וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

16 שנים ללבנון השנייה: נחשף אתר האימונים של חיזבאללה לחטיפת הלוחמים הישראלים

עודכן לאחרונה: 12.7.2022 / 11:25

בעקבות תיעוד שהפיץ ארגון הטרור בשנה האחרונה, הצליחו חוקרי "עלמא" לחשוף אתר צבאי סגור בדרום לבנון שבו נבנה מודל דומה במיוחד לנקודה שבה נחטפו חיילים ישראלים. בסרטון נראה מורניה כשהוא מסביר למחבלים כיצד להשלים את המשימה

בווידאו: חיזבאללה חושף את ההכנות לחטיפת גולדווסר ורגב במלחמת לבנון השנייה/תיעוד ברשתות חברתיות ערביות

לציון יום השנה ה-16 לפרוץ מלחמת לבנון השנייה נחשף היום (שלישי) האתר הצבאי בזבקין שבדרום לבנון, שבו התאמנו מחבלי חיזבאללה על חטיפת הלוחמים אוהד גלודווסר ואלדד רגב. חשיפת מרכז "עלמא" למחקר האתגרים הביטחוניים של ישראל בזירה הצפונית, הגיעה בעקבות סרטון שפרסם חיזבאללה מוקדם יותר השנה.

בתיעוד שהפיץ ארגון הטרור נראה מפקד הזרוע הצבאית עימאד מורניה, שחוסל שנתיים לאחר מכן בפיצוץ מסתורי בדמשק שיוחס לישראל, כשהוא מתדרך את לוחמי יחידת "רדואן" לקראת החטיפה. במקום נבנה מודל, שהיה אמור לדמות ולהכין את המחבלים לחטיפת חיילים ישראלים.

השטח הצבאי של חיזבאללה ליד זבקין בדרום לבנון בו תועד עימאד מורניה כשהוא מתדרך את לוחמי יחידת רדואן של הארגון במודל לקראת חטיפת אהוד גולדווסר ואלדד רגב. מכון עלמא, אתר רשמי
השטח הצבאי הסגור שבו התאמנו על חטיפת החיילים הישראלים/אתר רשמי, מכון עלמא

ראש מחלקת המחקר במרכז "עלמא", טל בארי, סיפר כי "לאחרונה חשפנו שבעה אתרים צבאיים של חיזבאללה בדרום לבנון שבהם מתאמנים או מאחסנים אמצעי לחימה. גילינו תמונה שקפצה לנו כמקושרת למיקום בדרום לבנון. הבנתי שזה מהאימון שלהם לפני החטיפה בשנת 2006 וחיברנו אותה לסרטון". לדברי בארי, ניתוח חומרים חדשים יחד עם הסרטון של חיזבאללה הביא לאיתור השטח הצבאי הסגור.

בסרטון נראה אימון בשטח שבו יש עיקול חד בכביש עליו נוסע ג'יפ, וצמחיה שדומה באופן קיצוני למתאר הגיאוגרפי שבו תקף חיזבאללה את הרכב של גולדווסר ורגב. בנוסף, ניתן לראות סרט סימון לבן שמדמה את גדר הגבול שחצו לוחמי חיזבאללה. מורניה גם נראה היטב מתדרך את הכוחות כיצד לירות על הג'יפ, היכן לבחור את נקודת הירי כנקודת תורפה. עוד הסביר איך להסתער על הג'יפ, לירות עליו ולסחוב את גופות הנפגעים. "מה שעזר לי להבין שזה מורניה זה גם הכובע התואם, הבגדים, וזיהינו את המיקום הספציפי בשטח", הוסיף בארי.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
מורניה. מכון עלמא, אתר רשמי
העריכו שחטיפה עשויה לקרות. עימאד מורנייה/אתר רשמי, מכון עלמא

מהסרטון, כפי שהפיץ חיזבאללה, ניתן להבין היטב כי אימון החטיפה בוצע בחורף, חודשים ארוכים לפני האירוע. בזמן הזה ניסה המודיעין הישראלי להתחקות אחר הפעילות של ארגון הטרור ומפקדים בכירים בצה"ל, כולל בדרגי השטח, העריכו שחטיפה עשויה לקרות, ולכן דרשו תגבור לאורך הגבול. עם זאת, לא היה מידע מדויק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully