלטה מהארץ: הוסגרה סייעת שגרמה למות פעוטה

עודכן לאחרונה: 2.8.2023 / 9:55

אולגה זבירוב, שנמלטה לאוקראינה בשנת 2014 לאחר שהורשעה בגרימת מוות ברשלנות של פעוטה ששכחה ברכב הסעות, הוסגרה ארצה לאחר שנתפסה בסלובקיה. היא תובא להארכת מעצרה

מות הפעוטה בנתניה: הוארך מעצר הנהג והסייעת/דניאל בוק

הפרקליטות הודיעה היום (רביעי) כי אולגה זבירוב, שנמלטה מישראל בשנת 2014 לאחר שהורשעה בגרימת מוות ברשלנות של פעוטה ששכחה ברכב הסעות, בטרם התקיים דיון הטיעונים לעונש - הוסגרה הבוקר ארצה, לצורך המשך ניהול ההליך הפלילי נגדה. בשעה זו, זבירוב נמצאת בבית משפט השלום בפתח תקווה בדיון בעניין הארכת מעצרה.

זבירוב היא אזרחית אוקראינית, ואת מרבית שנותיה האחרונות העבירה באוקראינה, מבלי ששבה לארץ. בסוף חודש דצמבר האחרון, לאחר כמעט עשור שלא הייתה בארץ, נודע למדינה כי זבירוב הגיעה לסלובקיה. לאחר שהמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה הגישה לרשויות המקומיות בקשה למעצרה, זבירוב נעצרה. במקביל, המחלקה הבינלאומית הגישה בקשת הסגרה רשמית, והבוקר - הושלמו ההליכים המשפטיים, והיא נחתה בישראל.

בפרקליטות ציינו כי לאורך השנים האחרונות, נעשו ניסיונות רבים להשיבה לישראל, אך בשל היותה אזרחית אוקראינית לא היה ניתן להסגירה.

אולגה זבירוב סייעת בגן קקדו הלבן ואיוון אולוס, נהג ההסעות שבמכוניתו נשכחה הילדה טלי דריקובה בדרך לגן ונפטרה, אוגוסט 2011. דרור עינב
אולגה זבירוב סייעת בגן קקדו הלבן ואיוון אולוס, נהג ההסעות שבמכוניתו נשכחה הילדה טלי דריקובה בדרך לגן ונפטרה, אוגוסט 2011/דרור עינב

בחודש נובמבר 2014, בית משפט השלום בנתניה הרשיע את זבירוב, סייעת בגן ילדים, בגרימת מותה ברשלנות של הילדה דליה דשקוב בת השלוש, שנשכחה ברכב הסעות בנתניה באוגוסט 2011 בעת שהייתה בדרכה לגן.

השופטת שירה בן שלמה קבעה בפסק הדין כי "אחריותה של זבירוב הוכחה מעל לכל ספק מאחר שהיא זו שקיבלה את הילדה להסעה, לא שמה לב שלא נכנסה לגן ונשכחה ברכב ההסעות בו היא מצאה את מותה".

זבירוב, כך לפי האישום, הייתה אחראית על קשירת הילדים בחגורות בטיחות והורדתם באופן מסודר מכלי הרכב אל הגן. לאחר שהורידו את כל הילדים, זדירוב ונהג הרכב לא הבחינו שאחת הילדות נשארה בו. הם לא ערכו סריקה מלאה, ולא ראו את כל שטח כלי הרכב.

מאוחר יותר, לאחר שהנהג נסע לביתו, הוא החנה את הרכב ונעל אותו. הרכב חנה למעלה משש שעות ליד ביתו במקום החשוף לשמש, כשהילדה דשקוב בתוכו. בשל מזג האוויר החם באותו היום - למעלה מ-30 מעלות, הגיעה הטמפרטורה בתוך כלי הרכב ל-90 מעלות. כתוצאה מכך לקתה הילדה במכת חום ומתה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully