וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאיר נתניהו לוחץ על אביו: "לא להתקפל" בנוגע לחוק עילת הסבירות

13.7.2023 / 10:30

לוואלה! נודע כי בנו של ראש הממשלה, ששוהה בחו"ל בחודשים האחרונים, שוחח עם אביו השבוע והתנגד לפשרות בחוק לצמצום עילת הסבירות וכן לעצירת החקיקה וחזרה להידברות בבית הנשיא. "אסור לוותר", אמר נתניהו הבן לאביו. לשכת רה"מ: הפרסום אינו נכון, לא היו דברים מעולם

בווידאו: נתניהו: נתחיל השבוע בקידום צעדים מעשיים של תיקונים במערכת המשפט/מערכת וואלה!

בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, לוחץ על אביו שלא לעצור את חקיקת החוק לביטול עילת הסבירות ולא לחדש את שיחות ההידברות על המהפכה המשפטית בבית הנשיא. לוואלה! נודע כי נתניהו הבן, ששוהה בחו"ל בחודשים האחרונים, שוחח השבוע עם אביו והבהיר כי הוא מתנגד לפשרות וריכוכים בחוק וכן לעצירת החקיקה למטרת חזרה לבית הנשיא להידברות.

השיחה התקיימה בתחילת השבוע, לפני אישור חוק הסבירות בקריאה ראשונה, וברקע הקריאות של נשיא המדינה יצחק הרצוג וראשי האופוזיציה יאיר לפיד ובני גנץ לעצור את החקיקה ולחזור להידברות על המהפכה המשפטית. לפי גורמים בסביבת נתניהו, בנו אמר לו "אסור לוותר, לא להתקפל" ולהתעקש על אישור החוק בקריאה שניה ושלישית.

יאיר נתניהו, ראש הממשלה בנימין נתניהו. פול, ג'רוזלם פוסט, מארק ישראל סלם, צילום מסך, אינסטגרם, עיבוד תמונה
יאיר נתניהו, ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, פול, ג'רוזלם פוסט, מארק ישראל סלם, צילום מסך, אינסטגרם

במקביל, גם איש התקשורת יעקב ברדוגו, המקורב לנתניהו האב והבן, יצא בחריפות נגד חידוש השיחות בבית הנשיא בתוכנית הרדיו שלו בגלי ישראל ביום שני. "אוי ואבוי לליכוד, אוי ואבוי לבנימין נתניהו, אוי ואבוי לחברי הכנסת של הליכוד אם מישהו ייתן יד חזרה לטרלול הזה של יצחק הרצוג ושיחות בית הנשיא", אמר ברדוגו. "אם בנימין נתניהו יפנה לבית הנשיא, אני אפנה לכל מצביעי הימין להתריס נגדו. לו תלכו לבית הנשיא, לכו לבד תישארו שם".

בשבועות האחרונים חידש יאיר נתניהו את פעילותו ברשתות החברתיות אחרי כמה חודשים שבהם צמצם את נוכחותו מאז הקפאת המהפכה המשפטית במרץ האחרון. אמנם, הוא לא מצייץ או מתבטא בעצמו, אך מאז אמצע החודש שעבר חזר לשתף תכנים של שרים בממשלה ואנשי תקשורת ימניים בעניין משפט נתניהו, המהפכה המשפטית ונגד היועצת המשפטית לממשלה, ראשי המחאה והמפגינים. בין השאר, הוא שיתף בימים האחרונים מודעות של ארגוני ופעילי ימין להפגין מול ביתה של היועמ"שית גלי בהרב מיארה ועצומות הקוראות להעמיד לדין את אהוד ברק ובוגי יעלון בחשד להמרדה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022. ראובן קסטרו
הוכחות דנה כשדי נ' יאיר נתניהו- תביעה כספית, נזיקית, לשון הרע, הטרדה מינית ופגיעה בפרטיות, בימ"ש שלום מרכז כפ"ס 01 בפברואר 2022/ראובן קסטרו

יאיר נתניהו הוא אחד הפעילים החזקים והמשפיעים של אביו ושל הליכוד ברשתות החברתיות, אך באפריל, במקביל להקפאת המהפכה המשפטית, נחשף בוואלה! כי ראש הממשלה ורעייתו שרה דרשו מבנם להפסיק את פעילותו ברשתות החברתיות ברקע התבטאויותיו הקיצוניות, דרישה שעוררה עימות משפחתי קשה. במקביל, יאיר נתניהו המריא לחופשה בת כמה חודשים בארה"ב. במשך כחודשיים הוא אכן צימצם משמעותית את נוכחותו ברשתות החברתיות, אך בימים האחרונים חזר לשתף תכנים ביתר שאת.

ראש הממשלה נתניהו מכחיש בתוקף כל מעורבות והשפעה של בנו על קבלת ההחלטות שלו, ובמסיבת עיתונאים שכינס באפריל אמר כי "ליאיר בני יש אפס השפעה על ההחלטות". עם זאת, לפי עדויות רבות של מקורבים ומקורות בליכוד, הוא מעורב מאוד במדיניות ובהתנהלות הפוליטית והתקשורתית. הוא התנגד בין היתר להחלטת ראש הממשלה לעצור את המהפכה המשפטית וכן היה אחד הכוחות שדחפו לפיטוריו של שר הביטחון יואב גלנט בסוף מרץ.

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "הפרסום אינו נכון. לא היו דברים מעולם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully