וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר דיכטר: ישנם בריונים המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 12:05

שר החקלאות יצא נגד גורמים משני צדי המפה הפוליטית והאזרחית: "הם המיעוט שרוצה לפוצץ, השפויים משני הצדדים יכולים להתמודד עם האתגר ולנצח". עוד תקף גורמים במחאה: "מפעילים מוקדי כוח אנושיים שסרים למרותם - ושורפים את אסמי המזון"

מפגינים נגד ביטול עילת הסבירות, צומת קפלן, תל אביב. 24 ביולי 2023/מערכת וואלה!

שר החקלאות אבי דיכטר התייחס הבוקר (שישי) למהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה וכתב כי "ישנם 'בריונים' המסכנים את המדינה בגרירה לחקיקה קיצונית, או בסחיפה למחאה קיצונית ואלימה". דיכטר הדגיש כי הביקורת שלו מתייחסת לשני הצדדים, והוא מפנה אותה לאלה שמתעלמים מ"השבר" שעוברת החברה.

"בניגוד לקולות כאלה ואחרים, אני לא מתעלם מהשבר הקשה שעובר עלינו", כתב דיכטר. "הריב חוצה בינינו, המחלוקת משסעת. כל צד מאשים את הצד השני, בדיוק כמו אז, בימים שלפני חורבן הבית השני".

אבי דיכטר, ועדת חוץ וביטחון, כנסת, 13 באוגוסט 2019. ללא, פלאש 90
דיכטר: יש לרסן את הבריונים מכל צד/פלאש 90, ללא

"ברור לחלוטין ש'הבריונים' השורפים את אסמי המזון, ושאותם צריך לרסן בכל דרך - עובדים ופועלים עם כללים משלהם ולא לטובת העם והמדינה", הוסיף השר ותקף את מובילי המחאה. "'בריונים' אינם חייבים להיות עם כוח המונים, הם משתמשים בהמון כוח: כוח פיזי, כוח פיננסי, כוח כלכלי וכוח עסקי. כן, הם גם מפעילים מוקדי כוח אנושיים שסרים למרותם, מבלי באמת להבין זאת".

עם זאת, הבהיר כי יש לו ביקורת גם כלפי גורמים בקואליציה. "לא חשתי במלחמת יום כיפור ואיני רואה היום, חורבן בית חלילה. אני כן רואה לנגד עיניי, את האתגר שביכולתנו להתמודד עימו ולנצח. השפויים משני הצדדים, שהם הרוב המוחץ, נגד 'הבריונים' מכל צד, שהם המיעוט הרוצה לפוצץ".

בתוך כך, שר המדע אופיר אקוניס תקף את שר המשפטים יריב לוין בתוכנית "הנבחרים" ברדיו 100fm. לדבריו, "אין סיבה שהוועדה לבחירת שופטים לא תתכנס להכרעות בערכאות של בתי משפט השלום והמחוזיים".

אתמול, ראש הממשלה בנימין נתניהו סירב להשיב כי יכבד את פסיקת בג"ץ אם יחליט לפסול את ביטול עילת הסבירות, בריאיון ל-CNN. "הדבר שעליו אתה מדבר הוא מצב פוטנציאלי שבמונחים אמריקניים שווה ערך לכך שבית המשפט העליון היה לוקח תיקון לחוקה ואומר עליו שהוא לא חוקתי". לדברי נתניהו: "זה סוג הסחרור שאתה מדבר עליו, ואני מקווה שלא נגיע לכך". באשר ליחסים בין ישראל לארצות הברית, ולהשפעה האפשרית של החוק לצמצום עילת הסבירות על הקשר בין המדינות, נתניהו אמר לבליצר שהיחסים בין ממשלתו לבית הלבן איתנים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully