וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעיר שאיים לשרוף תנ"ך בשבדיה חזר בו: "ניסיתי למשוך תשומת לב"

אחמד עלוש בן ה-32 שתכנן לשרוף את התנ"ך מול השגרירות הישראלית בשטוקהולם, התראיין לתקשורת המקומית והזרה, והודה כי רק ניסה למשוך תשומת לב וכי אין בכוונתו לשרוף את התנ"ך. "בתור מוסלמי, אני לא שורף ספרים", אמר

בווידאו: בעקבות שריפת הקוראן: מפגינים דרכו על דגלי גאווה בבגדאד/רויטרס

אחמד עלוש, הצעיר בן ה-32 משבדיה, שתכנן לשרוף את התנ"ך מול השגרירות הישראלית בשטוקהולם, התראיין היום (שבת) לתקשורת המקומית והזרה, והודה כי רק ניסה למשוך תשומת לב וכי אין בכוונתו לשרוף את התנ"ך. "בתור מוסלמי, אני לא שורף ספרים", אמר והמשיך לדבר נגד שריפת ספרי דת.

אמש, המשטרה המקומית אישרה לקיים הפגנה מחוץ לשגרירות ישראל בשטוקהולם שבה יישרף ספר תנ"ך. הקהילה היהודית במדינה אמרה כי היא עודכנה על ההחלטה, המגיעה ימים אחרי שהצתת ספר קוראן מחוץ למסגד בעיר זכתה לגינויים נרחבים ברחבי העולם, כולל בישראל.

"זהו צעד בזוי ומלא שנאה שאותו אנחנו מגנים בתקיפות", אמרו בארגון JUS. "כפי שכבר אמרנו בעבר, יש דרכים ראויות יותר להביע את חופש הביטוי מאשר השחתת ספרי קודש". הרשויות בשבדיה הדגישו כי הן מגנות שריפת ספרי קודש, אך חופש הביטוי במדינה הוא זכות מוגנת בחוקה גם במקרים כאלו.

שריפת ספר קוראן בהפגנה מחוץ לשגרירות טורקיה בשטוקהולם, שבדיה, 21 בינואר 2023. רויטרס
שריפת ספר קוראן בהפגנה מחוץ לשגרירות טורקיה בשטוקהולם, שבדיה, 21 בינואר 2023/רויטרס

הנשיא יצחק הרצוג גינה את החלטת הרשויות בשבדיה. "כנשיא מדינת ישראל, גיניתי את שריפת הקוראן המקודש למוסלמים בכל העולם, שהתרחשה בשבדיה, וליבי נחרד כעת מהכוונה לשרוף שם את התנ"ך - ספר הספרים הנצחי של העם היהודי". הוא כתב, "השחתת קודשיהן של דתות ואמונות אינה עדות לחופש ביטוי. זו הסתה בוטה ומעשה של שנאה הפוגע ברגשות ובאמונות של בני אדם בכל העולם. משפחת העמים צריכה לגנות בחריפות ולהיאבק נגד מעשים מבזים כאלה".

שגריר ישראל בשבדיה, זיו נבו קולמן, הוסיף: "מגנה מכל וכל את שריפת ספרי קודש המקודשים לכל דת, כמעשה של שנאה וחוסר כבוד, שאין לו שום קשר לחופש הביטוי", מסר. יו"ר ועדת הכספים ח"כ משה גפני שוחח עם שר החוץ אלי כהן וביקש ממנו לפעול בנושא: "זהו מעשה מביש ואסור לנו לאפשר זאת, כולי תקווה שנצליח למנוע זאת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully