וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלנט: הקריאות לסרבנות מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו

שר הביטחון יצא נגד איומי אנשי המילואים להפסיק את שירותם בעקבות קידום המהפכה המשפטית: "השאירו את הפוליטיקה מחוץ לצבא, אין לנו צבא אחר להישען עליו, עלינו לדאוג להשאירו מלוכד". מחאת "אחים לנשק": "אם אתה רוצה לעצור את מלחמת האחים - תעצור את החקיקה"

גלנט: הקריאות לסרבנות מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו/מערכת וואלה!

שר הביטחון יואב גלנט התייחס הערב (שלישי) לאיומים של אנשי מילואים להפסיק את שירותם בשל קידום המהפכה המשפטית, ואמר כי "הקריאות הנשמעות בימים אלו לעידוד סרבנות ולהפסקת ההתנדבות של משרתי מילואים מאיימות על אחדות השורות מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו". את הדברים אמר בטקס 50 שנה למלחמת יום כיפור.

"עוצמתו של צה"ל, בעבר וכיום, נשענת על אחדות שורותיו. על אותם לוחמים - ממפקד הטנק ועד למפקד האוגדה - שהבינו את גודל השעה והתייצבו נכונים יחד לכל משימה, מאוחדים אל מול המטרה", הוסיף שר הביטחון. "גם בימינו, המפתח להצלחה במשימותינו טמון באחדות שורותינו למול אויבינו".

"אני קורא לאנשי הציבור מימין ומשמאל - השאירו את הפוליטיקה מחוץ לצבא", אמר. "הסרבנות פוגעת בצה"ל, במערכת הביטחון ובביטחון ישראל. צה"ל הוא כלי המגן המקנה חיים למדינת ישראל. על כולנו לגנות סרבנות או קריאות לסרבנות, ולזכור היטב - לכולנו גורל אחד. אנשים אחים אנחנו. צה"ל הוא הצבא של כולנו. אין לנו צבא אחר להישען עליו, עלינו לדאוג להשאירו מלוכד ולהותירו מחוץ לכל מחלוקת".

גלנט בטקס 50 שנה למלחמת יום כיפור, הקריאות לסרבנות מסוכנות ומהוות פרס לאויבנו. ללא, אתר רשמי
"פרס לאויבנו". גלנט/אתר רשמי, ללא

אנשי מחאת "אחים לנשק" הגיבו לנאום גלנט ומסרו כי "אם אתה רוצה לעצור את מלחמת האחים - תעצור את החקיקה. צבא עם יש רק בדמוקרטיה". יוצאי מערך המבצעים המיוחדים תקפו את גלנט בעקבות נאומו: "אל תטיף לנו על פגיעה בביטחון. מי שפוגע בביטחון ישראל הוא אתה, שתומך בדיקטטורה ובריסוק מערכת המשפט. הדיבורים החלולים שלך לא עובדים עלינו. הילדים של רוטמן, סוכות, גולדקנופף ודרעי יבצעו מבצעים מיוחדים, תסתדרו לבד".

יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ תמך בקריאת גלנט אך הוסיף כי "צה"ל הוא צבא העם, וכשהעם נקרע - גם צה"ל נקרע והביטחון נפגע. אל מול אתגרי הביטחון האדירים - האחריות של גלנט כשר הביטחון היא לדאוג גם לאחדות העם שמרכיב את הצבא. בצה"ל לימדו את כולנו לא רק על אחדות השורות - אלא גם על אומץ לב. זה מה שחסר היום יותר מכל אצל חברי הכנסת האחראים בליכוד, שמבינים שקידום החקיקה פוגע לא רק בדמוקרטיה - אלא גם בביטחון ישראל, במעמדה המדיני, בחוסנה הכלכלי ובסולידריות החברתית".

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
מחאת המילואימניקים אחים לנשק, 16.5.2023. מחאת המילואימניקים אחים לנשק, באדיבות המצולמים
"צבא עם יש רק בדמוקרטיה". מחאת "אחים לנשק", ארכיון/באדיבות המצולמים, מחאת המילואימניקים אחים לנשק

זמן קצר קודם לכן, בעקבות אישור צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה, הודיעו כמה לוחמי שייטת 13 במילואים, שהיו אמורים בקרוב להתגייס לשירות מילואים, כי לא יגיעו עד להודעה חדשה לשירות ביחידה.

מוקדם יותר היום נפגשו מאות טייסים פעילים במילואים על מנת לבחון דרכי פעולה נגד תהליכי החקיקה של הממשלה, בצל אישור צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה. הטייסים נפגשו יחד עם משרתי מילואים, בהם ממערך הבקרה, מהיחידות המיוחדות של החיל, מההגנה האווירית ומפעילי כלי טיס לא מאוישים.

גורם המצוי בתהליך אמר לוואלה! כי "יש היה צורך בפגישה היום כדי להשיב על השאלה מה נכון לעשות עכשיו. אין כוונה היום להוציא מכתב", הבהיר. לדברי טייסי מילואים פעילים שתקפו לאחרונה יעדים במזרח התיכון, ההתארגנויות השונות במחאה מפעילים עליהם "לחצים כבדים" לפעול נגד החקיקה בגלוי, ולהודיע שיפסיקו להתנדב לשירות מילואים.

לוחמי שייטת 13. ראובן קסטרו
לוחמים בשייטת 13. למצולמים אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

קודם לכן, מפקד חיל האוויר, האלוף תומר בר, כינס 40 אנשי צוות אוויר במילואים, שנבחרו לייצג מאות טייסים, לשיחה על המהפכה המשפטית והחשש מסרבנות. כבר בפתח דבריו הזהיר מסרבנות שעלולה לפגוע בצה"ל והתחייב לטפל בה ביד קשה. הטייסים יצאו בתחושה כי בר יכול לפעול ולהעביר את המסרים שלהם לרמטכ"ל ולדרג המדיני כדי לעצור את החקיקה, "למרות שהוא בין הפטיש לסדן".

גורם נוסף המצוי בפרטים אמר כי "הטייסים מודעים למשמעות של אי התייצבות. מצד אחד רוצים להציל את הדמוקרטיה, מצד שני לא רוצים לפגוע בביטחון. לא ברור מתי יצטרפו למחאות בצורה גלויה וברורה. עד לרגע הזה החליטו לא לפעול. זו מחאה מהסוג שמפעילים פעם אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully