וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

היועמ"שית נגד החוק שיכשיר את מועמדות מקורבו של דרעי: להחילו רק מהבחירות הבאות

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 23:00

בהרב מיארה השיבה לבג"ץ כי החוק נחקק בתקופת בחירות במטרה לאפשר את התמודדותו של בועז יוסף לראשות העיר טבריה, וקבעה כי הוא "פגום"

מהומה בוועדת הפנים על חוק טבריה/ערוץ הכנסת

היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה פרסמה הערב (רביעי) את עמדתה ביחס ל"חוק טבריה", שנועד לאפשר את התמודדות בועז יוסף, מקורבו של יו"ר ש"ס אריה דרעי, לראשות העיר טבריה, וקבעה כי הוא "פגום".

"תיקון 53 אשר נחקק בתוך תקופת הבחירות ובמטרה לאפשר התמודדות בבחירות של מועמד מסוים, הוא פגום", קבעה היועצת. "גם תוצאתו מעוררת שורה של קשיים משמעותיים, ועוצמתם של קשיים אלו גוברת בשים לב להצטברותם יחד", הבהירה.

סקר קמיל פוקס - 29% תומכים בבועז יוסף. צילום: מיכאל חורי, עיבוד תמונה
בועז יוסף, מקורבו של אריה דרעי שהחוק נועד כדי שיוכל להתמודד לראשות עיריית טבריה/עיבוד תמונה, צילום: מיכאל חורי

עוד נמסר בעמדת היועצת המשפטית לממשלה כי בתיקון הנוכחי "יש פגיעה בעקרונות ואינטרסים ציבוריים וחשובים של ממלכתיות, מקצועיות וניטרליות של השירות הציבורי, ובאמון הציבור במערכות אלה". לטענתה, "מדובר בהליך שמפקיע ביסודו את זכות הבחירה של התושבים תוך התערבות באוטונומיה ובדמוקרטיה המקומית".

לדברי בהרב מיארה, התיקון מקנה יתרון "בלתי הוגן" לחברי ועדה ממונה ולעומד בראשה, שלא זכו לאמון הציבור, "באופן אשר מעלה חשש משמעותי לפגיעה בשוויון בין המועמדים ובזכות לבחור ולהיבחר".

בהמשך, היוע"משית סברה כי מדובר בחוק פרסונלי שנועד "לשנות את כללי המשחק עבור שחקן מסוים". כמו כן, בהרב מיארה מתחה ביקורת על קידומו המהיר של החוק וטענה כי "לא קדמה לו עבודת מטה מקצועית או בחינה רוחבית ומעמיקה של השלכותיו השליליות".

עוד בוואלה!

חכ"ים מהליכוד הגישו הצעת חוק לפיצול תפקיד היועמ"ש

לכתבה המלאה
היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. רויטרס
"יש פגיעה בעקרונות ואינטרסים ציבוריים וחשובים של ממלכתיות, מקצועיות וניטרליות של השירות הציבורי". היועמ"שית בהרב מיארה/רויטרס

מליאת הכנסת אישרה בתחילת החודש בקריאה שניה ושלישית את חוק "בועז יוסף", שיאפשר ליו"ר ועדה ממונה להתמודד בבחירות המקומיות, ללא תקופת צינון משמעותית.

לפי החוק, בועז יוסף, יו"ר הוועדה הממונה בטבריה, יוכל להתמודד בבחירות הקרובות באוקטובר לראשות העיר למרות שמינויו היה מקצועי מטעם משרד הפנים באופן שנותן לו יתרון לא הוגן מול שאר המתמודדים.

ביטול האיסור הקיים כיום בחוק יאפשר לאדם שהוצנח לתפקיד ראש הרשות להתמודד ולהיות ביתרון מול שאר המתמודדים. מדובר בהצעה שיזם ח"כ עמית הלוי מהליכוד, כונתה "הצעה פרסונלית" וקודמה בהליך מהיר, זאת כאמור במטרה לאפשר ליוסף, להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר.

יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר ש"ס אריה דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "אין הצדקה להטלת מגבלות יתרות על הזכות להיבחר ובעיקר ביחס לאוכלוסייה איכותית ומשכילה שיכולה לתרום רבות לרשות מקומית המצויה במשבר כלכלי ומשום כך מונתה לה ועדה ממונה מלכתחילה. הזכות להיבחר היא מהזכויות הבסיסיות והחשובות בדמוקרטיה ויש להגבילה אך ורק במקרי קיצון, מקרה זה הנוגע למיעוט הרשויות המצויות במשבר תקציבי או אחר, ביחס לחברי הוועדה הממונה ברשות, אינו בין מקרי הקיצון האלו ולכן מהווה מגבלה שאינה ראויה על הזכות לבחור ולהיבחר".

בועז יוסף בעל ניסיון רב בשלטון המקומי, וכיהן בעבר כמבקר וכגזבר עיריית טבריה. מאוחר יותר, כיהן כממונה על מחוז צפון במשרד הפנים.

יוסף הוא תושב טבריה שעזב את העיר למושב השכן כפר חיטים, שבעבר הגיש מועמדותו לתפקיד ראש המועצה האזורית גליל תחתון, אך לבסוף הסיר אותה ולא התמודד. בתפקידו כממונה על המחוז הצפוני, ראה בו רון קובי, ראש עירית טבריה שהודח, עושה דברו של דרעי. קובי שב וטען שדרעי פוגע בטבריה ומנסה לחבל בעבודתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully