וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו מאיים בתביעת דיבה ודורש שני מיליון שקלים: פרסום שקרים על היעדרותי מהארץ

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 18:32

נתניהו הגיש את המכתב נגד עורך הדין גונן בן יצחק ודוקטור אבשלום אליצור, שלדבריו, פרסמו דברי לשון הרע "ברף חמור ביותר". בנוסף לתשלום, הוא דורש מהם להסיר את הפרסומים ולהפיץ מכתב התנצלות בנוסח שיהיה מקובל על ידו: "למרשי ולשמו נגרם נזק עצום מהפרסום"

בווידאו: יאיר נתניהו בית המשפט/צילום: מעריב

יאיר נתניהו, בנו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, השוהה בארצות הברית מזה יותר משלושה חודשים, הגיש היום (רביעי) מכתב התראה בטרם נקיטת הליכים משפטיים נגד עורך הדין גונן בן יצחק ודוקטור אבשלום אליצור, שלדברי נתניהו, פרסמו "שורה של פרסומים שהינם לשון הרע ברף חמור ביותר, ללא בדיקת הדברים וללא בקשת תגובה".

נתניהו, שהגיש את המכתב באמצעות עו"ד אוריאל (חור) ניזרי, דורש מכל אחד מהשניים פיצוי כספי בסך 75 אלף שקלים בעבור כל אירוע לשון הרע, ומיליון שקלים בסך הכול. כמו כן, נתניהו דורש מהשניים הסרה של הפרסומים, והפצת מכתב התנצלות בנוסח שיהיה מקובל על ידו.

"מדובר בפרסום דבר שקר, בהם מוצגים דברים קשים וחמורים נגד מרשי העולים לכדי לשון הרע מהרף הגבוה הקיים ואולי אף ברף חדש ובזוי, מתוך מה שברור, כי נעשה בזדון ובכוונה לפגוע ובחוסר תום לב, במה שניכר כניסיון להשיג רווח אישי על גבו של מרשי", נמסר במכתב. "למרשי ולשמו הטוב, נגרם נזק עצום מהפרסום לצד הפרת חובה חקוקה", הוסיפו.

צילום אחד מהפרסומים של אבשלום אליצור על יאיר נתניהו. מתוך מכתב ההתראה שנשלח לאבשלום אליצור, צילום מסך
צילום אחד מהפרסומים של אבשלום אליצור על יאיר נתניהו, כפי שצורף במכתב ההתראה/צילום מסך, מתוך מכתב ההתראה שנשלח לאבשלום אליצור

בחודש שעבר יצוין, בית משפט השלום בירושלים הוציא צו הטרדה מאיימת לבקשת יאיר נתניהו כנגד עו"ד גונן בן יצחק, עליו נאסר לבלוש אחר נתניהו. תוקף הצו הינו לשישה חודשים.

בשבועות האחרונים חידש יאיר נתניהו את פעילותו ברשתות החברתיות אחרי כמה חודשים שבהם צמצם את נוכחותו מאז הקפאת המהפכה המשפטית בחודש מרץ האחרון.

אמנם, הוא לא מצייץ או מתבטא בעצמו, אך מאז אמצע החודש שעבר חזר לשתף תכנים של שרים בממשלה ואנשי תקשורת ימניים בעניין משפט נתניהו, המהפכה המשפטית ונגד היועצת המשפטית לממשלה, ראשי המחאה והמפגינים. בין השאר, הוא שיתף בימים האחרונים מודעות של ארגוני ופעילי ימין להפגין מול ביתה של היועמ"שית גלי בהרב מיארה ועצומות הקוראות להעמיד לדין את אהוד ברק ובוגי יעלון בחשד להמרדה.

עוד בוואלה!

יאיר נתניהו לוחץ על אביו: "לא להתקפל" בנוגע לחוק עילת הסבירות

לכתבה המלאה
דיון בתביעת לשון הרע של קריים מיניסטר נגד יאיר נתניהו. השלום, ת"א 29 בנובמבר 2021. ראובן קסטרו
עורך הדין גונן בן יצחק/ראובן קסטרו
שפיר נגד נתניהו: משפט הדיבה ההדדי של הח"כית לשעבר מול בנו של רה"מ, 29 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יאיר נתניהו/ראובן קסטרו

יאיר נתניהו הוא אחד הפעילים המשפיעים של אביו ושל הליכוד ברשתות החברתיות, אך באפריל, במקביל להקפאת המהפכה המשפטית, נחשף בוואלה! כי ראש הממשלה ורעייתו שרה דרשו מבנם להפסיק את פעילותו ברשתות החברתיות ברקע התבטאויותיו הקיצוניות, דרישה שעוררה עימות משפחתי קשה.

במקביל, יאיר נתניהו המריא לחופשה בת כמה חודשים בארצות הברית. במשך כחודשיים הוא צמצם משמעותית את נוכחותו ברשתות החברתיות, אך בימים האחרונים חזר לשתף תכנים ביתר שאת.

ראש הממשלה נתניהו מכחיש בתוקף כל מעורבות והשפעה של בנו על קבלת ההחלטות שלו, ובמסיבת עיתונאים שכינס באפריל אמר כי "ליאיר בני יש אפס השפעה על ההחלטות". עם זאת, לפי עדויות רבות של מקורבים ומקורות בליכוד, הוא מעורב במדיניות ובהתנהלות הפוליטית והתקשורתית. הוא התנגד בין היתר להחלטת ראש הממשלה לעצור את המהפכה המשפטית וכן היה אחד הכוחות שדחפו לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully