וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משרד החוץ ממליץ לישראלים: מצב חירום ברודוס, לא להגיע לשם

עודכן לאחרונה: 27.7.2023 / 3:25

המשרד פרסם המלצה למטיילים הישראלים וקריאה שלא להגיע לאי, וזאת בשל השריפות ומזג האוויר הקשה הפוקד את האי בימים האחרונים. "יוון נמצאת בעיצומה של מערכת מזג אוויר חריגה", נמסר. בנוסף, המשרד פרסם המלצה למטיילים באיטליה הקוראת להישמע להנחיות הרשויות המקומיות

שריפה באי רודוס ביוון, 25.7.23. רויטרס
שריפה באי רודוס ביוון, 25.7.23/רויטרס

משרד החוץ פרסם הערב (רביעי) המלצה למטיילים הישראלים ובה קריאה שלא להגיע לרודוס שביוון, וזאת בשל השריפות ומזג האוויר הקשה הפוקד את האי בימים האחרונים. "יוון נמצאת בעיצומה של מערכת מזג אוויר חריגה, הכוללת טמפרטורות קיצון המגיעות עד ל-45 מעלות צלסיוס", נמסר תחילה בהודעת המשרד.

"שריפות קשות פוקדות את כל האי רודוס. בשל מצב החירום הנוכחי אנו ממליצים שלא להגיע לאי עד להסרת ההכרזה על מצב החירום", הוסיפו.

עוד נמסר בהודעת משרד החוץ: "ישראלים השוהים באזורי שריפה מתבקשים להישמע להנחיות גורמי החירום ביוון, ובמקביל לעדכן את השגרירות באמצעות קו החירום ‎00302106705500 אודות מיקומם ופרטי ההתקשרות עימם. יש להישמע להוראות".

שריפה באי רודוס ביוון, 25.7.23. רויטרס
שריפה באי רודוס ביוון, 25.7.23/רויטרס
עשן עולה משריפה באי רודוס, יוון, 22 ביולי 2023. רויטרס
עשן עולה משריפה באי רודוס, יוון, 22 ביולי 2023/רויטרס

בנוסף, המשרד פרסם המלצה למטיילים הישראלים באיטליה הקוראת להישמע להנחיות הרשויות וגופי הביטחון המקומיים, וזאת עקב מזג האוויר הקיצוני והשריפות הפוקדות את אזור סיציליה. למתכננים להגיע לסיציליה, משרד החוץ המליץ לעקוב אחר העדכונים בכלי התקשורת, ליצור קשר עם בתי המלון ומקומות האירוח, ולוודא כי ההגעה למקום אפשרית ובטוחה.

"לאור שיבושים בנחיתת מטוסים באזור, והעובדה כי שדה התעופה בעיר פלרמו פועל במתכונת מצומצמת, מומלץ להתעדכן מראש באמצעות פרסומי חברות התעופה", הוסיפו.

ביום שני האחרון, מטוס החילוץ של חברת "פספורטכארד" לרודוס, נחת בישראל. על המטוס היו עשרות מבוטחי החברה, רבים מהם משפחות וילדים שבילו את חופשת הקיץ ברודוס. החברה התארגנה תוך מספר שעות לטיסת החילוץ, זאת בשל הימשכות השריפות הפוקדות את חלקו הדרומי של האי, והצפיפות בחלקו הצפוני, לשם פונו תיירים מכל העולם וכן גם התיירים הישראליים.

לאורך היומיים האחרונים, החברה סייעה למעל ממאה ממבוטחיה, ששהו בחלקו הצפוני של האי ובחלקו הדרומי, בסמוך למוקדי השריפות. מבוטחי פספורטכארד שעלו לטיסה סיפרו על ההימלטות ממוקדי השריפות, בצעידה רגלית ארוכה, בסירות ובאוטובוסים לחלק הצפוני של האי. בחברה מסרו כי "זו זכות גדולה לסייע למבוטחינו ולהחזירם במהירות ובבטחה לארץ".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully