וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קריאה כנה לפיוס או ספין מחושב? הסדקים בליכוד מתחילים להיפער

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 21:09

עוד ועוד חברי כנסת במפלגת השלטון מתבטאים במסרים מפויסים יותר. השר מיקי זוהר קבע שהממשלה תכבד את פסיקת בג"ץ גם אם יחליט לפסול את ביטול עילת הסבירות; אדלשטיין קבע: "לא אתמוך בחוקים ללא תיאום איתי". ראשי המחאה טוענים: מנסים להרדים אותנו

נתניהו: ננסה להגיע להסכמות עד המשך החגיגה עד נובמבר/וידאו (עולה לשרת): איתי בית און/ לע"מ, סאונד: יחזקאל קנדיל /לע"מ

אחרי ביטול עילת הסבירות, הסדקים בשורות הליכוד מתחילים להיפער - עם עוד ועוד חברי כנסת שמתבטאים במסרים מפויסים יותר. עם זאת, ראשי המחאה נגד המהפכה המשפטית טוענים כי מדובר ב"ספין" מתואם יחד עם נתניהו, במטרה "להרדים" את המוחים.

השר מיקי זוהר הצהיר היום (שישי) בריאיון בחדשות 12 כי הממשלה תכבד את פסיקת בית המשפט העליון - גם אם יחליטו לפסול את ביטול עילת הסבירות. "אין מצב שהממשלה תלך נגד עמדת בית המשפט", קבע והתריע, "אם זה יקרה שלראשונה בית המשפט יפסול חוק יסוד, זה יהיה שבר עמוק בעם ישראל". זאת, לאחר שנתניהו סירב להשיב בריאיון ל-CNN לשאלה האם יכבד את פסיקת בג"ץ, אם יחליט לפסול את עילת הסבירות: "מקווה שלא נגיע למצב הזה", אמר.

שר התרבות והספורט מיקי זוהר. דני מרון
מיקי זוהר/דני מרון

יו"ר ועדת החוץ והביטחון יולי אדלשטיין שלח מסר חריף יותר לראש הממשלה בנימין נתניהו ולשר המשפטים יריב לוין. בריאיון שישודר מחר ב"פגוש את העיתונות" בערוץ 12, רמז שלא בטוח יתמוך בחוקים הבאים במהפכה המשפטית. "נרדמתי בשמירה, לא מפחד להודות בטעות", הודה. "הסיפור הזה, שכל פעם שיש פשרה מישהו שם וטו בקואליציה ומאיים - נגמר. אז אני מודיע: מעכשיו מתאמים איתי מה עולה ואיך עולה, ואם לא? אז סימן שלא צריך את הקול שלי".

חבר הכנסת אלי דלל הוא הראשון מהליכוד שהצהיר שמכאן ואילך לא ייתן את ידו למהלך חד צדדי מצד הקואליציה. "בתקווה לאחות את השבר הנוראי בעם ישראל, לנוכח האתגרים הרבים וכאשר טובת מדינת ישראל ואחדות עם ישראל לנגד עיניי, אני מודיע שאתן את ידי רק למהלכים אשר יושגו בהסכמה לאומית רחבה", כתב.

יולי אדלשטיין, השבעת הממשלה, 29 בדצמבר 2023. ראובן קסטרו
אדלשטיין/ראובן קסטרו

הדברים של אדלשטיין ודלל מצטרפים לאמירה של ח"כ דוד ביטן מהשבוע לפיהם "לא ניתן שרק אדם אחד בליכוד יקבע, ואני אומר את זה בצורה מפורשת". הבוקר שר החקלאות אבי דיכטר כתב כי "ישנם 'בריונים' המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה". דיכטר הדגיש כי הביקורת שלו מתייחסת לשני הצדדים, והוא מפנה אותה לאלה שמתעלמים מ"השבר" שעוברת החברה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully