וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת סיום: ועדת החוקה תצביע בשבוע הבא על צמצום עילת הסבירות

13.7.2023 / 23:02

יו"ר הוועדה שמחה רוטמן הודיע לחבריה כי בכוונתו להתחיל להצביע על הצעת החוק לקריאה שנייה ושלישית ביום שני הקרוב. אלפי ההצבעות על ההסתייגויות שיגישו חברי האופוזיציה יימשכו יומיים או יותר. האישור הסופי בכנסת צפוי ביום שני, 24 בחודש - עוד לפני סיום כנס הקיץ

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

יו"ר ועדת החוקה, חבר הכנסת שמחה רוטמן, הודיע הערב (חמישי) לחברי הוועדה כי בכוונתו להתחיל להצביע על הצעת החוק לצמצום עילת הסבירות לקריאה שנייה ושלישית ביום שני הקרוב. מדובר באלפי הצבעות על הסתייגויות שצפויים להגיש חברי האופוזיציה והן עשויות להימשך יומיים או יותר.

בהתאם לכך, בקואליציה מתכננים להצביע על הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית ביום שני לאחר מכן, 24 לחודש, עוד קודם סיום כנס הקיץ של הכנסת. מועד ההצבעה עוד נתון לשינויים בהתאם להתקדמות של ועדת החוקה. ביום ראשון רוטמן יכנס את הוועדה לדיון אחרון לפני ההצבעות.

בהודעתו לחברי הוועדה כתב רוטמן כי "גם בדיון היום, שבא בהמשך ליתר הדיונים השבוע, נשמעו מומחים וחברי כנסת, כמו גם נציגי ארגונים ואזרחים. הדיון היה ארוך וממצה וזיקק היטב את נקודות המחלוקת וההסכמה בעניין החוק. הדיון ביום ראשון יהיה הדיון האחרון לפני הפצת הנוסח להסתייגויות. בדיון יוכלו חברי הכנסת לסכם את דעתם בנוגע לחוק. מאחר ובניגוד לרוב דיוני ועדת החוקה, מגיעים חברי כנסת רבים וכדי למנוע אי נעימויות ותלונות, אני מבהיר כי תינתן עדיפות בסדר הדוברים לחברי הוועדה, ולחברי כנסת שטרם התבטאו בנושא בוועדה, ככל שיגיעו".

הפגנה לאחר אישור בקריאה ראשונה של צמצום עילת הסבירות,תחנת רכבת סוקולוב כפר סבא 11 ביולי 2023. גבריאל מלצר, תמונות גולשים
הפגנה לאחר אישור בקריאה ראשונה של צמצום עילת הסבירות,תחנת רכבת סוקולוב כפר סבא 11 ביולי 2023/תמונות גולשים, גבריאל מלצר

במקביל לחקיקה בשני - יום התנגדות נוסף

במקביל, מוקדם יותר היום הודיעו ארגוני המחאה כי "בעקבות קידום החקיקה הדיקטטורית מצד הממשלה, בשני הקרוב, ה-17 ביולי, יתקיים יום התנגדות נוסף". מארגני המחאה קראו לציבור הרחב לצאת בהמוניו ולהשתתף ביום ההתנגדות במטרה לעצור את החקיקה.

ממארגני יום ההתנגדות, מסרו: "נתניהו וממשלת חורבן הבית מקרבים את ישראל לתהום. המחירים העצומים בתחומי הביטחון, הכלכלה, היחסים הבינלאומיים והקרע בעם כבר ברורים. מול כל הנזקים האלה רק האזרחים והאזרחיות ברחובות יכולים להציל את הדמוקרטיה הישראלית. זה הזמן להחרפת ההתנגדות, כדי שהבית לא יתפורר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully