וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסר לביידן: נתניהו הצטלם עם ספרו של נשיא סין

עודכן לאחרונה: 26.7.2023 / 17:25

בצל המתיחות הגוברת בין הבית הלבן לישראל, פרסמה לשכת רה"מ תמונה של נתניהו, לאחר שקיבל את הספר של שי מהשגריר הסיני בישראל. השגריר מסר לו כי הנשיא הסיני מצפה לפגישתם שתיערך בהמשך השנה בבייג'ינג

ג'ו ביידן נגד בנימין נתניהו: "לא אזמין את נתניהו לבית הלבן בקרוב. ישראל לא יכולה להמשיך בדרך הזו"/צילום: לפי סעיף 27 א'

לשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו שלחה היום (רביעי) לנשיא ארצות הברית ג'ו ביידן מסר על התקרבות ישראל לסין. נתניהו הצטלם עם ספרו של הנשיא הסיני, שי ג'ינפינג, שגם חתם עליו. הספר הגיע ללשכתו של ראש הממשלה באמצעות שגריר סין בישראל, שמסר לו כי שי מצפה לפגישה של השניים שתיערך בהמשך השנה בבייג'ינג. בנוסף, השגריר מסר לראש הממשלה שנשיא סין אמר כי הוא קרא בעניין והערכה את הדברים שכתב נתניהו בספרו על יחסי ישראל-סין.

הדברים מגיעים ברקע המתיחות הגוברת בין הבית הלבן לישראל, בין היתר, בעקבות קידום המהפכה המשפטית. מוקדם יותר השבוע, לפני אישור ההצעה לביטול עילת הסבירות, ביידן אמר בהצהרה בלעדית לכתב וואלה!, ברק רביד, כי הוא מודאג מאוד מההצבעה, וקרא לנתניהו לא להתקדם עם החקיקה.

בנימין נתניהו עם ספרו של נשיא סין שי ג'ינגפינג. 26 ביולי 2023. לשכת ראש הממשלה, אתר רשמי
נתניהו עם ספרו של נשיא סין/אתר רשמי, לשכת ראש הממשלה

"נראה שהצעת החוק שנדונה במסגרת הרפורמה המשפטית רק מרחיבה את השסעים בישראל ולא מקטינה אותם", אמר ביידן. "לאור היקף האיומים והאתגרים מולם ניצבת ישראל, זה לא הגיוני עבור מנהיגי ישראל לרוץ קדימה עם זה. מנהיגי ישראל צריכים להתמקד בגיוס כל האנשים יחדיו לצורך השגת קונצנזוס".

בנוסף, בשבוע שעבר, לאחר שהופיעה סתירה בין הודעות לשכת ראש הממשלה לדברים של הבית הלבן אודות השיחה בין נתניהו לביידן, בכירים בבית הלבן אמרו כי הדברים שאמר ביידן לעיתונאי טום פרידמן בכל הנוגע לסוגיית המהפכה המשפטית נועדו לתקן את הרושם שנוצר מהודעות לשכת נתניהו. דבריו של הנשיא נועדו להבהיר את התנגדותו לחקיקה החד-צדדית והמהירה שהממשלה מקדמת, ואת רצונו לראות מהלך שזוכה להסכמה רחבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully