וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סקר: 43% בציבור תומכים בהסדר טיעון עם נתניהו הכולל הרחקה מהחיים הפוליטיים

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 22:36

בסקר שהתפרסם בחדשות 12, המחנה הממלכתי שומרת על יתרון מול הליכוד, וגם גנץ מוביל על נתניהו בהתאמה לראשות הממשלה. הקואליציה הנוכחית זוכה ל-53 מנדטים, בעוד האופוזיציה מזנקת ל-63. 37% מתנגדים להסדר טיעון; רוב מוחלט של הציבור מתנגד לחקיקת הרפורמה באופן חד צדדי

בני גנץ נגד הממשלה: "המציאות התנפצה לכם בפנים, העם הוכיח לכם שהקול שלו לא נגמר בקלפי"/ערוץ כנסת

על רקע המשך שיחות ההידברות בבית הנשיא על המהפכה המשפטית, וכשבוע לאחר שממשלת נתניהו הצליחה לאשר בכנסת את תקציב המדינה לשנים 2024-2023, מסתמן שאין שינוי דרמטי ביחסי הכוחות הפוליטיים. לפי סקר שפורסם הערב (שלישי) בחדשות 12, אם הבחירות לכנסת היו מתקיימות היום, התוצאה הפוליטית הייתה נותרת ללא שינוי מהותי, כשמפלגות הקואליציה היו זוכות ב-53 מנדטים בלבד, בעוד מפלגות האופוזיציה היו זוכות ל-63 מנדטים.

באשר לעסקת טיעון אפשרית עם ראש הממשלה נתניהו, 43% תומכים בהסדר טיעון עם נתניהו, "ללא מאסר אך עם קלון והרחקה מהחיים הפוליטיים", בעוד 37% מהמשיבים הצביעו כי מתנגדים לה.

בני גנץ. ראובן קסטרו
שומר על ההובלה בכמות המנדטים למחנה הממלכתי וגם בהתאמה לראשות הממשלה, בני גנץ/ראובן קסטרו

המחנה הממלכתי בראשות בני גנץ היא המפלגה הגדולה ביותר בסקר וזוכה ל-28 מנדטים, כשהיא מותירה במקום השני את הליכוד בראשות בנימין נתניהו, המפלגה השנייה בגודלה הזוכה ל-26 מנדטים.

יש עתיד, בהובלת ראש האופוזיציה יאיר לפיד, ממשיכה לאבד מנדטים והיא ניצבת במקום השלישי כשהיא זוכה ל-18 מנדטים בלבד. כך עולה מהסקר שערכו מכון "מדגם" ייעוץ ומחקר בראשות מנו גבע בשיתוף חברת iPanel.

יתר המפלגות: הציונות הדתית ועוצמה יהודית (התמודדות ביחד) - 10 מנדטים, ש"ס - 7 מנדטים, יהדות התורה - 7 מנדטים, ישראל ביתנו - 6 מנדטים, רע"מ - 6 מנדטים, מרצ - 5 מנדטים, חד"ש-תע"ל - 4 מנדטים, בל"ד ומפלגת העבודה לא עוברות את אחוז החסימה.

באשר למפת הגושים, הקואליציה הנוכחית זוכה ל-53 מנדטים, 11 מנדטים פחות משקיבלה בבחירות האחרונות, בעוד האופוזיציה מזנקת ל-63 וחד"ש-תע"ל שומרת על ארבעת המנדטים שלה.

עוד בוואלה!

ברקע הפיצול באופוזיציה על המועמד לוועדה לבחירת שופטים: לפיד וגנץ ייפגשו מחר

לכתבה המלאה
ראש הממשלה בנימין נתניהו, היועצת המשפטית לממשלה גלי בהרב מיארה. אבשלום ששוני, אלכס קולומויסקי,פלאש 90, עיבוד תמונה
43% מהציבור תומכים בהסדר טיעון עם נתניהו, "ללא מאסר אך עם קלון והרחקה מהחיים הפוליטיים"/עיבוד תמונה, אבשלום ששוני, אלכס קולומויסקי,פלאש 90

בהמשך, הנסקרים נשאלו "מי לדעתך הכי מתאים לתפקיד ראש הממשלה?". 36% ממשיבי הסקר קבעו כי היו מעדיפים לראות את בני גנץ בכיסא רה"מ, ו-34% מהמשיבים הצביעו כי ראש הממשלה המכהן הוא המתאים ביותר לתפקיד. במאבק מול לפיד, נתניהו נהנה מיתרון של 10% על ראש האופוזיציה, 38% לנתניהו לעומת 28% ללפיד.

בצל הימשכות המחאה נגד המהפכה המשפטית והתגברות הקולות בקרב חברי הקואליציה הקוראים לקדם את המהפכה באופן חד צדדי, הנסקרים נשאלו "מה לדעתך צריך לעשות בנוגע לרפורמה במערכת המשפט?". כמעט חצי מהישראלים, 40% מהם, השיבו שיש לקדם את החקיקה בהסכמה רחבה בעוד 29% סבורים כי יש לגנוז את הרפורמה באופן מוחלט. רק 15% מהמשיבים הצביעו כי יש לקדם את החקיקה באופן חד צדדי.

הסקר כלל 510 נשאלים, ובוצע באופן אינטרנטי וטלפוני. טעות הדגימה היא 4.4%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully