וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקואליציה תקדם את החוק שיסייע למקורב של דרעי, גוטליב תקפה: "מריונטות"

עודכן לאחרונה: 5.6.2023 / 10:52

הקואליציה תקדם בהליך מזורז את הצעת החוק שתאפשר למקורבו של דרעי וסמוטריץ' להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר בטבריה. גוטליב תקפה בוועדת הכנסת: "אסור לחוקק חוק פרסונלי". גם באופוזיציה ובייעוץ המשפטי הסתייגו מההצעה: "שינוי כללי המשחק בתקופת בחירות"

בווידאו: טלי גוטליב: “וואלה שטופי מוח, יש להם סיבה לחשוש ממני”/צילום: רוני כנפו

הקואליציה מבקשת הבוקר (שני) לקדם בהליך מזורז את הצעת החוק שתאפשר לבועז יוסף, יו"ר ועדה קרואה (ועדה למילוי תפקידי ראש העירייה והמועצה - י"א) בטבריה, להתמודד בבחירות הקרובות לראשות העיר. בתום דיון סוער, ועדת הכנסת אישרה פטור מחובת הנחה להצעת החוק והיא אושרה לקידום בהליך מזורז. יוסף נחשב למקורב ליו"ר ש"ס אריה דרעי ולפי גורמים פוליטיים, יוזם הצעת החוק ח"כ עמית הלוי מהליכוד, מקדם אותה גם בשל לחץ של חברי מרכז ליכוד, ובעקבות לחץ המגיע מסביבתו של שר האוצר בצלאל סמוטריץ'.

חברת הכנסת טלי גוטליב, שכבר הביעה בעבר את התנגדותה להצעת החוק, פנתה אתמול לחברי ועדת הכנסת בבקשה שלא יאשרו את קידום ההצעה: "אל תהיו מריונטות, אסור לחוקק חוק פרסונלי. על הרבה פחות מזה נפתחו חקירות משטרה".

בועדת הכנסת שהתקיימה הבוקר, גוטליב תקפה בחריפות את ההצעה וטענה כי עולה ממנה "ריח רע מאוד". לדבריה, "הצעת החוק הזאת מוגשת כדי להגן פרסונלית על מועמד, אני לא מוכנה לקבל שבמשמרת שלנו יקרה דבר כזה, תקחו צעד אחורה". עוד הוסיפה גוטליב: "יש כללים בחקיקה שנועדו ליצור שוויון בין אזרחי ישראל, עם כל הכבוד לליכוד ולקואליציה, אני קוראת לכם להתעשת. אסור להיות נגועים בניקיון כפיים. החוק הזה לא מתאים, לא ראוי. אני יודעת שיש חקירה בלהב על הדבר הזה, יש לי מודיעין".

יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה וראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף. צילום - שלומי מזור, אתר רשמי
מקורב של דרעי וסמוטריץ'. בועז יוסף (משמאל), יו"ר ועדה קרואה בטבריה/אתר רשמי, צילום - שלומי מזור

גם חברי הכנסת מהאופוזיציה הביעו התנגדותם להצעת החוק. ח"כ עודד פורר מישראל ביתנו טען כי מדובר בהצעת חוק "פרסונלית". מצידו, גדעון סער ציין כי למרות שבועז יוסף הוא "איש מקצועי", כך לדבריו, ההצעה משנה את "כללי הנבדל תוך כדי הדקה ה-90 במשחק". חבר מפלגתו של סער, זאב אלקין הוסיף: "אתם נותנים תמריץ לשרי הפנים להדיח ראשי ערים ולמנות יו"ר ועדה קרואה, ואז לאפשר לו להתמודד, זה טירוף".

לצד כל אלו, גם היועצת המשפטית של ועדת הכנסת, ארבל אסטרחן, הביעה התנגדות להצעת החוק: "אדם אחד שלא יכול היום להתמודד יוכל להתמודד, אם ההצעה הזאת תאושר. הקושי העיקרי הוא שינוי כללי המשחק בתוך תקופת בחירות".

עוד בוואלה!

המקורב של דרעי והקרב על טבריה: הצעת החוק שמעוררת סערה בליכוד

לכתבה המלאה
טלי גוטליב בהפגנה בעד המהפכה המשפטית, ירושלים. 27 באפריל 2023. איתמר כרמון, חדשות כל העולם, אתר רשמי
"אסור לחוקק חוק פרסונלי. על הרבה פחות מזה נפתחו חקירות משטרה". חה"כ גוטליב/אתר רשמי, איתמר כרמון, חדשות כל העולם

ביטול האיסור הקיים כיום בחוק יאפשר לאדם שהוצנח לתפקיד ראש הרשות להתמודד ללא צינון ולהיות ביתרון לא הוגן מול שאר המתמודדים. כאמור, הצעת החוק נועדה לסייע בעיקר לבועז יוסף, איש משרד הפנים, מקורב לאריה דרעי שעומד בראש ועדה קרואה בעיר טבריה, שלאחר אישור הצעת החוק יוכל להתמודד בבחירות הקרובות, שיתקיימו בסוף חודש אוקטובר הקרוב.

בועז יוסף בעל ניסיון רב בשלטון המקומי, וכיהן בעבר כמבקר וכגזבר עיריית טבריה. מאוחר יותר, כיהן כממונה על מחוז צפון במשרד הפנים. יוסף הוא תושב טבריה שעזב את העיר למושב השכן כפר חיטים, ובעבר אף הגיש מועמדותו לתפקיד ראש המועצה האזורית גליל תחתון, אך לבסוף הסיר אותה ולא התמודד. בתפקידו כממונה על המחוז הצפוני, ראה בו רון קובי, ראש עירית טבריה שהודח, עושה דברו של דרעי. קובי שב וטען שדרעי פוגע בטבריה ומנסה לחבל בעבודתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully