וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המפכ"ל שבתאי: "אי אפשר לדבר בפרחים למי שמסרב להתפנות"

בעקבות ריבוי החיכוכים בין שוטרים למפגינים במהלך המחאה, המפכ"ל הבהיר כי זכות המחאה מכובדת וטען כי הטענות על דוחק בנתב"ג הן "מצג שווא". על פגיעות מפגינים מסוסים: "מי שרואה פרש - שיתרחק, מפגין לוקח על עצמו סיכון להיפגע". ומה אמר על תמונה ישנה של סוס שנפגע?

יום השיבושים: מחאות נגד המהפכה המשפטית ברחבי הארץ/תיעוד ברשתות חברתיות לפי סעיף 27 א' לחוק זכויות יוצרים

מפכ"ל המשטרה קובי שבתאי התייחס הערב (שלישי) ליום ההפגנות ברחבי הארץ ולעימותים בין מפגינים לשוטרים במהלך היום והודף את הטענות לאלימות יתרה מצד המשטרה. "לא הגזמנו. המדיניות אותה מדיניות בכל הארץ. יש מקומות שציר נחסם ומבקשים מאנשים לפנות והם לא מתפנים ונותנים להם זמן סביר והם מתעקשים להישאר, זה השלב שמתחילים לפעול במדרג. אני יכול להראות את כל ההנחיות. שום דבר לא השתנה מאז החלו ההפגנות לפני 27 שבועות", אמר שבתאי בריאיון לרשת ב'.

הערב המפכ"ל בעדכון לתקשורת: היום עברנו יום מאתגר. טיפלנו בלמעלה מ-100 מוקדי מחאה. הצלחנו לשמור על חופש המחאה ולשמור על האיזון עם חופש התנועה. גם בנתב"ג שום טיסה לא התעכבה".

שבתאי הוסיף: "גם היום היו תמונות ומקומות שבהם הציבור לא נשמע להנחיות המשטרה ונאלצנו לפעול לפי דין לפיזור ההפגנות". עם זאת, הוא הכחיש שחל שינוי במדיניות המשטרה ביחס להפגנות ושמדובר בהקשחה של האכיפה.

מפכ"ל המשטרה רב-ניצב קובי שבתאי. רויטרס
המפכ"ל שבתאי/רויטרס

המפכ"ל אמר עוד: "אנו מכבדים את המוחים ומאפשרים את זכות המחאה. כשיש תקיפת שוטרים ויש חסימת ציר ואנשים מסרבים להתפנות, אי אפשר לדבר אליהם בפרחים. מי שרואה פרש - שיתרחק. נתנו מספיק זמן להתרחק. רואים מכת"זית, שיתרחק. מי שמחליט שהוא לוקח על עצמו את הסיכון להיפגע מאותם אמצעים, הוא זה שלוקח על עצמו את הסיכון. יש פה מוטיבציה כזו או אחרת לייצר תמונות".

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
מכת"זית במהלך הפגנה נגד המהפכה המשפטית, נתיבי איילון, 11 ביולי 2023. ניב אהרונסון
מכת"זית בפעולה היום בתל אביב/ניב אהרונסון

לגבי הטענות לדוחק בנתב"ג השיב שבתאי: "אני עוקב ושוחחתי עם מפקד מחוז מרכז ורואה מה קורה בנתב"ג. מייצרים פה מצג שווא. יש דוחק באזור שמתרכזים מול הפתח. אם הם יילכו לצדדים יש מרווח וכמה צעדים אחורה. הם לא חייבים להצטופף. הפקנו לקחים מהאירוע הקודם. יש שרוול. מי שיורד מהרכבת נכנס לתוך שרוול. הבאים לטיסות מופנים לכיוון הטרמינל ויכולים לעלות בצורה חלקה. משתתפי המחאה מובלים לשרוול למתחם".

יום השיבושים: הפגנה נגד המהפכה המשפטית נתב"ג . 11 ביולי 2023. ראובן קסטרו
ההפגנה בנתב"ג/ראובן קסטרו

מוקדם יותר היום הופצה ברשתות החברתיות תמונה של סוס משטרתי שנפגע בעינו. המפכ"ל התייחס בתדרוך מוקדם יותר היום לעניין ואמר כי ראה "תמונות של פרשים שנפגעו וסוס שכמעט הוציאו לו עין".

לאחר שאחד הכתבים העיר לו וסיפר כי התמונה היא בכלל מ-2013, שינה המפכ"ל את גרסתו: "אני לא יודע על המקרה שאתה מדבר עליו ואני לא מתייחס למקרים ספציפיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully