וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיסול מסתורי ברוסיה: מפקד לשעבר בצי נורה למוות בזמן ריצת הבוקר

סטניסלב רז'יצקי, שפיקד על צוללת בים השחור, נורה למוות בעיר קרסנודר. לפי ההערכות, האחראים לחיסול השתמשו במידע שהעלה לאפליקציה כדי לגלות את המסלול והזמנים הקבועים שלו. "חוסל", נכתב במאגר שמות אוקראיני, שבו מופיעים רוסים הנאשמים בפשעי מלחמה

עשן בשמי מוסקבה בזמן מתקפת מל"טים אוקראינית/טלגרם

איש צבא רוסי, שהופיע ברשימה השחורה של אוקראינה כפושע מלחמה, נורה למוות על ידי אלמוני בזמן בריצת הבוקר שלו. ועדת החקירה של רוסיה, החוקרת פשעים חמורים, אמרה שסטניסלב רז'יצקי, בן 42, נורה אתמול בבוקר בעיר קרסנודר שבדרום המדינה.

כתובתו ופרטים אישיים של רז'יצקי הופיעו באתר האוקראיני Myrotvorets (עושה שלום), מאגר מידע עצום ולא רשמי עצום של אנשים המוגדרים כאויבי אוקראינה. היום כבר נכתבה המילה "מחוסל" באותיות אדומות על תמונתו באתר.

אנטון גרשצ'נקו, יועץ של שר הפנים האוקראיני, צייץ בטוויטר כי התקשורת הרוסית מפנה אצבע מאשימה לאוקראינה, אך לא נתן תשובה אם מדובר בחשד מוצדק. "עד כה המשטרה הרוסית לא הצליחה למצוא מצלמת מעקב אחת שתיעדה את ביצוע הפשע. החיפוש נמשך", אמר גרשצ'נקו.

"באזה", ערוץ טלגרם רוסי המקורב לשירותי הביטחון, אמר שהרוצח יכול היה לעקוב אחר תנועותיו של רז'יצקי דרך אפליקציה שבה פרסם פרטים על מסלול הריצה הקבוע שלו וכמה זמן נדרש לו כדי ללהשלים אותו.

איש צבא רוסי שחוסל בזמן ריצת בוקר 11 ביולי 2023. מתוך רשתות חברתיות, אתר רשמי
רוסיה מאשימה את אוקראינה בשורת חיסולים בשטחה. רז'יצקי/אתר רשמי, מתוך רשתות חברתיות

התקשורת הרשמית ברוסיה ובלוגרים העוסקים במלחמה באוקראינה דיווחו שרז'יצקי היה סגן ראש מערך הגיוס הצבאי בעיר ופיקד בעבר על הצוללת "קרסנודר" בים השחור. לפי הדיווחים, הוא נורה ארבע פעמים בגב ובחזה ומת במקום.

לפי משרד ההגנה הרוסי, קרסנודר היא צוללת שנבנתה עבור צי הים השחור ונועדה "להילחם בספינות ובצוללות, להטיל מוקשים ולבצע משימות סיור".

ערוץ טלגרם של כוחות פרטיזנים פרו-אוקראיניים, שקיבלו אחריות על מאות פעולות חבלה בתוך שוח רוסיה, דיווח -מבלי לספק הוכחות - כי רז'יצקי היה חשוד במעורבות במתקפת טיל שיוט ששוגר מצוללת ביולי 2022 לעבר העיר ויניציה ושבה נהרגו לפחות 23 בני אדם, בהם ילדה בת ארבע.

לפחות שתי דמויות רוסיות אחרות התומכות במלחמה שהופיעו במאגר המידע ב-Myrotvorets חוסלו בתוך רוסיה מאז תחילת המלחמה בפברואר 2022. העיתונאית דריה דוגינה נהרגה באוגוסט מפיצוץ מטען ברכבה והבלוגר תומך המלחמה ולאדלן טטרסקי נהרג בפיצוץ מטען בבית קפה בסנט פטרסבורג באפריל האחרון.

רוסיה האשימה את אוקראינה בתקיפות אלו, בעוד שקייב הכחישה את מעורבותה ורמזה שמדובר במאבקי כוחות פנימיים ברוסיה. עם זאת, גורמים אמריקניים העריכו כי אוקראינה אכן אחראית לחלק מהחיסולים ופעולות החבלה בתוך שטחה של רוסיה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully