וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבית הלבן בהודעה חריגה: על ישראל לשמור ולכבד את הזכות להפגנות לא אלימות

11.7.2023 / 19:28

בעקבות יום המחאה אמר דובר מטעם הבית הלבן לוואלה! כי הנשיא ביידן מקווה שראש הממשלה נתניהו ינסה למצוא פשרה בנוגע לרפורמה המשפטית: "אנחנו ממשיכים לקרוא להגעה לקונצנזוס רחב". מדובר בהודעה חסרת תקדים, ששמורה בדרך כלל למדינות לא דמוקרטיות

"יום ההתנגדות": אלפים בהפגנה נגד המהפכה המשפטית בנתב"ג/מערכת וואלה!

דובר מטעם הבית הלבן אמר לוואלה! כי ממשל ביידן קורא לרשויות בישראל "לשמור ולכבד את הזכות להפגנות לא אלימות". הדברים נאמרו בצל יום המחאה ברחבי הארץ נגד הרפורמה המשפטית.

הדובר מטעם הבית הלבן הוסיף כי בישראל מתקיים דיון ציבורי משמעותי לגבי תכנית הממשלה לגבי מערכת המשפט. "דיון כזה הוא דבר בריא והינו חלק מכל דמוקרטיה תוססת", אמר הדובר מטעם הבית הלבן.

עוד אמר הדובר מטעם הבית הלבן כי הנשיא ביידן אמר בצורה ברורה כי הוא מקווה שראש הממשלה נתניהו ינסה למצוא פשרה בנוגע לרפורמה המשפטית. "אנחנו ממשיכים לקרוא להגעה לקונצנזוס רחב על הרפורמה וזו נקודה שהנשיא הדגיש גם בימים האחרונים", אמר הדובר מטעם הבית הלבן.

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו. Anna Moneymaker/Getty Images, יונתן זינדל\פלאש 90, עיבוד תמונה
נשיא ארה"ב ג'ו ביידן, ראש הממשלה בנימין נתניהו/עיבוד תמונה, Anna Moneymaker/Getty Images, יונתן זינדל\פלאש 90

מדובר בהודעה חריגה וחסרת תקדים בתולדות יחסי ישראל וארה"ב. הודעות מהסוג הזה שמורות בדרך כלל עבור מדינות לא דמוקרטיות. ההודעה מצביעה על הדאגה הרבה בממשל ביידן מההחרפה במשבר הפנימי בישראל ומהשלכותיו על הדמוקרטיה במדינה.

מוקדם יותר היום תקף שר התפוצות עמיחי שיקלי (הליכוד) את ביידן שמתח ביקורת השבוע בריאיון לרשת CNN נגד הממשלה. בריאיון לרדיו "קול ברמה" אמר שיקלי: "הממשל מקורב ללפיד. יש קשר ענף. אם תעקוב בדיוק מתי היו התבטאויות של ביידן זה היה כשהחלו השיחות בבית הנשיא ועכשיו סביב עילת הסבירות".

עוד אמר שיקלי: "בכל פעם שרוצים ללבות את האש מגיעה פתאום אמירה מכיוון הנשיא ביידן. האמירות מתוזמנות ומוזמנות על ידי לפיד, ברק ואנשיהם. הם ביחסי חברות וגומלין. יש מידה מסוימת של תיאום בין האנשים שמקיפים את ביידן ללפיד ולברק. הם מכירים אחד את השני".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
מפגינה נפצעה במהלך ההפגנה על המהפכה המשפטית. 11 ביולי 2023. עדי עייש, אתר רשמי
מפגינה שנפצעה ביום המחאה/אתר רשמי, עדי עייש

ביום ראשון אמר ביידן בריאיון ל-CNN כי בממשלת ישראל ישנם שרים "מהקיצוניים ביותר" שראה אי פעם. ביידן גם נשאל מדוע ראש הממשלה בנימין נתניהו לא הוזמן עוד לבית הלבן, והשיב בהתחמקות כי הנשיא יצחק הרצוג יגיע בקרוב לביקור בוושינגטון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully