וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המקורב של דרעי והקרב על טבריה: הצעת החוק שמעוררת סערה בליכוד

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 23:17

הקואליציה תקדם הצעה שתאפשר לראש ועדה למילוי תפקידי ראש העירייה והמועצה להתמודד בבחירות ביישוב בו כיהן בתפקיד. ההצעה מעוררת ביקורת בתוך הקואליציה, בטענה שהיא פרסונלית ונועדה לסייע לבועז יוסף, מקורב של דרעי וסמוטריץ', להתמודד בבחירות בעיר. "ריח רע"

בית המשפט העליון דן בעתירתו של ראש עיריית טבריה המודח רון קובי, שטען כי החלטת השר אלקין להדיחו מראשות העיר נגועה במניעים זרים/צילום: רוני כנפו, עריכה: עמית שמחה

הקואליציה תקדם מחר (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת החוק של ח"כ עמית הלוי מהליכוד, שתאפשר לראש ועדה קרואה (ועדה למילוי תפקידי ראש העירייה והמועצה) להתמודד בבחירות ביישוב שבו שימש נציג המדינה בקדנציה הראשונה לאחר מינויו. ההצעה מעוררת ביקורת בתוך הליכוד, בטענה שהיא פרסונלית ונועדה לסייע לבועז יוסף, שעומד בראש הועדה הקרואה בטבריה וצפוי להתמודד בבחירות הקרובות, אם ההצעה תאושר.

ביטול האיסור הקיים כיום בחוק יאפשר לאדם שהוצנח לתפקיד ראש הרשות להתמודד ללא צינון ולהיות ביתרון לא הוגן מול שאר המתמודדים. כאמור, הצעת החוק נועדה לסייע בעיקר לבועז יוסף, איש משרד הפנים, מקורב לאריה דרעי שעומד בראש ועדה קרואה בעיר טבריה, שלאחר אישור הצעת החוק יוכל להתמודד בבחירות הקרובות באוקטובר.

גורמים פוליטיים טוענים כי ח"כ הלוי מקדם את ההצעה "בלחץ של חברי מרכז ליכוד ובעידוד נלהב של פעיל המקורב לשר בצלאל סמוטריץ' שהוא תומך נלהב במועמדות של יוסף". הלוי הכחיש את הדברים ואמר לוואלה! כי הוא יזם את ההצעה "בשליחות זכותם וחירותם של תושבי טבריה לבחור בטוב בעיניהם".

ח"כ עמית הלוי הצהיר אמונים במליאת הכנסת ויכהן כחבר כנסת מטעם הליכוד,. עדינה ולמן, דוברות הכנסת, אתר רשמי
יזם את ההצעה "בשליחות זכותם וחירותם של תושבי טבריה לבחור בטוב בעיניהם". ח"כ הלוי/אתר רשמי, עדינה ולמן, דוברות הכנסת

הצעת החוק עוררה ביקורת גם בתוך הליכוד. ח"כ טלי גוטליב כתבה היום בקבוצת הוואטספ של המפלגה כי היא תצביע נגד ההצעה וכתבה כי מדובר בהצעה "עם ריח רע", כלשונה, והוסיפה: "בדעתי להתנגד להצעה הזו, ואבהיר שחקיקה פרסונלית במקרה זה עלולה להוביל לטענת קבלת טובת הנאה שעלולה להוביל חלילה לבדיקה. כך פשוט".

הלוי הגיב לה לדברים וכתב באותה קבוצה כי "זו הצעת חוק חשובה, המאפשרת לתושבי הרשויות הרלוונטיות לבחור לפי רצונם. וזה טלי בדיוק מה שיוצא לי מהצעה זו ומהצעות אחרות שאני מקדם, ואני שב וממליץ לך גם בפורום הזה להימנע מסגנון גס וזול, הוא לא מוסיף לך או לתנועה כבוד רב".

הלוי הודה גם כי "יש גם טענות אחרות כנגד החוק שאת חלקן אני מבין, ולכן הנוסח הראשוני של החוק הזה שהוצע על ידי, היה שונה ואולי אף אציע בוועדה שינויים מסוימים".

עוד בוואלה!

לא עוזבים את הכסא: הכירו את ראשי הערים הכי וותיקים בישראל

לכתבה המלאה
יעקב אטרקצ'י, בעלים ומנכ"ל אאורה וראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף. צילום - שלומי מזור, אתר רשמי
ראש עיריית טבריה בפועל בועז יוסף (משמאל)/אתר רשמי, צילום - שלומי מזור

בועז יוסף בעל ניסיון רב בשלטון המקומי, וכיהן בעבר כמבקר וכגזבר עיריית טבריה. מאוחר יותר, כיהן כממונה על מחוז צפון במשרד הפנים. יוסף הוא תושב טבריה שעזב את העיר למושב השכן כפר חיטים, שבעבר הגיש מועמדותו לתפקיד ראש המועצה האזורית גליל תחתון, אך לבסוף הסיר אותה ולא התמודד. בתפקידו כממונה על המחוז הצפוני, ראה בו רון קובי, ראש עירית טבריה שהודח, עושה דברו של דרעי. קובי שב וטען שדרעי פוגע בטבריה ומנסה לחבל בעבודתו.

קובי הציב בראש סדר היום שלו את מה שהגדיר כמאבק בהתחרדות העיר וניסה לחזק את ענף התיירות, כולל פעילויות בשבת. יוסף היה בין שלושה מבכירי משרד הפנים שבסוף 2019 ערכו לקובי את השימוע שאחריו הוחלט להדיחו מראשות העיר, אחרי שלא הצליח להעביר את תקציב העיריה.

לאחר מכן, מונה מוני מעתוק כיו"ר הועדה הממונה בטבריה ומאוחר יותר, יוסף החליפו. קובי, שמצהיר כי יתמודד שוב על ראשות העיר טוען כי יש טעם לפגם בכך שיוסף היה בין מקבלי ההחלטה להדיחו, וכעת הוא בעצם מתמודד על תפקיד ראשות העיר בעידודו של דרעי, כלשונו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully