וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מנכ"ל משרד החינוך פרש לאחר לחץ כבד מחבריו בחיל האוויר, הוא לא היה יכול לשאת זאת"

עודכן לאחרונה: 28.7.2023 / 17:02

מקורבים לאסף צלאל סיפרו לוואלה! על ההחלטה הקשה שקיבל: "זה לא היה נעים לו ולמשפחתו, הוא וקיש חברים". עוד הבהירו כי בכוונתו להמשיך לשרת בחיל, ומתחו ביקורת על גורמים בו: "מדהים באיזו קלות שנאו אותו, ועכשיו הופכים אותו לגיבור"

עשרות הורים מפגינים מול ביתו של שר החינוך יואב קיש ברמת גן בדרישה להרחיב את חוק המצלמות./אורי סלע

מקורבים למנכ"ל משרד החינוך הפורש, תא"ל במיל' אסף צלאל, סיפרו היום (שישי) לוואלה! כי הוא הודיע על המהלך לאחר לחצים כבדים לפרוש מתפקידו, שהופעלו עליו מחבריו בחיל האוויר ומהקיבוץ שבו הוא מתגורר. "הוא לא יכול היה לשאת את זה. זה לא היה נעים לא לו, ולא למשפחה שלו", אמרו. "אנחנו באופן אישי לא שמענו אותו אומר מילה נגד המהפכה המשפטית. הוא נזהר לא להתבטא בנושא".

"הוא ושר החינוך יואב קיש מכירים שנים מחיל האוויר ויישארו חברים. מה שמדהים באיזו קלות שנאו אותו ועכשיו בקלות הופכים אותו לגיבור", הוסיפו המקורבים לצלאל. "דבר אחד ברור לכולם. שאסף חוזר לטוס. יש לו עוד שנים לתרום למערכת. הוא הולך אחרי הלב שלו".

לפי גורמים שמעורים בפרטים, צלאל חש אי-נוחות ממהלכי הממשלה והחוקים שהיא מקדמת, שהתבטאו גם בהתנהלותו של שר החינוך במשרד. "הוא וקיש לא ראו עין-בעין מהרגע הראשון. הם לא היו ביישור קו ובאותה תפיסה. ובסוף התפקיד שלו הוא תפקיד אמון", אמרו. "הוא חשב ככה בעצמו, אבל גם הופעל עליו לחץ חיצוני סביב האירועים שקורים במדינה. זה התבשל הרבה זמן. כנראה שהסיפור עם עילת הסבירות קידם את ההחלטה הסופית".

אסף צלאל ויואב קיש. יונתן זינדל, פלאש 90, אתר רשמי
״הוא לא יכול היה לשאת את זה. זה לא היה נעים לא לו, ולא למשפחה שלו" - צלאל ושר החינוך קיש/אתר רשמי, יונתן זינדל, פלאש 90

כנציג ציבור אני מבקש לקחת אחריות ולסיים את תפקידי - הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה", הודיע צלאל על פרישתו מהתפקיד, שלפי גורמים במשרד - התקבלה סמוך מאוד להחלטתו. רק אתמול עוד נעשו בבוקר עוד נעשו שינויים בפגישות שנקבעו לשבוע הבא, ובהמשך היום הודיע לשר על עזיבת התפקיד. "מעולם לא השתייכתי לצד זה או אחר ואיני בוחר צד גם היום. מערכת החינוך היא ממלכתית ויש לשמור עליה כזו. יש לקחת אותה כעת, לחשב מסלול מחדש וגם באמצעותה לפעול לאיחוי הקרעים".

"כטייס אמשיך לטוס ולשרת בצה"ל בראש מורם, כי זו משמעות המשפט - 'אין לי ארץ אחרת גם אם אדמתי בוערת'", הוסיף המנכ"ל הפורש. "אני מודה לשר יואב קיש על ההזדמנות, החברות והשותפות האמיתית והכנה, אני מאמין מאוד בתוכנית העבודה אותה ישמנו יחד לשנים הקרובות ומשוכנע שהשר ידע להוביל את המערכת החיונית, אותה הוא כל כך אוהב ופועל למענה, למקומות טובים עוד יותר במעלה הדרך".

זמן קצר לאחר מכן, השר קיש הודה לצלאל על מילוי תפקידו והודיע כי ימנה את מנהל מחוז ירושלים במשרד החינוך, כממלא מקומו. "אני מודה לאסף על ביצוע תפקידו באופן מקצועי ומסור ומאחל לו הצלחה רבה בכל אשר יפנה. בחרתי במנהל מחוז ירושלים מר מאיר שמעוני, שהינו איש חינוך מוערך ומקצועי ובעל ניסיון של עשרות שנים במשרד החינוך, לתפקיד ממלא מקום המנכ"ל".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
יום שיבושים: הפגנות נגד המהפכה המשפטית, הקריה,  תל אביב. 18 ביולי 2023. ענת עזריה, אתר רשמי
"הקרע אליו הגענו אינו מאפשר לי להמשיך ולממש את אחריותי כהלכה" - פרש עקב לחצים חיצוניים?/אתר רשמי, ענת עזריה

יו"ר ארגון המורים, רן ארז, הגיב להתפטרותו: "צר לי מאוד על התפטרותו של מנכל משרד החינוך, אסף צלאל, האיש היחיד בהנהלת משרד החינוך שעשה. כעת אין כל תקווה שמשהו יסתדר כי אנו לא מאמינים ששר החינוך קיש יזיז משהו. אסף צלאל היה אחד האנשים הטובים ביותר והראויים ביותר שעמדו בראש משרד החינוך".

ביום שני אישרה הכנסת בקריאה שנייה ושלישית את ביטול עילת הסבירות, ברוב של 64 חברי כנסת מול 0 מתנגדים, לאחר שכל חברי האופוזיציה נטשו את המליאה במחאה. מדובר בחוק הראשון שעובר במסגרת המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה, והוא עבר בתום יותר מחצי שנה של מחאה נרחבת ועימותים פוליטיים קשים בין הצדדים.

מיד לאחר אישר ההצעה הוגשו העתירות לבג"ץ נגד המהלך - "תורו של בית המשפט העליון להתייצב ולמנוע את החקיקה הזאת", נכתב בעתירה של התנועה לאיכות השלטון. לאורך הדיון, שכלל הצבעה על אלפי הסתייגויות, חברי כנסת ושרים בקואליציה לחצו על ראש הממשלה בנימין נתניהו לרכך באופן חד צדדי את החוק, עם קבלת הסתייגות לריכוך החוק והכרזה על הקפאה של המשך הרפורמה למשך כמה חודשים, בדגש על השינוי בוועדה לבחירת שופטים.

מחאת הסטודנטים והסטודנטיות נגד המהפכה המשפטית הגיבו להתפטרותו של צלאל: "העובדה שאפילו מנכ"ל שמונה אישית על ידי השר קיש, מחליט להתפטר בגלל ההפיכה המשטרית, מספרת את כל הסיפור. מערכות החינוך, ההשכלה הגבוהה, הבריאות והרווחה, יחד עם ועוד ועוד עמודי תווך של החברה הישראלית נלקחים בשבי על ידי הממשלה הקיצונית בתולדות המדינה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully