וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינוי רה"מ לבית החולים: נבדקת בעיה בהולכה החשמלית בלב

משנת 2020 לא פורסם דוח רפואי של רה"מ. אבל לנתניהו בעיית לב מוכרת של "הפרעות הולכה": חסמים בהולכה של חשמל בלב בין הפרוזדורים לבין חדרי הלב. הפרעות אלה אינן מסכנות חיים ומופיעות גם אצל אנשים בריאים, ללא מחלת לב מבנית

בוידאו: נתניהו אחרי שפונה לשיבא: "מרגיש טוב, ביליתי בשמש בלי כובע ומים - לא רעיון טוב"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

פינויו לבית החולים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, לאחר שהתעלף בביתו, אינו ביקורו הראשון במרכז הרפואי בשנה האחרונה. למעשה מדובר באשפוז השלישי במספר מאז תחילת 2022. כל האשפוזים, גם בשנים שלפני כן, של ראש הממשלה היו לפרקי זמן קצרים, והוא שב במהירות לתפקד. עם זאת, משנת 2020 לא פורסם דוח רפואי שנוגע אליו.

לראש הממשלה בעיית לב מוכרת מהשנים האחרונות של "הפרעות הולכה", מצב בו קיימים חסמים בהולכה של חשמל בלב, אך עדיין לא ברור אם זו הסיבה להגעתו לבית החולים. מקורן של ההפרעות האלה במערכת ההולכה החשמלית שבין הפרוזדורים לבין חדרי הלב. הפרעות אלה אינן מסכנות חיים ומופיעות גם אצל אנשים בריאים, ללא מחלת לב מבנית.

רה"מ בנימין נתניהו, ישיבת ממשלה, 12 במרץ 2023. רויטרס, עיבוד תמונה
בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, רויטרס

מכיוון שייתכן מאוד שאירוע כזה אולי קרה לראש הממשלה בעבר, כשפונה לבית החולים שערי צדק ביום כיפור האחרון עקב חולשה, ראש הממשלה יצטרך קרוב לוודאי לעבור בדיקת EPS, שתפקידה לאתר הפרעות בקצב הלב. הבדיקה מתבצעת נחשבת לבעלת רמת סיכון נמוכה ומביאה לתוצאות מירביות. בחלק מן המקרים ניתן אף לטפל בהפרעת הקצב כבר במהלך הבדיקה עצמה, ובכך למנוע מן המטופל הליכים רפואיים נוספים.

בדיקת EPS נדרשת כשאדם חווה סימפטומים שעלולים להצביע על הפרעה בקצב הלב, כמו למשל דופק מהיר או איטי מן הרגיל, כאבים בחזה, סחרחורת, בחילה או התעלפות. הבדיקה נמשכת מספר שעות. השלב הראשון הוא הזרקת חומר ההרדמה דרך צינור שהוכנס מראש לווריד. לאחר מכן, דרך וריד הירך (בדרך כלל) של המטופל מוחדר צינור דק (צנתר) או כמה צינורות בהתאם לצורך, המגיע עד ללב. הצנתר מתפקד כאלקטרודה ורושם את הפעילות החשמלית המתרחשת בלב, ובכך מסייע באבחון הפרעות קצב. בנוסף לפעולת האבחון, הצנתר, כאמור, מסוגל לבצע גם פעולה טיפולית במידה ויש בה צורך, הנקראת צריבה (אבלציה).

sheen-shitof

הסוד? שחיית חתירה

ביקור קצר בבריכה שינה לי את החיים - וגם לכם זה יקרה

בשיתוף TI SWIM
הכניסה לבית החולים תל השומר. ראובן קסטרו
הכניסה לבית החולים שיבא תל השומר. היום/ראובן קסטרו

בחודש ינואר האחרון עבר נתניהו בדיקת גסטרו בטשטוש חלקי. קודם לכן, בשנת 2022 התאשפז בנימין נתניהו פעמיים בבית החולים. ב-6 בפברואר הוא התאשפז לביצוע פרוצדורה רפואית קצרה של ריסוק אבן בשלפוחית, שעברה בהצלחה, והשתחרר באותו יום.

ב-5 באוקטובר, ביום כיפור הגיע נתניהו לבית החולים לאחר תפילה בבית הכנסת. לשכתו הודיעה כי הוא חש לא טוב בבית הכנסת בזמן תפילת נעילה. מהמרכז הרפואי נמסר אז כי נתניהו עבר סדרת בדיקות מקיפות, שיצאו תקינות, ונשאר להשגחה למשך הלילה. לאחר מכן נתניהו צייץ בטוויטר כי הוא מרגיש טוב. "מודה לכולכם על התמיכה והאהבה", כתב.

נתניהו שוחרר מבית החולים שערי צדק בירושלים לאחר שתוצאות הבדיקות שביצע יצאו תקינות. "נתניהו שב לפעילות מלאה וכבר בדרכו לצעידת הבוקר שלו", נכתב בהודעה שמסרה הלשכה. בנובמבר 2020 עבר נתניהו בדיקה שגרתית במערכת העיכול, שהייתה תקינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully