וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סיום המבצע בג'נין: חמש רקטות נורו מעזה לישראל - ויורטו ע"י כיפת ברזל

התרעת צבע אדום הופעלה בדרום. לא דווח על נפילות, אך בית בשדרות ניזוק ורסיסים נפלו בבריכת תינוקות בחצר, לא היו נפגעים. מאוחר יותר ובתגובה לשיגורים, צה"ל תקף בעזה אתר תת קרקעי לייצור אמצעי לחימה ואתר לייצור חומרי גלם רקטיים של חמאס

בווידאו: צה"ל תקף אתר תת-קרקעי לייצור אמצעי לחימה/דובר צה"ל

חמש רקטות נורו הלילה (רביעי) מרצועת עזה לעבר ישראל, במקביל ליציאת כוחות צה"ל מג'נין עם תום מבצע "בית וגן". לפי דובר צה"ל, כל הרקטות יורטו על ידי כיפת ברזל. איש לא נפגע, אך בית בשדרות ניזוק, ככל הנראה מרסיסי רקטה שיורטה שנפלו בבריכת תינוקות בחצר פרטית בעיר. תושבי הבית היו בממ"ד ולא נפגעו.

בתגובה, תקף צה"ל תקף אתר תת קרקעי לייצור אמצעי לחימה שנמצא בשימוש מחלקת הכימיה של חמאס, ואתר לייצור חומרי גלם רקטיים של הארגון. "חמאס נושא באחריות לנעשה ברצועת עזה, והוא זה שישלם על מחיר ההפרות הביטחוניות נגד מדינת ישראל", מסר דובר צה"ל.

שרידי רקטה שאותרו בבית בשדרות. עיריית שדרות, אתר רשמי
הנזק שנגרם לבית/אתר רשמי, עיריית שדרות
שרידי רקטה שאותרו בבריכה בבית בשדרות, 5 ביולי 2023. עיריית שדרות, אתר רשמי
הנזק שנגרם לבחצר הבית בשדרות/אתר רשמי, עיריית שדרות

מוקדם יותר הלילה, דובר צה"ל התיר לפרסום כי לוחם צה"ל נהרג אמש במהלך חילופי אש בסמוך לבית החולים בג'נין. זאת, במקביל לתחילת נסיגת הכוחות מהעיר. החייל קיבל טיפול רפואי במקום והועבר על ידי הכוחות מחוץ למחנה הפליטים תוך מאמצים לייצב את מצבו. הוא פונה לבית החולים העמק שבעפולה, שם לבסוף נקבע מותו.

אמש, צה"ל החל להסיג את הכוחות מג'נין לאחר כמעט יומיים מלאים של מבצע בלב מחנה הפליטים. בזמן יציאת הכוחות, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים שהייתה ממוקמת בבית קברות בפאתי ג'נין, שסיכנה את הכוחות.

בתוך כך, חטיבת הקומנדו השלימה את יציאתה מהעיר ג'נין, אם כי טרם הושלמה יציאה מלאה של כלל הכוחות. דובר צה"ל תא"ל דניאל הגרי ציין בהקשר זה: "אנחנו מחזיקים תאי לחימה פתוחים לאבטח את כלל הכוחות עד ליציאה".

שרידי רקטה שאותרו בבריכה בבית בשדרות, 5 ביולי 2023. עיריית שדרות, אתר רשמי
שרידי הרקטה שנפלה בחצר בית בשדרות/אתר רשמי, עיריית שדרות
יירוטים בשמי עוטף עזה. 5 ביולי 2023. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
יירוטים בשמי עוטף עזה. 5 ביולי 2023/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

במקביל לתחילת יציאת הכוחות מג'נין, חילופי אש קשים התפחתו אמש בשעות הערב בין חמושים ללוחמי צה"ל. הכוח הופתע מהירי, שהגיע מתוך מבנה בעיר, והשיב באש לעבר היורים. לאחר מכן החמושים עברו לבניין בית החולים הסמוך - וירו גם מתוכו.

לאחר שאיתרו את מקור הירי, הכוחות, בהם לוחמי יחידת אגוז, דובדבן ומגלן כיתרו את המבנה, וחילופי האש המשיכו מטווח קצר. במקביל, כלים אוויריים חגו מעל המבנה וצה"ל הזעיק סיוע של כלי טיס חמושים. לבסוף, צלף של יחידת אגוז הצליח לפגוע בשניים מהחמושים.

בתום ההיתקלות, צה"ל החל להסיג את הכוחות מג'נין. בזמן יציאת הכוחות, כלי טיס של צה"ל תקף חוליית מחבלים שהייתה ממוקמת בבית קברות בפאתי ג'נין, שסיכנה את הכוחות.

מצה"ל נמסר כי עד כה הוחרמו אלפי אמצעי לחימה, עצרו 300 חשודים שתוחקרו על ידי כוחות הביטחון, השמידו 14 דירות מבוקשים, שלושה חדרי ניהול לחימה ושש מעבדות נפץ. בנוסף, הוחרמו מאות פריטי אמל"ח, מאות אלפי כספי טרור ועשרות ק"ג של חומרים כימי שנועדו להכנת מטענים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully