וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרקליטו של יאיר נתניהו: "יאיר נתניהו לא מתכנן לחזור לארץ בקרוב, צריך לשמור על פרטיותו"

עודכן לאחרונה: 17.6.2023 / 15:14

השופטת ליאת בנמלך שנשואה לעו"ד ששותף במשרד שמייצג את רה"מ במשפטו פסלה את עצמה מלעסוק בבקשה של בנו נגד פעיל בתנועת "קריים מיניסטר", רק לאחר שעורכת הדין שמייצגת את הצד הנגדי הפצירה בה. עורך דינו של נתניהו: "הוא לא מתכנן לחזור לארץ בקרוב, יש להגן על פרטיותו"

בווידאו: יאיר נתניהו מעיד במשפט תביעת הדיבה נגדו/צילום: ספיר לוי

בדיון שנערך אתמול (חמישי) בבית המשפט השלום בירושלים, השופטת ליאת בנמלך פסלה את עצמה מלעסוק בבקשתו של יאיר נתניהו להוציא צו למניעת הטרדה מאיימת לעורך הדין גונן בן יצחק, אחד ממייסדי תנועת המחאה "קריים מיניסטר".

פסילתה העצמית של בנמלך נובעת מכך שהיא נמצאת בניגוד עניינים: בן זוגה הוא שותף במשרדו של עורך הדין בעז בן צור, סניגורו של אביו של יאיר, ראש הממשלה בנימין נתניהו, במשפטים המתנהלים נגדו. מאחר שבנמלך לא פסלה את עצמה בזמן שחלף מהגשת הבקשה של נתניהו עד לדיון אתמול, היא תגרום לעיכוב בקיום ההליכים.

שפיר נגד נתניהו: משפט הדיבה ההדדי של הח"כית לשעבר מול בנו של רה"מ, 29 בנובמבר 2022. ראובן קסטרו
יאיר נתניהו/ראובן קסטרו

עורכת הדין המייצגת את בן יצחק, חברת הכנסת לשעבר גבי לסקי, היא זו שהפצירה בדיון כי על בנמלך לפסול את עצמה בשל ניגוד העניינים בו היא נמצאת: "בן זוגה הוא שותף במשרד בן צור קורב, כלומר יש לו עניין כספי בתיקים שמתנהלים בעניינו של ראש הממשלה, אביו של יאיר. למען מראית פני הצדק, בנסיבות בהן אנו מדברים על התיקים הרגישים ביותר במדינת ישראל - מוטב יהיה כי בנמלך תפסול את עצמה ולא תדון בבקשה".

נתניהו, ששוהה בחו"ל, השתתף בדיון דרך שיחת סקייפ, אליה התחבר באיחור רב. זאת, מאחר שהוריד את התוכנה רק בתחילת הדיון. לסקי העירה ודרש שבגלל איחורו תיפסל בקשתו, אך הערתה לא התקבלה. בנוסף, לסקי ניסתה להבין אם יתאפשר לקבוע מועד לדיון שבו נתניהו יוכל להיות נוכח. לבקשה זו השיב עורך הדין חור אריאל ניזרי, שמייצג את נתניהו, כי "יאיר לא מתכוון להגיע לארץ בזמן הקרוב". ניזרי הוסיף: "אני מבקש הגנה על פרטיותו של נתניהו, ולא להפר את פרטיותו בשאלה על תאריכים בהם חוזר או לא".

בתוך כך, לפני יומיים הגיש נתניהו ערעור על פסק הדין שחייב אותו בפיצוי 70 אלף שקלים לחברת הכנסת לשעבר סתיו שפיר. זאת, לאחר שלפני כחודשיים קבע שופט בית המשפט השלום בתל אביב, אביים ברקאי, כי נתניהו הוציא את דיבתה רעה של שפיר כשכתב לה ברשתות החברתיות: "תמצאי כבר בעל ערבי קבוע שלא יזרוק אותך", את "חייבת למשלם המסים שמונה מיליון שקל" וכן שהיא "חובבת פדופילים". מעבר לכך, בית המשפט השלום קבע כי דבריה של שפיר ביחס לנתניהו הבן שהוא "מתבטל מכספנו", "מטרידן וגזען" חוסים תחת הגנת אמת דיברתי והם אינם מהווים לשון הרע אשר מחייב בתשלום פיצוי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully