וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החוק עבור המקורב של דרעי אושר בטרומית בניגוד לייעוץ המשפטי

עודכן לאחרונה: 7.6.2023 / 15:29

ההצעה של ח"כ עמית הלוי מהליכוד, שמבטלת את האיסור ליו"ר ועדה קרואה להתמודד בבחירות המקומיות אושרה בקריאה טרומית. אם תאושר בסוף, היא תאפשר לבועז יוסף, שעומד בראשות הוועדה בטבריה והוא מקורב של יו"ר ש"ס, להתמודד. סער תקף: "מה האובססיה לחוקים מושחתים?"

הצעת החוק שתאפשר ליו"ר הוועדה הקרואה בטבריה בועז יוסף לרוץ בבחירות הקרובות אושרה היום (רביעי) במליאת הכנסת בקריאה טרומית, למרות ביקורת חריפה מצד חברי כנסת בקואליציה ובאופוזיציה והיעוץ המשפטי. ח"כ טלי גוטליב, שהביעה התנגדות לחוק, יצאה מהמליאה ולא השתתפה בהצבעה.

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה וראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף. צילום - שלומי מזור, אתר רשמי
בועז יוסף (משמאל)/אתר רשמי, צילום - שלומי מזור

יוזם ההצעה, ח"כ עמית הלוי מהליכוד, עלה לנמק את ההצעה ונתקל בתגובות חריפות מצד חברי האופוזיציה שצעקו לעברו: "החוק המושחת ביותר בתולדות הכנסת". הלוי אמר בתגובה: "החוק כמו שאני מציע כאן היה קיים 50 שנה. מדובר בהצעת חוק מוסרית המסירה את ההגבלה על הרשויות המקומיות. אנחנו לא צריכים להתערב להן ובמיוחד לא לאזרחים ולהחליט במי הם יכולים לבחור ובמי לא".

אריה דרעי. ראובן קסטרו
אריה דרעי/ראובן קסטרו

שר הפנים משה ארבל מש"ס, שנטען נגד יו"ר מפלגתו אריה דרעי כי ההצעה נועדה לקדם את יוסף מקורבו, השיב בשם הממשלה ואמר: "היו חילוקי דעות בתוך משרד הפנים בגלל הסמיכות למועד הבחירות. עמדת המשרד הייתה להותיר את העניין לשיקול ועדת שרים לחקיקה וזו קבעה שהמשקל של הזכות לבחור ולהיבחר גבר ויש לתמוך בהצעה".

ח"כ גדעון סער מהמחנה הממלכתי התנגד להצעת החוק. "אם היית מציע את הצעת החוק בלי להתערב במערכת הבחירות המקומית בעוד חמישה חודשים - מילא. אבל עכשיו לבוא בבליץ' חקיקה וכדי להתערב בטבריה, אני שואל את עצמי מה האובססיה שלכם לחוקים עקומים ומושחתים? החוק הזה לא יעמוד בביקורת שיפוטית, אתם תתבזו כהרגלכם ותישארו עם שום דבר ביד", אמר סער.

גדעון סער, 13 באפריל 2023. ראובן קסטרו
תקף את הצעת החוק. סער/ראובן קסטרו
טלי גוטליב בדיון ועדת חוקה, כנסת, 12 בפברואר 2023. יונתן זינדל, פלאש 90
לא השתתפה בהצבעה אחרי שהביעה התנגדות. גוטליב/פלאש 90, יונתן זינדל

חברת הכנסת טלי גוטליב, שכבר הביעה בעבר את התנגדותה להצעת החוק, פנתה בשבוע שעבר לחברי ועדת הכנסת בבקשה שלא יאשרו את קידום ההצעה: "אל תהיו מריונטות, אסור לחוקק חוק פרסונלי. על הרבה פחות מזה נפתחו חקירות משטרה".

גוטליב תקפה בחריפות את ההצעה וטענה כי עולה ממנה "ריח רע מאוד". לדבריה, "הצעת החוק הזאת מוגשת כדי להגן פרסונלית על מועמד, אני לא מוכנה לקבל שבמשמרת שלנו יקרה דבר כזה, תקחו צעד אחורה". עוד הוסיפה גוטליב: "יש כללים בחקיקה שנועדו ליצור שוויון בין אזרחי ישראל, עם כל הכבוד לליכוד ולקואליציה, אני קוראת לכם להתעשת. אסור להיות נגועים בניקיון כפיים. החוק הזה לא מתאים, לא ראוי. אני יודעת שיש חקירה בלהב על הדבר הזה, יש לי מודיעין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully