וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הפגישה הסודית, הפעולות החשאיות והמחדל: פרטים חדשים על אסון התהפכות הסירה באיטליה

עודכן לאחרונה: 31.5.2023 / 7:28

לפי דיווחים במדינה, אנשי המוסד נועדו עם עמיתיהם המקומיים, והחליפו עמם מידע ומסמכים מסווגים. בשל התארכות הפגישות, הם החליטו לבלות את הסופ"ש באזור ולצאת לשיט. הקברניט התעלם מתחזית מזג האוויר הקודרת, והפליג למרות הסכנה

בוידאו: ארבעה הרוגים בהתהפכות סירת תיירים באגם מג'ורה באיטליה/רויטרס

אנשי המודיעין הישראלים שהיו על הסירה שטבעה באגם מאג'ורה שבאיטליה לא תכננו מראש את השיט, אלא החליטו לצאת אליו ברגע האחרון, לאחר שהפגישה שקיימו התארכה והם פספסו את הטיסה שלהם - כך דווח הערב (שלישי) בכלי תקשורת במדינה. על פי דיווחים זרים, שמו של איש המוסד הישראלי שנהרג בתאונה הוא ארז שמעוני. עוד דווח כי גופתו מועברת ארצה.

באירוע נהרגו ארבעה בני אדם, בהם אזרח ישראלי שלפי הדיווחים שירת במוסד, וכן שני אנשי מודיעין איטלקים. לפי דיווחים בכמה כלי תקשורת מקומיים, על סיפון היאכטה היו עוד עשרה סוכנים ישראלים וכן כמה אנשי ביון איטלקים. שני ההרוגים האיטלקים היו אנשי מודיעין, קלאודיו אלונזי, בן 62, וטיציאנה ברנובי, בת 53. לא נמסר מהו תפקידם בשירותי המודיעין. בנוסף, נהרגה אזרחית רוסיה בשם אניה בוז'קובה, בת ה-50.

לפי ה"קוריירה דלה סרה", אנשי הביון הגיעו לפגישות סודיות במחוז לומברדיה, במהלכן החליפו מידע ומסמכים מסווגים. בשל התארכות הפגישות, החמיצו הישראלים את הטיסה, והחליטו להאריך את השהות שלהם ולבלות באזור בסוף השבוע.

חיפושים באגם מג'ורה באיטליה. VIGILI DEL FUOCO, אתר רשמי
חיפושים באגם מג'ורה/אתר רשמי, VIGILI DEL FUOCO

אחד הנוכחים בפגישות הכיר ככל הנראה את הסקיפר, והציע לצאת לשיט ביאכטה שלו, על פי הדיווחים כדי לחגוג יום הולדת לאחד מאנשי הביון. מחקירת המקרה עולה כי הקברניט התעלם מתחזית מזג האוויר, לפיה הים סוער והרוחות עלולות להגיע למהירות של 100 קמ"ש, עד כדי כך שטיסות באזור נדחו.

נוסף על כך, הסקיפר, שאיבד את זוגתו באסון, חשוד כי העלה 23 נוסעים לסירה שלו, שאורכה 15 מטרים בלבד, למרות שיכולת הקיבולת שלה היא 15 בני אדם בלבד. לפי החשד, ייתכן כי עומס האנשים הקשה על התמודדות כלי השיט עם הסערה. בשל החשדות נגדו, מעריכים באיטליה כי הוא עלול להיות מואשם הריגה.

אולם, בכלי תקשורת באיטליה תהו אם הקברניט הוא האחראי הבלעדי למחדל, או שייתכן כי אופי המפגש אילץ את הנוכחים לשהות במים. בין היתר, עלו השערות לפיהן הנוכחים הם שדחקו בסקיפר שלא למהר לשוב לחוף.

עוד בוואלה!

אסון בחופשה: איש כוחות הביטחון בן 50 נהרג בהתהפכות סירה באגם באיטליה

לכתבה המלאה
הסירה "גוד אוריה" שטבעה באיטליה ועליה נהרג איש המוסד, 30 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הסירה "גוד אוריה" עליה נהרג איש המוסד/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרוגים בהתהפכות סירה באגם מאג'ורה, איטליה. 29 במאי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
הרוג מההתהפכות באגם/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

הסערה הנדירה שהובילה לאסון

כתוצאה ממזג האוויר הסוער, נקלעה הסירה לרוחות עזות במיוחד תחת ענן "קומולונימבוס" אימתני, שבמקרים קיצוניים יכול אף לגרום לטורנדו. על פי עדי ראייה, היאכטה התהפכה בתוך שניות ספורות, וארבעה מנוסעיה טבעו למוות.

יתר הנוסעים התחילו לשחות לכיוון החוף, שהיה במרחק של כ-150 מטרים. בשלב זה, כמה בעלי כלי שיט שהספיקו להגיע לחוף החליטו לחזור למים ולנסות לסייע לניצולים, תוך סיכון חייהם. עד אז, היה נראה כי מדובר בתאונה שגרתית. אולם, העמימות סביב זהות ההרוג הישראלי והאירועים שלאחר האירוע, עוררו סימני שאלה.

בהמשך, כך לפי הדיווחים באיטליה, נודע כי עשרת הישראלים שניצלו פונו במהירות על ידי מטוס צבאי. במקביל, איטלקים שפונו לבתי חולים הועברו משם בחשאיות והדירות של יתר הסוכנים, שנשכרו עבור לילה נוסף, פונו גם הן במהירות הבזק, על פי דיווחים כדי לטשטש עקבות.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully