וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרוג בפיגוע ירי בכניסה להתנחלות חרמש שבשומרון

שני מחבלים ירו מרכבם 7 כדורים לפחות לעבר מאיר תמרי תושב ההתנחלות, ונמלטו מהזירה. תמרי, אב ל-2, פונה במסוק לבית החולים, שם נקבע מותו. בצה"ל מעריכים כי חמאס והג'יהאד האסלאמי דוחפים לפיגועים כדי לנקום אחרי מבצע מגן וחץ, ויחד עם שב"כ פתחו במצוד אחר המחבלים

בווידאו: פצוע קשה בפיגוע ירי בכניסה להתנחלות חרמש שבשומרון/TPS

מאיר תמרי, גבר בן 32, אב לשניים תושב ההתנחלות חרמש, נרצח היום (שלישי) בפיגוע ירי, בכניסה להתנחלות שבצפון השומרון. תמרי, שנולד וגדל בצפת ועבר לאחר נישואיו ליישוב חרמש, הותיר אחריו אישה ושני ילדים בני שנה ושלוש. במקביל, כוחות צה"ל ממשיכים במצוד אחר המחבלים, ומחסומים נפרסו במרחב.

תמרי נישא לפני כארבע שנים לטל, בת היישוב חרמש, שם הם בנו את בתיהם במו ידיהם, כך לפי הודעת היישוב, וגידלו שם את הילדים. חבריו של תמרי ספדו לו: "אח יקר, הווצאפים רצו כבר כמה שעות, הלב סירב להאמין וקיווה שזה פייק. חגגנו יחד את ליל הסדר זה אצל זה, שיחקנו וטיילנו כמו שני חתולי רחוב בצפת, תמיד היית המצפן האנושי בחבורה. בלתי נתפס, מקווה לקום מהחלום הרע הזה", אמר חברו שוקי הורביץ.

מאיר תמרי, הנרצח בפיגוע הירי ביישוב חרמש שבשומרון, יחד עם אשתו וילדיו. באדיבות המשפחה
מאיר תמרי עם אשתו וילדיו/באדיבות המשפחה

"לאחרונה הפסקתי לכתוב ולהעלות דברים לרשתות החברתיות, אולי מצאתי שעניין השיתוף פחות מעסיק אותי כמו בעבר. היום לצערי הרגשתי צורך לכתוב על בן אדם כל כך מיוחד, שבאמת מעטים זכו להכיר אותו לעומק ואני לשמחתי הייתי אחד מהם, רציתי שעוד אנשים ידעו מי זה היה מאיר תמרי", הוסיף חברו שלומי כהן.

"מאיר היה אמור לחגוג מחר יום הולדת לצד המשפחה המדהימה שלו ובמקום לברך אותו ביום המיוחד הזה, יספידו אותו בכאב הכי עמוק שרק אפשר לתאר. מאיר היה מסוג האנשים מאחורי הקלעים שמזיז הרבה גלגלים מבלי הצורך לבוא ולהגיד לאנשים 'אני עשיתי'. לא אשכח אותך בחיים, יהי זכרך ברוך", אמר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פצוע קשה בפיגוע ירי בכניסה להתנחלות חרמש שבשומרון. 30 במאי 2023. מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
הפגיעות ברכב, היום/אתר רשמי, מועצה אזורית שומרון
מחט מנשה ומאוג איוש בהערכת מצב בשטח הפיגוע ליד חרמש. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
מחט מנשה ומאוג איוש בהערכת מצב בשטח הפיגוע ליד חרמש/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

לפי תחקיר ראשוני, שני מחבלים ששהו ברכב ירו לעבר הקורבן שנסע גם הוא ברכבו, שבעה כדורים לפחות, ונמלטו מהזירה. לפי גורם צבאי, תמרי, על אף הפציעה, הצליח להגיע אל שער הכניסה של חרמש, וצוות רפואי הגיש לו במהירות עזרה. מחסומים הוקמו מיידית במרחב והחלו לעצור רכבים חשודים כדי ללכוד את המחבלים ברכב הנמלט.

ההערכה כעת היא שהמחבלים ברחו לאחד הכפרים במרחב. צה"ל נערך לתגבור הכוחות בשטח והרחבת הסריקות. שב"כ וצה"ל הקימו חפ"ק מיוחד במסגרת המצוד אחר המחבלים.

גורם ביטחוני התריע כי מפקדות חמאס והג'יהאד האסלאמי "דוחפות בכל הכוח" לביצוע פיגועים ברחבי יהודה ושומרון אחרי מבצע מגן וחץ, "ניסיון לגבות מחיר מישראל ולנקום", הסביר. "רואים את זה בהיקף ההתרעות. המאמץ כרגע מתחלק לשני ערוצים: המצוד והניסיון למנוע תופעת חקיינות על ידי חוליות מקומיות חמושות לבצע פיגועי ירי נוספים".

פצוע קשה בפיגוע ירי בכניסה להתנחלות חרמש שבשומרון. 30 במאי 2023. מועצה אזורית שומרון, אתר רשמי
הפגיעות ברכב, היום/אתר רשמי, מועצה אזורית שומרון

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן טען כי המחסום בכניסה להתנחלות אינו פעיל ועל כן לא מאויש על ידי חיילים - ולכן "הכתובת הייתה על הקיר". הוא ציין כי הפצוע נסע ברכבו בכביש ראשי לכיוון היישוב, בצמוד למחסום ביטחוני "שהוסר מסיבות של לחצים בינלאומיים על ממשלת ישראל".

חובש רפואת חירום במד"א, יהודה הורביץ, סיפר כי הגיע לזירה משטח פתוח סמוך להתנחלות. "הגעתי במהירות לש"ג וראיתי את הפצוע שוכב בסמוך לרכב כשהוא בהכרה עם פצעי ירי בגופו", שחזר, "יחד עם כוח רפואה של הצבא שהגיע במהירות למקום הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים והוא פונה בניידת טיפול נמרץ של הצבא לבית החולים כשמצבו קשה".

בסוף השבוע פלסטיני חדר להתנחלות טנא עומרים שבדרום הר חברון, לפי החשד כדי לבצע פיגוע דקירה סמוך לבית הכנסת שבמקום. הפלסטיני נורה על ידי איש ביטחון של היישוב ומותו נקבע במקום על ידי צוות מד"א. אין נפגעים נוספים באירוע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully