וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פעילי חיזבאללה ניסו לחבל בגדר הגבול עם ישראל והורחקו על ידי אמצעי שהוטמן מראש

כוחות הביטחון הוקפצו לזירה בה זוהתה התקרבות לגדר הגבול, זיהו חשודים במעשה - וביצעו פעולות להרחקתם באמצעי פעולה חדשים. בתיעוד מהתקרית נראים שני בני אדם מתקרבים לאזור המכשול ובורחים ברקע פיצוץ. לדברי גורמים בלבנון, מדובר בפעילים בארגון הטרור

חשודים מתקרבים לגדר גבול לבנון ומנסים לחבל במכשול, 12 ביולי 2023/דובר צה"ל

כוחות צה"ל בגבול לבנון הוקפצו היום (רביעי) לשתי נקודות במרחב גדר הגבול עקב שמיעת פיצוצים. גורם ביטחוני סיפר לוואלה! כי החשודים התקרבו לגדר מצד לבנון וככל הנראה מדובר בפעילי חיזבאללה. החשודים ניסו לחבל במכשול הגבול והם נפגעו מאמצעי לא קטלני שהוטמן מראש על ידי צה"ל בכמה נקודות.

החשודים התקרבו לגדר הגבול בכמה נקודות. באזור זרעית התקרבו הפעילים ככל הנראה לגבול מול זרעית - ושם הופעל מולם האמצעי החדש. האירוע השני התרחש מול מטולה - שם חשודים העילו זיקוקים, שכתוצאה מהדלקתם פרצה באיזור שריפה ומוקשים התפוצצו בשטח לבנון. כוחות צה"ל ירו באוויר על מנת להרחיק את החשודים מהגדר.

בכלי תקשורת לבנוניים דווח כי פעילי חיזבאללה עם דגל הארגון הציתו אש מול הגדר באזור מטולה, לציון יום השנה לפרוץ מלחמת לבנון השנייה שחל היום. לפי אל-ערביה ורויטרס, שציטטו גורמים לבנוניים, כמה פעילי חיזבאללה נפצעו בתקרית.

מצה"ל נמסר כי "כוחות צה"ל זיהו אותם באופן מיידי והשתמשו באמצעים על מנת להרחיקם. זהות החשודים לא ידועה. צה"ל ימשיך לפעול על מנת למנוע כל הפרה של ריבונות מדינת ישראל ופגיעה בגדר הגבול".

גזרת הר דב. הגדר המקיפה את נתיב העלייה. אמיר בוחבוט
גבול לבנון/אמיר בוחבוט

היום מצויין יום השנה ה-16 לפרוץ מלחמת לבנון השנייה. לרגל ציון יום פרוץ המלחלמה, מרכז "עלמא" למחקר האתגרים הביטחוניים של ישראל בזירה הצפונית חשפו אתר הצבאי בזבקין שבדרום לבנון, שבו התאמנו מחבלי חיזבאללה על חטיפת הלוחמים אוהד גלודווסר ואלדד רגב. החשיפה הגיעה הגיעה בעקבות סרטון שפרסם חיזבאללה מוקדם יותר השנה.

ברקע המתיחות הגואה באזור, בשבוע שבר שוגר משטח לבנון לעבר ישראל טיל נ"ט. הטיל נפל בכפר רג'ר שעל הגבול. לפי גורם ביטחוני, חוליה פלסטינית אחראית על השיגור, ומערכת ההתרעה לא הופעלה בעקבותיו. בתגובה לשיגור, צה"ל תקף בירי ארטילרי את האזור שממנו שוגר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully