וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רה"מ איבד הכרה ופונה לבית חולים; נתניהו: "מרגיש טוב, ביליתי בשמש בלי מים"

15.7.2023 / 16:49

רה"מ התמוטט בביתו והגיע בהכרה לשיבא, שם ערכו לו בדיקות לב ומוח. לפי לשכתו הן יצאו תקינות. נתניהו פרסם סרטון שבו אמר כי הוא מרגיש טוב, וטען כי התייבש. בבית החולים טענו כי הוא יישאר בהשגחה במחלקת לב בגלל גילו המבוגר

בוידאו: תיעוד: שיירת רה"מ בדרכה לפינויו לבית החולים שיבא תל השומר/ללא

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, פונה היום (שבת) לבית החולים שיבא - תל השומר, שברמת גן, לאחר שאיבד את הכרתו בביתו והתמוטט. לאחר מכן פרסם סרטון שבו הודה לצוותים הרפואיים שטיפלו בו, וסיפר: "ביליתי עם רעייתי בשמש, זה לא רעיון טוב". מלשכתו נמסר כי הוא יישאר במשך הלילה בבית החולים להמשך השגחה בהמלצת רופאיו. בבית החולים טענו כי הוא נשאר במחלקה הקרדיולוגית, למרות הטענות כי התייבש. מחר הוא יעבור בדיקות נוספות, בהן בדיקות גם ללב.

"אנחנו עוברים גל חום, ביליתי בכנרת בלי כובע ובלי מים", המשיך נתניהו. "אז קודם כל אני רוצה להודות לכם על הדאגה ולצוותים המצויינים בשיבא שקיבלו אותי. ברוך השם אני מרגיש מאוד טוב יש לי רק בקשה אחת מכם אנחנו עובדים גל חום במדינה, אז אני מבקש שתהיו פחות בשמש, תשתו יותר מים ושיהיה לכולנו שבוע טוב".

נתניהו חש בשעות אחר הצהריים כאבים בחזה, ולאחר בדיקה, הפרמדיק של היחידה לאבטחת אישים ביקש לפנותו לבית החולים. עם הגעתו, בבית החולים שיבא הזעיקו את מנהל המחלקה הקרדיולוגית. גורם בסביבתו הדגיש כי הוא נכנס לבית החולים בהכרה מלאה.

כמו כן, מקורות בבית החולים שיבא סיפרו לוואלה! שלאחר שאיבד את הכרתו, נתניהו התמוטט וראשו נחבט בחוזקה ברצפה. נתניהו עבר בבית החולים סדרת בדיקות ובהן הדמייה מוחית כדי לוודא שלא נגרם נזק כתוצאה מחבטת ראשו ברצפה ובנוסף, הערכה של אלקטרופיזיולוג (שמטפל בהפרעות בקצב הלב) בבית החולים.

ראש הממשלה בכננרת יום לפני שהתעלף בביתו 15 ביולי 2023. ללא, אתר רשמי
ראש הממשלה בכננרת יום לפני שהתעלף בביתו 15 ביולי 2023/אתר רשמי, ללא
אבנר נתניהו במרכז הרפואי שיבא - תל השומר, 15 ביולי 2023. ראובן קסטרו
אבנר נתניהו מחוץ לבית החולים שיבא - תל בשומר/ראובן קסטרו

בבית החולים שיבא מסרו כי ההחלטה להשאיר את נתניהו להשגחה התקבלה בשל גילו המבוגר של ראש הממשלה. במחלקה הקדיולוגית יש חדר מבודד שמאפשר לאבטח אותו באופן שלא פוגע בתפקוד בית החולים והוא קרוב למיון. כמו כן, הוסיפו כי הבדיקות הלבביות של נתניהו תקינות. עם זאת, בכירי הקרדיולוגים הוזעקו למחלקה: מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב פרופ' שלמה מטצקי, מנהל מרכז הלב, חזה וכלי דם פרופ' אהוד רענני. ומנהל המערך הקרדיולוגי פרופ' עמית שגב.

בלשכתו מסרו מוקדם יותר כי "ראש הממשלה בילה אתמול בכנרת שעות החום והיום התלונן על סחרחורת קלה. בהמלצת רופאו האישי, ד"ר צבי ברקוביץ, הגיע למיון המרכז הרפואי שיבא. הבדיקות הראשוניות יצאו תקינות ולא נמצא שום ממצא. ההערכה הראשונית היא התייבשות. בהמלצת הרופאים ראש הממשלה ממשיך לעבור בדיקות שגרתיות נוספות".

המרכז הרפואי תל השומר. ראובן קסטרו
המרכז הרפואי תל השומר/ראובן קסטרו
הכניסה לבית החולים תל השומר. ראובן קסטרו
הכניסה לבית החולים תל השומר/ראובן קסטרו

גורמים בסביבת ראש הממשלה הדגישו כי הוא לא צפוי לעבור בדיקות שיחייבו הכרזה על נבצרות ומינוי ממלא מקום. בשנים האחרונות, נתניהו לא מינה לעצמו ממלא מקום ועל כן במקרה שנבצר ממנו למלא את תפקידו מבחינה רפואית - בחוק אין מענה מיידי על כך. לפי חוק יסוד הממשלה, במקרה שבו נבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו זמנית ואף אחד מהשרים אינו מחזיק בתואר ממלא מקום ראש הממשלה, הממשלה צריכה להתכנס ולבחור ממלא מקום מבין השרים.

עם זאת, יש לראש הממשלה אפשרות להכריז על נבצרות זמנית לתקופה מוגבלת מראש ולהודיע לממשלה על ממלא מקום זמני על פי בחירתו - כך עשה בינואר האחרון כשביצע בדיקת גסטרו בטשטוש חלקי והודיע על נבצרות זמנית וממלא המקום היה השר לשעבר אריה דרעי.

יו"ר האופוזיציה, ח"כ יאיר לפיד, הגיב לפני זמן קצר למצבו של ראש הממשלה בחשבון הטוויטר שלו, וכתב: "מאחל לראש הממשלה נתניהו רפואה שלמה ובריאות טובה. תרגיש טוב". ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, כתב: "מאחל לראש הממשלה החלמה מהירה וחזרה לשגרה. המחאה תימשך גם הערב. כשיחזור, יימשך המאבק גם בו ובדרכו. אבל כעת, נאחל החלמה מהירה וחזרה לפעילות. העיקר הבריאות". גם יו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי, יו"ר מפלגת ישראל ביתנו אביגדור ליברמן וח"כ דוד ביטן שלחו איחולי החלמה.

בחודש אוקטובר בשנה שעברה, נתניהו הובהל לבית החולים שערי צדק בירושלים, משום שחש ברע במהלך תפילת יום כיפור בבית הכנסת בטרם יציאת הצום. בלשכתו של נתניהו מסרו אז ש"הוא עבר סדרת בדיקות במקום שיצאו תקינות". אולם בהחלטת רופאיו, הוא נשאר בבית החולים להשגחה רפואית במהלך הלילה, ושוחרר יום לאחר מכן. נתניהו צייץ בטוויטר לאחר אשפוזו: "מודה לכולכם על התמיכה והאהבה".

3
walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully