וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השבת ה-28 למחאה: המונים צעדו בתל אביב, רבבות הפגינו ברחבי הארץ

לאחר שבוע מחאות סוער, גם הערב התקיימו הפגנות ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית. לפי הערכות המארגנים, באירוע המרכזי בקפלן היו כ-190 אלף מפגינים. אלפים נוספים הגיעו גם להפגנות בחיפה ובהרצליה. "זו הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות מדינת ישראל" אמר השר לשעבר מרידור

בוידאו: השבת ה-28 למחאה: המונים מפגינים ברחבי הארץ/מערכת וואלה!

לאחר שבוע מחאות סוער, ובשיאו "יום התנגדות" שכלל הפגנות בנתב"ג, מול שגרירות ארה"ב בתל אביב ובקפלן, רבבות מפגינים יצאו הערב (שבת) למחות בעשרות מוקדים ברחבי הארץ נגד המהפכה המשפטית שמקדמת הממשלה - זו השבת ה-28. ברקע המחאות הודעתו של ח"כ שמחה רוטמן לחברי ועדת החוקה כי בכוונתו להתחיל להצביע על החוק החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית ביום שני הקרוב.

לפי הערכות המארגנים, בהפגנה המרכזית בקפלן בתל אביב, השתתפו כ-190 אלף מפגינים, וכ-380 אלף בכל הארץ. בהפגנה נאמו שר המשפטים לשעבר דן מרידור, שאמר שזו "הממשלה הקיצונית ביותר בתולדות מדינת ישראל", העיתונאית אורלי בר לב וכן הופיע הזמר חמי רודנר.

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023. אמיר גולדשטיין, אתר רשמי
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023/אתר רשמי, אמיר גולדשטיין
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023. טל אופנהיים, אתר רשמי
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023/אתר רשמי, טל אופנהיים

מוקדם יותר החלה הפגנה עם מאות משתתפים גם בצומת פארק המדע, בכביש רחובות - נס ציונה. במהלכה, המפגינים חסמו את הצומת לתנועה. כרמי גילון, ראש השב"כ לשעבר, אמר בנאומו שם: "יידע כל טייס קרב, לוחם, רכז או חוקר שב"כ: בצאתך לפעולה מבצעית ביהודה שומרון ועזה אתה לוקח על עצמך את הסיכון שלעולם לא תוכל לצאת את גבולות ישראל. נתניהו שלח אותך ואת חבריך איש איש לנפשו".

דרור מורג, חבר הנהלת מרצ, טען כי הותקף במהלך הפגנה נגד המהפכה המשפטית בבת ים. מורג סיפר לוואלה! כי משפחה ירדה מרכב סמוך אליו - אחד מבני המשפחה איים עליו בסכין ואחר הכה אותו באגרוף בראשו. מורג נבדק על ידי מד"א ובדרכו להגיש תלונה למשטרה.

שקמה שוורצמן-ברסלר, ממובילות המחאה, שמוקדם יותר ניסו תומכי החקיקה המשפטית לחסום את דרכה סמוך לשער המושב שבו היא מתגוררת בעמק יזרעאל, נאמה בהפגנה בצומת כרכור ואמרה: "גילינו ביחד שאנחנו הרוב, אנחנו הרוב המוחלט של האזרחים במדינת ישראל ושלא יגידו לכם שום דבר אחר. גילינו שהשנאה שבה השקיע ועדיין משקיע ראש הממשלה כדי לשמר את שלטונו, מאחדת בסופו של דבר רק קומץ קטן של עלובי נפש, ואנחנו לא ביניהם". עוד הוסיפה, "עשרת הימים שבאים כעת הולכים להיות קריטיים כי הם ינסו בחקיקה, בכל הכוח, אולי לשבור את רוחנו. אבל אנחנו לא נוותר".

בהודעה שהפיצו מארגני המחאה מוקדם יותר נכתב כי "השבוע ה-28 והדרמטי ביותר להפגנות נגד הדיקטטורה: שעת האמת הגיעה - הזמן להגן על הבית הוא עכשיו. ערב המחאה זה השבוע ה-28 ברציפות בו יוצאים מאות אלפי ישראלים להגן על הדמוקרטיה הישראלית". הם הוסיפו כי "אנו עומדים רגע לפני חורבן הבית השלישי. ערב תשעה באב ונדמה שהקואליציה החליטה על החרבת הבית, היחידים שיכולים למנוע את ההרס הם מאות אלפי הישראלים שיצאו במספרים חסרי תקדים להגן על הבית. זאת היא מלחמה שחייבים לנצח בה".

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023. ניב אהרונסון
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023/ניב אהרונסון
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בהרצליה, שבוע 28. 15 ביולי 2023. שי קוראינסקי, אתר רשמי
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בהרצליה, שבוע 28. 15 ביולי 2023/אתר רשמי, שי קוראינסקי

במקביל, פעילי הגוש נגד הכיבוש הודיעו כי יצטרפו הערב למחאות. הפעילים מסרו כי "המאבק נגד הכיבוש ובעד דמוקרטיה אמיתית לכל מי שמתגורר בין הירדן לים נמשך גם הערב, כי אין שום דבר סביר בשליטה צבאית על עם אחר". בהודעתם מסרו בנוסף כי בצומת כרכור תוצג תערוכת מחאה לזכרו של איאד אל חלאק - הצעיר הפלסטיני שאובחן על הרצף האוטיסטי ונורה על ידי שוטר. לטענת הארגון, הפעילים יפגינו ב-21 מוקדים ברחבי הארץ, בין היתר בתל אביב, ירושלים, חיפה, כפר סבא ובאר שבע.

מנגד, מפגינים תומכי המהפכה המשפטית החלו לחסום את שכונת רמת אביב בתל אביב. הם אחזו בדגלי הליכוד ובשלטים עליהם נכתב "קץ לפריווילגים". מוקדם יותר היום, כמה מתומכי המהפכה המשפטית קיימו הפגנה מול שערה היישוב שבו גרה שקמה ברסלר, ממובילי המחאה. הם ניסו לחסום את רכבה של ברסלר, שהייתה בדרכה לכיוון ההפגנות בכרכור ובקפלן, שם תכננה לנאום.

כמו כן, מארגני המחאה הודיעו לפני זמן קצר כי "יום ההתנגדות" שתוכנן להתקיים ביום שני הקרוב, יידחה ליום שלישי. בהודעתם מסרו כי "ביום שלישי ייערך יום ההתנגדות הלאומי שיפתח שבוע מאבק שלם וחסר תקדים של התנגדות אזרחית לחקיקה הדיקטטורית. ארגוני המחאה קוראים לממשלת ישראל: עצרו את הרס צה"ל, ריסוק הכלכלה והקרע בעם. החורבן והקרע הוא על ראשכם וילווה אתכם כאות קין לדיראון עולם". יום קודם לכן, כך לפי הודעתו של יו"ר ועדת החוקה ח"כ שמחה רוטמן, הוועדה תחל להצביע על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שניה ושלישית.

כזכור, בליל שני האחרון, הקואליציה העבירה את הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה, וכבר בשעה 06:00 בבוקר למחרת נפתח יום ההתנגדות עם מאות מפגינים שחסמו צמתים רבים ברחבי הארץ. במשך היום פרצו עימותים בין המוחים למשטרה בכמה מוקדים, ונעצרו כ-71 מפגינים בחשד להפרות סדר. בהמשך, עדכנה המשטרה כי 45 מהם שוחררו. במקביל, התקיימו מחאות מרכזיות גם בנמל התעופה בן גוריון, מול נציגות ארה"ב בתל אביב ובקפלן. גם ביום חמישי האחרון, אלפי מפגינים מחו בכמה מוקדים ברחבי הארץ, כשההפגנה הגדולה שבהן התקיימה בזכרון יעקב בהשתתפות אלפי אזרחים.

הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023. איתן סלונים, אתר רשמי
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023/אתר רשמי, איתן סלונים
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023. איתן סלונים, אתר רשמי
הפגנות נגד המהפכה המשפטית בתל אביב, שבוע 28. 15 ביולי 2023/אתר רשמי, איתן סלונים

בשבוע האחרון התקיימו מחאות במקביל של פעילים תומכי הרפורמה שחסמו כניסות ויציאות של כמה קיבוצים ברחבי הארץ. ביום רביעי האחרון, תומכי הרפורמה המשפטית חסמו את הכניסות לקיבוצים עמיר שבצפון וגן שמואל שסמוך לחדרה, כתגובה על שיבושי התנועה במסגרת "יום ההתנגדות", שחל יום קודם לכן. שלושה בני אדם נעצרו בהפגנות התגובה של תומכי הרפורמה. ואילו ביום חמישי למחרת, עשרות תומכי המהפכה המשפטית חסמו את הכניסה והיציאה מהקיבוצים יקום ושפיים שבשרון.

המפגינים, שהתארגנו בקבוצות ווטסאפ שהקימו, חסמו את דרכי הכניסה והיציאה מהקיבוצים באמצעות רכבם. אחד המפגינים אמר: "נחסום אתכם כמו שאתם חוסמים אותנו - רק שזה יהיה בבית שלכם". מפגין נוסף, שתיעד את המחאה, הוסיף: "שיתחילו להבין מה זה חסימות כבישים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully