וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אושר החוק שיכשיר מקורב של דרעי למועמדות לראשות טבריה

5.7.2023 / 2:55

ההצעה שמקצרת משמעותית את תקופת הצינון ליו"ר ועדה ממונה ומאפשרת לו להתמודד בבחירות המקומיות, אושרה סופית במליאה. כעת, בועז יוסף, מקורבו של יו"ר ש"ס ויו"ר הוועדה הממונה בטבריה, יוכל להתמודד בבחירות לראשות העיר למרות שמינויו היה מקצועי ונתן לו יתרון לא הוגן

בווידאו: נתניהו ובכירי הממשלה הגיעו לישיבת תמיכה בדרעי/רוני כנפו

מליאת הכנסת אישרה הלילה (רביעי) בקריאה שניה ושלישית את חוק "בועז יוסף", שיאפשר ליו"ר ועדה ממונה להתמודד בבחירות המקומיות, ללא תקופת צינון משמעותית. כעת, בועז יוסף, יו"ר הוועדה הממונה בטבריה, מקורב ליו"ר ש"ס אריה דרעי, יוכל להתמודד בבחירות הקרובות באוקטובר לראשות העיר למרות שמינויו היה מקצועי מטעם משרד הפנים באופן שנותן לו יתרון לא הוגן מול שאר המתמודדים.

ביטול האיסור הקיים כיום בחוק יאפשר לאדם שהוצנח לתפקיד ראש הרשות להתמודד ולהיות ביתרון מול שאר המתמודדים. מדובר בהצעה שיזם ח"כ עמית הלוי מהליכוד, כונתה "הצעה פרסונלית" וקודמה בהליך מהיר, זאת כאמור במטרה לאפשר ליוסף, להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר.

לבקשת הייעוץ המשפטי, בנוסח ההצעה הוכנס שינוי לפיו תדרש תקופת צינון של שלושה חודשים. למרות זאת, יוסף יוכל להתמודד אם יתפטר מתפקידו בתוך ימים ספורים. גורמים פוליטיים טענו כי ח"כ הלוי קידם את ההצעה "בלחץ של חברי מרכז ליכוד ובעידוד נלהב של פעיל מקומי המקורב לשר סמוטריץ' וליוסף".

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה וראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף. צילום - שלומי מזור, אתר רשמי
בועז יוסף (משמאל)/אתר רשמי, צילום - שלומי מזור

בדברי ההסבר להצעה נכתב כי "אין הצדקה להטלת מגבלות יתרות על הזכות להיבחר ובעיקר ביחס לאוכלוסייה איכותית ומשכילה שיכולה לתרום רבות לרשות מקומית המצויה במשבר כלכלי ומשום כך מונתה לה ועדה ממונה מלכתחילה. הזכות להיבחר היא מהזכויות הבסיסיות והחשובות בדמוקרטיה ויש להגבילה אך ורק במקרי קיצון, מקרה זה הנוגע למיעוט הרשויות המצויות במשבר תקציבי או אחר, ביחס לחברי הוועדה הממונה ברשות, אינו בין מקרי הקיצון האלו ולכן מהווה מגבלה שאינה ראויה על הזכות לבחור ולהיבחר".

בועז יוסף בעל ניסיון רב בשלטון המקומי, וכיהן בעבר כמבקר וכגזבר עיריית טבריה. מאוחר יותר, כיהן כממונה על מחוז צפון במשרד הפנים. יוסף הוא תושב טבריה שעזב את העיר למושב השכן כפר חיטים, שבעבר הגיש מועמדותו לתפקיד ראש המועצה האזורית גליל תחתון, אך לבסוף הסיר אותה ולא התמודד. בתפקידו כממונה על המחוז הצפוני, ראה בו רון קובי, ראש עירית טבריה שהודח, עושה דברו של דרעי. קובי שב וטען שדרעי פוגע בטבריה ומנסה לחבל בעבודתו.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
יו"ר ש"ס, אריה דרעי, מגיע לכינוס ראשי המפלגות,הכנסת, ירושלים. 14 ביוני 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
יו"ר ש"ס אריה דרעי/פלאש 90, יונתן זינדל

קובי הציב בראש סדר היום שלו את מה שהגדיר כמאבק בהתחרדות העיר וניסה לחזק את ענף התיירות, כולל פעילויות בשבת. יוסף היה בין שלושה מבכירי משרד הפנים שבסוף 2019 ערכו לקובי את השימוע שאחריו הוחלט להדיחו מראשות העיר, אחרי שלא הצליח להעביר את תקציב העיריה.

לאחר מכן, מונה מוני מעתוק כיו"ר הועדה הממונה בטבריה ומאוחר יותר, יוסף החליפו. קובי, שמצהיר כי יתמודד שוב על ראשות העיר טוען כי יש טעם לפגם בכך שיוסף היה בין מקבלי ההחלטה להדיחו, וכעת הוא בעצם מתמודד על תפקיד ראשות העיר בעידודו של דרעי, כלשונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully