וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח באיטליה: "סוכני ביון ישראלים ששרדו את הטביעה באגם הוטסו במטוס צבאי לארץ"

עודכן לאחרונה: 30.5.2023 / 17:17

כלי תקשורת במדינה דיווחו כי 18 מתוך 20 הנוסעים בסירה שהתהפכה באגם מאג'ורה היו אנשי מודיעין בעבר או בהווה שפונו במהרה מבתי החולים ומהמלונות "כדי לא להשאיר עקבות". בין ארבעת ההרוגים עובד לשעבר במוסד, ששמו לא פורסם

בוידאו: ארבעה הרוגים בהתהפכות סירת תיירים באגם מג'ורה באיטליה/רויטרס

עשרה ישראלים שניצלו מאסון טביעת הסירה באגם מג'ורה באיטליה הוטסו אתמול בבוקר בטיסה צבאית לתל אביב - כך דיווחו היום (שלישי) כלי תקשורת באיטליה, יומיים אחרי התהפכות הסירה שבה נהרגו ארבעה אנשים, בהם איש מוסד לשעבר כבן 50 ושני קציני מודיעין איטלקים. בנוסף אליהם, נספתה אשתו של קפטן הסירה, אזרחית רוסיה.

על פי העיתון האיטלקי "לה רפובליקה", 18 מתוך 20 הניצולים באסון היו סוכני ביון בעבר או בהווה והם פונו בחופזה מחדרי המיון והמלונות "כדי לא להשאיר עקבות". בשל זהותם של הנוסעים בספינה לחגיגת יום הולדת הדגישו באיטליה כי מדובר בתאונה כתוצאה משינוי פתאומי של מזג האוויר, ולא אירוע שנגרם בידי אדם.

גם בישראל הורידו פרופיל ביחס לאירוע. משרד החוץ נסר רק כי ההרוג הישראלי הוא "גמלאי כוחות הביטחון" וכי "קונסול ישראל ברומא יחד עם המחלקה לישראלים בחו"ל במשרד החוץ פועלים להבאת ארונו של המנוח ארצה". שמו של ההרוג טרם הותר לפרסום.

ארבעה הרוגים בהתהפכות סירת תיירים באגם מג'ורה באיטליה. רויטרס, רויטרס
הניצולים פונו במהרה מבתי החולים. מבצע החילוץ באגם, ראשון/רויטרס, רויטרס

הסירה, שאורכה 16 מטרים, נקלעה לסופה סוערת ופתאומית ביום ראשון בערב עד ששקעה בסמוך לעיירה ליסאנזה, בקצה הדרומי של האגם. רוב הנוסעים ואנשי הצוות הצליחו להינצל כששחו לחוף או חולצו על ידי כלי שיט אחרים. אגם מאג'ורה משתרע בין איטליה לשווייץ, והוא אתר נופש פופולרי בקרב אזרחים ותיירים רבים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
כסאות צפים באגם מג'ורה לאחר תאונה שבה סירת תיירים התהפכה. VIGILI DEL FUOCO, צילום מסך
כיסאות צפים באגם אחרי התהפכות הסירה, ראשון/צילום מסך, VIGILI DEL FUOCO

התהפכות הסירה הייתה האחרונה בסדרה של אסונות הקשורים למזג אוויר קיצוני שפקדו את איטליה. מוקדם יותר החודש נהרגו 15 בני אדם בשיטפונות שהכו את מחוז אמיליה רומאניה.

לפני כחצי שנה, 12 בני אדם נהרגו במפולת בוץ באי הדרומי איסקיה, ובספטמבר נספו 11 בני אדם בשיטפונות במרכז המדינה. ביולי, מפולת קרח באלפים האיטלקיים הרגה 11 בני אדם בעקבות גל חום שהחמיר את הבצורת הקשה ביותר שידעה איטליה זה לפחות 70 שנה.

  • עוד באותו נושא:
  • איטליה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully