וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אחרי התפטרות המנכ"ל במחאה על החקיקה, קיש מתייחס לטענותיו: "יש להביא להסכמות רחבות"

עודכן לאחרונה: 30.7.2023 / 16:38

במכתב ששלח למורים, שר החינוך ניסה להרגיע את השטח בעקבות עזיבתו של צלאל. "כעת החובה לקבל אחריות, לתת עדיפות לטיפול בעצירת השסע והקרע בעם. עלינו להוביל את המאמץ לאחדות", כתב קיש, תוך שימוש במילים דומות לאלו שנכתבו על ידי המנכ"ל העוזב במכתב התפטרותו

בווידאו: קבלת פנים ליואב קיש, בית ברל, 15 ביוני 2023/שב"פ

שר החינוך יואב קיש שלח היום (ראשון) מכתב לעובדי משרד החינוך בו התייחס לראשונה להתפטרותו של מנכ"ל משרדו אסף צלאל, במחאה על אישור החוק לביטול עילת הסבירות באופן חד צדדי, ללא הסכמות רחבות. "כעת החובה לקבל אחריות, לתת עדיפות לטיפול בעצירת השסע והקרע בעם. זו המשימה של כולנו והיא משימתו החשובה ביותר", כתב השר קיש.

"עלינו לטרוח ולעבוד קשה ככל שיידרש למציאת פתרון שיוביל להסכמות רחבות ולאיחוי הקרעים", הוסיף. "עלינו להיות קשובים לכאב של כל אחד מהצדדים, ולאפשר לכל אחד ואחת להביע את עמדתם בחופשיות ובלי חשש".

בפתח המכתב, קיש ציין כי "אנו שוב נמצאים בתקופה קשה של מחלוקת עמוקה ושבר בעם". לדבריו, המצב שהגענו אליו "כואב לכולנו". את המכתב קיש סיים: "אני סבור כי אחריות רבה מוטלת גם על כתפינו, עלינו להוביל את המאמץ לאחדות".

אסף צלאל ויואב קיש. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
המנכ"ל המתפטר אסף צלאל ושר החינוך קיש/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90
המכתב שהפיץ שר החינוך יואב קיש לעובדי המשרד. ללא, צילום מסך
המכתב שהפיץ שר החינוך יואב קיש לעובדי המשרד/צילום מסך, ללא

דבריו המפייסים לכאורה של השר קיש עומדים בקנה אחד עם הצהרותיהם של כמה מחברי הכנסת של הליכוד, שנשמעו בימים האחרונים קוראים להגיע להסכמות רחבות בנוגע להמשך החקיקה. ביניהם ניתן למנות את שר החקלאות אבי דיכטר, יו"ר ועדת חוץ וביטחון יולי אדלשטיין, יו"ר ועדת הכלכלה דוד ביטן וחבר הכנסת אלי דלל.

ביום שישי יצוין, מנכ"ל משרד החינוך אסף צלאל, שמונה במיוחד על ידי השר קיש, הודיע על התפטרותו. "כנציג ציבור אני מבקש לקחת אחריות ולסיים את תפקידי - הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה", מסר. "מעולם לא השתייכתי לצד זה או אחר ואיני בוחר צד גם היום. מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו. יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים".

לפי גורמים במשרד, צלאל שקל את הצעד בתקופה האחרונה, אך ההחלטה הסופית התקבלה סמוך להודעתו. מקורבים לצלאל, שמשרת כתת-אלוף במילואים בחיל האוויר, סיפרו כי היה עליו לחץ כבד מאוד לפרוש מהתפקיד מצד חבריו לחיל ובקיבוץ, זאת למרות שבעבר "לא אמר מילה נגד המהפכה המשפטית".

לאחר ששהודיע על התפטרותו, השר קיש הודה לצלאל על מילוי תפקידו והודיע כי ימנה את מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך מאיר שמעוני, כממלא מקומו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully