וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה קורה כשראש הממשלה מתאשפז: כל התרחישים

חוק יסוד הממשלה אומר שבמקרה שבו נבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו זמנית, ואף אחד מהשרים אינו מחזיק בתואר מ"מ ראש הממשלה, הממשלה צריכה להתכנס ולבחור ממלא מקום מבין השרים. עם זאת, ראש הממשלה לא צפוי לעבור בדיקות שיחייבו הכרזה על נבצרות ומינוי ממלא מקום

בוידאו: נתניהו אחרי שפונה לשיבא: "מרגיש טוב, ביליתי בשמש בלי כובע ומים - לא רעיון טוב"/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

האשפוז של נתניהו, לאחר שהתעלף בביתו בקיסריה היום (שבת) מעורר את השאלה מה הפרוצדורה במקרה שהוא אינו יכול לתפקד כראש ממשלה. באופן עקרוני, בישראל קיים תואר "ממלא מקום ראש הממשלה", שבשונה מ"סגן ראש הממשלה" ו"משנה לראש הממשלה" הוא תואר בעל משמעות סטטוטורית. הנושא בתואר זה אמור למלא את מקום ראש הממשלה במקרה של מחלה, היעדרות מהארץ או חלילה פטירה.

אולם בהתאם לחוק הנבצרות שאושר בכנסת במרץ האחרון, רק ראש הממשלה יכול להודיע על יציאתו לנבצרות מסיבות רפואיות ובמידה והוא אינו יכול להכריז בעצמו על נבצרותו נדרשת הצבעה בממשלה ובכנסת שבה מתחייב רוב של 3/4 משרי הממשלה ו-2/3 בוועדת הכנסת. נתניהו, לפי שעה לא מינה לעצמו ממלא מקום בשנים האחרונות, ועל כן במקרה שנבצר ממנו למלא את תפקידו מבחינה רפואית, אין מענה מיידי בחוק. עם זאת, הוא לא צפוי לעבור בדיקות שיחייבו הכרזה על נבצרות.

לפי חוק יסוד הממשלה במקרה שבו נבצר מראש הממשלה למלא את תפקידו זמנית ואף אחד מהשרים אינו מחזיק בתואר ממלא מקום ראש הממשלה, הממשלה צריכה להתכנס כאמור ולבחור ממלא מקום מבין השרים. אולם, יש לראש הממשלה אפשרות להכריז מראש על נבצרות זמנית לתקופה מוגבלת ולהודיע לממשלה על ממלא מקום זמני על פי בחירתו. כך עשה בינואר האחרון כשביצע בדיקות רפואיות והודיע על נבצרות זמנית וממלא המקום היה השר לשעבר אריה דרעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully