וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שריפות ענק ברודוס: 19 אלף תושבים ותיירים פונו מבתיהם וממלונות

עודכן לאחרונה: 23.7.2023 / 18:33

האש המשתוללת באי היווני בימים האחרונים התפשטה לעבר אזורים מתוירים, וחברות תעופה ביטלו טיסות. הטמפרטורות נעות סביב 45 מעלות, וגל החום במדינה, שמדי קיץ הופך ליותר ויותר קיצוני, צפוי להמשיך עד סוף החודש. "זה הרגיש כמו סוף העולם"

בוידאו: אנשים במרכז הפינוי ברודוס בזמן ששריפות היער משתוללות/רויטרס

אלפי תיירים ותושבים שנמלטו משריפה גדולה המשתוללת ברודוס שוהים בבתי ספר ובמקלטים באי היווני, ואלפים נוספים פונו בסירות פרטיות מהחופים לאזורים בטוחים יותר - כך אמרו היום (ראשון) גורמים רשמיים ברשויות. אלפים נוספים העבירו את הלילה האחרון בשטח פתוח וכמה חברות תיירות ביטלו את הטיסות שלהן לאי, השוכן בדרום-מזרח יוון ופופולרי קרב תיירים בזכות החופים והאתרים ההיסטוריים שלו.

דובר שירותי הכיבוי של יוון, יואניס ארטופויוס, אמר כי 19 אלף איש פונו מבתים ומבתי מלון - הפינוי המאורגן הגדול ביותר שביצעה המדינה מאז ומעולם. השריפות ברודוס, האי השלישי בגודלו ביוון הפופולרי גם בקרב ישראלים רבים, משתוללות כבר כשבוע והן התלקחו מחדש בשל רוחות חזקות.

במאמצי הכיבוי משתתפים יותר מ-250 כבאים הנעזרים ב-18 מטוסי כיבוי. הם הקימו רצועות ביטחון סביב יער צפוץ ומבני מגורים נוספים כדי למנוע את התפשטות האש, שהותירה אחרי בעלי חיים מתים רבים.

מלון שעלה באש בשריפה באי רודוס, יוון, 22 ביולי 2023. רויטרס
אחד המלונות שניזוק בשריפה, אתמול/רויטרס
עשן עולה משריפה באי רודוס, יוון, 22 ביולי 2023. רויטרס
השריפות פגעו ברודוס בשיא עונת הקיץ/רויטרס

בטלוויזיה היוונית נראו תיירים רבים צועדים עם מזוודותיהם לאורך כביש כחלק ממבצע הפינוי כשעשן אופף את האזור. איימי ליידן, תיירת בריטית, סיפרה על החוויה "המפחידה" שעברה כשנאלצה להתפנות משני בתי מלון יחד עם בתה בת ה-11, לפני שהן נלקחו למקלט בבית ספר. "הלכנו לאורך הכביש בשעה 2:00 בבוקר, והשריפה התקדמה לעברנו", היא סיפרה לרשת סקיי ניוז. "לא חשבתי שאנחנו נשרוד את זה".

ספינות של משמר החופים של יוון וכלי שיט פרטיים פינו אתמול יותר מ-3,000 תיירים מאזורי החוף בדרום-מזרח האי, בעוד שחלקים אחרים בו לא הושפעו מהשריפה הקשה. רבים נמלטו מבתי מלון כשהלהבות הגיעו לעיירות החוף קיוטארי, גנאדי, פפקי, לינדוס, לרדוס וקלת'וס, והתאספו ברחובות תחת שמיים אדומים, כשעשן רב עטף את רצועות החוף הנטושות.

ת'אנסיס ויריניס, סגן ראש עיריית רודוס, אמר היום לערוץ טלוויזיה מקומי כי בין 4,000 ל-5,000 איש שוהים במקומות לינה זמניים, והוא פנה לסיוע בתרומות של מוצרים חיוניים כמו מזרונים ומצעים. הרשויות אמרו כי המפונים נלקחו לבתי מלון, מרכזי כנסים ובתי ספר, שבהם קיבלו מזון, מים וסיוע רפואי. אישה אחת בהיריון ואדם נוסף אושפזו בשל שאיפת עשן.

בשיא העונה, מספר התיירים ברודוס - שתושבי הקבע שלו מונים כ-125 אלף איש - יכול להגיע ל-150 אלף. הוא מבוקש בקרב תיירים מבריטניה, הולנד, גרמניה, צרפת וגם ישראל.

תיירים מפונים בעקבות שריפות באי רודוס, יוון, 22 ביולי 2023. רויטרס
תיירים מתפנים מהאי, אתמול/רויטרס

השריפה כילתה חלקי יער צפופים מאז שפרצה באזור הררי ביום שלישי. לפי סוכנות הידיעות אתונה, היא הסבה נזק לשלושה בתי מלון לפחות בקיוטארי. גורמי ממשל בכירים ביוון יגיעו לרודוס כדי לסייע למצב, ומשרד החוץ הפעיל את יחידת ניהול המשברים שלו כדי להציע סיוע לזרים שרוצים לעזוב את המדינה.

"זה היה כמו סוף העולם", אמר איאן מוריסון, תייר בריטי אחר שעלה על ספינה שפינתה אנשים לעיר המרכזית בצפון האי ותיאר סצינות של כאוס כשקבוצות גדולות של תיירים בחוף מיהרו לעלות על אוטובוסים.

רשויות ההגנה האזרחית הזהירו מפני סיכון גבוה מאוד לשריפות ברודוס ובאזורים אחרים ביוון לאורך היום, כשהטמפרטורות צפויות להגיע ל-45 מעלות. זאת ברקע גל החום הכבד הפוקד את המדינה ואזורים אחרים בדרום אירופה והעולם. השריפות נפוצות יוון בחודשי הקיץ, אך אלו הפכו בשנים האחרונות לחמים ויבשים יותר. החזאים הזהירו כי הטמפרטורות הנוכחיות צפויות להימשך עד לסוף החודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully