וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוחמים בשייטת 13 במילואים הודיעו: "לא נתייצב עד להודעה חדשה"

11.7.2023 / 19:50

לוחמים שהיו אמורים להגיע למילואים הודיעו למפקדיהם כי לא יגיעו לשירות ביחידה עד להודעה חדשה בשל המשך קידום המהפכה המשפטית. "לא מדובר בפעילות מבצעית", מסר גורם צבאי. מדובר צה"ל טרם נמסרה תגובה

בווידאו: יוצאי שייטת 13 מפגינים מול הבית של יואב גלנט, נגד המהפכה המשפטית/שימוש לפי סעיף 27 א׳ לחוק זכויות יוצרים

מספר לוחמי שייטת 13 במילואים שהיו אמורים בקרוב להתגייס לשירות מילואים הודיעו היום (שלישי) למפקדיהם כי לא יגיעו עד להודעה חדשה לשירות ביחידה על רקע המחאה נגד המהפכה המשפטית.

גורם צבאי רשמי מסר לוואלה!: "הם הוזמנו לשירות מילואים לצורכי גדנ"ע ימי. לא מדובר בפעילות מבצעית. הפעילות תתקיים למרות כמתוכנן". טרם נמסרה תגובת דובר צה"ל.

לוחמי שייטת 13. ראובן קסטרו
לוחמים בשייטת 13. למצולמים אין קשר לכתבה/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום נפגשו מאות טייסים פעילים במילואים על מנת לבחון דרכי פעולה נגד תהליכי החקיקה של הממשלה, בצל אישור צמצום עילת הסבירות בקריאה ראשונה. הטייסים נפגשו יחד עם משרתי מילואים, בהם ממערך הבקרה, מהיחידות המיוחדות של החיל, מההגנה האווירית ומפעילי כלי טיס לא מאוישים.

גורם המצוי בתהליך אמר לוואלה! כי "יש היה צורך בפגישה היום כדי להשיב על השאלה מה נכון לעשות עכשיו. אין כוונה היום להוציא מכתב", הבהיר. לדברי טייסי מילואים פעילים שתקפו לאחרונה יעדים במזרח התיכון, ההתארגנויות השונות במחאה מפעילים עליהם "לחצים כבדים" לפעול נגד החקיקה בגלוי, ולהודיע שיפסיקו להתנדב לשירות מילואים.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
מחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית. יונתן זינדל, פלאש 90
מחאת המילואימניקים נגד המהפכה המשפטית/פלאש 90, יונתן זינדל

היום מפקד חיל האוויר האלוף תומר בר כינס 40 אנשי צוות אוויר במילואים, שנבחרו לייצג מאות טייסים, לשיחה על המהפכה המשפטית והחשש מסרבנות. כבר בפתח דבריו הזהיר מסרבנות שעלולה לפגוע בצה"ל והתחייב לטפל בה ביד קשה. הטייסים יצאו בתחושה כי בר יכול לפעול ולהעביר את המסרים שלהם לרמטכ"ל ולדרג המדיני כדי לעצור את החקיקה, "למרות שהוא בין הפטיש לסדן".

גורם נוסף המצוי בפרטים אמר כי "הטייסים מודעים למשמעות של אי התייצבות. מצד אחד רוצים להציל את הדמוקרטיה, מצד שני לא רוצים לפגוע בביטחון. לא ברור מתי יצטרפו למחאות בצורה גלויה וברורה. עד לרגע הזה החליטו לא לפעול. זו מחאה מהסוג שמפעילים פעם אחת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully