וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עשרות לבנונים חצו את גבול ישראל-לבנון - צה"ל ירה כדי להרחיק אותם

15.7.2023 / 12:56

רק לאחר שכוח צה"ל הוקפץ למקום וביצע ירי, הלבנונים, ביניהם גם חבר פרלמנט - נסוגו. קודם לכן, הלוחמים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות לאחר שהם סירבו להתפנות מהמרחב. גורם צבאי הגדיר את האירוע כ"פרובוקציה לבנונית" | צפו בתיעוד

תיעוד מהמהומות בגבול ישראל-לבנון. 15 ביולי 2023/לפי סעיף 27א' לחוק זכויות יוצרים

כעשרים לבנונים, ביניהם גם חבר פרלמנט מקומי, חצו אתמול (שבת) את הקו הכחול במרחב הר דב שבגבול ישראל-לבנון, ונכנסו לשטחה הריבוני של מדינת ישראל. רק לאחר שכוח צה"ל הוקפץ למקום וביצע ירי הרחקה - הם נסוגו.

תחילה, הלבנונים החלו ליידות אבנים לכיוונם של הכוחות שהיו במקום. לאחר מכן, הלוחמים השתמשו באמצעים לפיזור הפגנות, מאחר והלבנונים סירבו להתפנות מהמרחב. גורם צבאי הגדיר את האירוע כ"פרובוקציה לבנונית". בשלב זה שורר במקום שקט.

הפרת הסדר האלימה והחצייה לשטח ישראל מצטרפים לשורת אירועים בחודשים האחרונים שמוביל חיזבאללה נגד צה"ל במרחב הגבול. בתקופה האחרונה, בין היתר, הארגון חיבל בגדר ההפרדה, וגם - בתעלות ובפעילות ההנדסית של עוצבת הגליל. אתמול, הושחתה ונגנבה מצלמה ישראלית שהותקנה על החומה בגבול.

תיעוד מהתקרית בגבול ישראל-לבנון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מזירת האירוע בגבול ישראל-לבנון/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
תיעוד מהתקרית בגבול ישראל-לבנון. תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים
לוחמי צה"ל, תמונה שהתפרסמה בתקשורת הלבנונית/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

ככלל, בשבועות האחרונים, אירעו כמה וכמה הפרות סדר אלימות באזור הגבול בין המדינות, במהלכן פעילי הארגון הרבו לחצות את הגבול לשטח ישראל. כמו כן, חיזבאללה הקים אוהלים בשטח הישראלי, הפיל רחפנים ישראליים וניסה להחדיר רחפנים לשטח ישראל. זאת, לצד שיגור רקטות ושיגור טיל נ"ט לעבר ישראל.

גורם ביטחוני אמר לוואלה! כי חיזבאללה מפעיל אזרחים לבנונים בתגובה לפעילות ההנדסית של צה"ל, מפר את השקט באזור תוך שהוא מזלזל בהחלטת מועצת האו"ם 1701, בפעילות יוניפי"ל ובריבונות הישראלית.

עוד אמר הגורם כי ישראל העבירה מסרים חריפים דרך גורמים דיפלומטיים ביניהם גם גורמי או"ם, לפיהם צבר האירועים הללו עלולים להצית חיכוך בגבול. גורם צבאי אחר התייחס לתקרית ואמר: "צה"ל ערוך לכל תרחיש, המצב בשליטה. החיים מתנהלים בשגרה בצפון, אין איום לא על אזרחים ולא על חיילים. מדובר בפרובוקציות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully